Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1624 ggr
zettan
0

God morgon 20 Mars

God morgon Här har de varit minusgrader i natt. Jag som skulle börja låta tjejerna sova ute. Fick dåligt samvete och tog in dom Tungan ute. Jag är för blödig när de gäller släppa ut mina änglar på nätterna. De är ju blött i hagarna me Tungan ute. Dom ville ju in i sina boxar Flört.

Idag blir de lite körning ikväll.

Ha en bra dag

runas
0

Godmorgon!

Idag ska flickorna få komma in o sova inne inatt då hovis kommer tidigt imorgon o han gillar inte leriga shettis ben/hovar, konstig killeFlört. Annars så fortsätter pälsfällningen o det står pälsvård på schemat.

Hämtar mamma vid tåget 10.15 så i helgen ska vi äta gott o ha det trevligt.

På dagtid har vi +5 o på nätterna -3, lite svaj i vädret.

Ha en bra dag o en ännu bättre fredagkväll!!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Anette
0

God Morgon!

I dag är det vårdagjämning!Glad

Denna morgon är riktigt kylig -9 grader, men solen är på G och det ser ut att bli en strålande dag i dag oxå.

I går bäddade jag med sängkläder som torkat ute i vårvinden, doften är ljuvlig och jag har sovit såå gott! Nu är det vår!!Skrattande

Ska handla lite idag och sedan ska pållarna få lite välbehövlig pälsvård.

Ha en bra dag alla och njut av våren!!

Trine
0

God morgon ..

Hmmn, fått ett mejl att läderkursen var inställd på lördag..Jag som hade sett fram emot den i flera månader..Skrikandes Så synd att inte fler tar chansen..

Här är det -1,9 och det ser ut att kunna fortsätta med solskenet idag med.

ska mucka o halma lite lösdrifter, dra av lite päls, Wilma har ridskolan idag , och sen blir det nog let´s dance i kväll.

Ha en bra dag alla!

[Teddy]
0

#4 God Morgon!

Ett kallt och småblåsigt Östergötland. Brrr!
Idag ska jag ta det lugnt, igen, är fortfarande dålig efter min magsjuka.
Det blir bara det vanliga livsnödvändiga, fodra, mocka, både till hästarna och mig!
Ikväll blir det INTE pizza och vin, kanske kokt fisk och te….

Pernilla77
0

God morgon.
Här är det lite disigt och -2 grader men vad gör väl det när vi har ett födelsedags barn i huset.
Min dotter Emelie fyller 3 år. Så det blir firande av henne idag

Om jag inte minns helt fel så fyller även Thiffanny Johansson år idag.  Stort grattis!!

Lite stallpyssel och även lite jobb idag men annrs är det fest hela dagen

[Anna-N]
0

#3: Du får komma hit o sy färdigt min grimma om du vill Oskyldig ;-)

God morgon.
Solen är på gång här också och bara ordet vårdagjämning gör ju att man blir piggare. Så härligt att det kanske, kanske äntligen är en vår i sikte. Natten har dock varit kall -9.
I dag ska vi köra hö och så blir det pyssel både med hem och hästar.
Önskar alla en härlig vårdag!

anna-mana
0

God morgon.

#5 krama om Emelie och hälsa grattis från oss vi får komma en dag när Ebba är helt bra.

Hoppas på att min syster kommer hit idag så vi kan ta en kör tur med min lilla Frida, eventuellt åka in en sväng till Granngården och inhandla munskydd till min sambo.

ElisabethA
0

God morgon!
Här är det stora kontraster i vädret. Igår var det -17 på morgonen och idag är det +5. För första gången på riktigt länge blåser det idag vilket är skönt för hästarna (som tycker att det är lite för varmt just nu med all päls…). Ska iväg och jobba i eftermiddag och det är riktigt skönt att ha en förmiddag hemma att pyssla lite. Jag ska bära ner förlängningssladd till stallet så vi kan koppla in övervakningskameran i Gardenias box ikväll. Fölningen närmar sig med stormsteg nu tycker jag! Spännande! Tältplats är utsedd redan :)

Blev f.ö väckt sent inatt av ett sms från en kompis som precis fått ett hingstföl (travare) e: SJ's Caviar ue: Andover Hall . Allt hade gått bra och det var himla skönt att höra eftersom dom mist ett hingstföl tidigare i år :(

Hoppas alla får en bra dag!

Mija
0

Godmorgon på er!

Idag blir det en skapligt lugn dag, ska tvätta och packa kläder till stora tjejen som ska åka till Stockholm över helgen. Sedan blir det ju det sedvanliga pysslet med pållarna förstås, igår tyckte jag faktiskt att jag såg rörelser i Goldys mage, men det är inte lätt att se med all denna päls och att hon sedan fått 10-talet föl hjälper ju inte till heller, men hon har ju ett antal månader kvar (3).

Ha det gott och ha en bra dag!

balotte
0

God morgon!

Vaknade vid 5 utav att bönderna har börjat slänga ut flytgödsel, kan dom inte förstå att vanliga arbetare sover dåTungan ute. Här är det -6 men solen tittar fram så termometern stiger snabbt. Ikväll blir det hästgöra, sambon jobbar i helgen och dottern är hos pappa så det blir skönt att få ägna all tid åt hästarna.

Ha en bra dag alla

polgara
0

God morgon!!!

Hästarna är utsläppta i det vackra vårvädret, dock är det lite kallt just nu men det ser ut o bli fint idag iaf.  Här ska hämtas hö idag o sen mockning o pälsdragning på ett gäng lurvbollar.

Hästarna är svåra att få in på kvällarna nu, dom vill vara kvar ute så det blir väl o låta dom göra det om ett tag. Tycker att det är för kallt fortfarande, inte för shetisarna kanske men araben är en fryslort.

Ha en bra dag i solskenet allihop!!!

Moheda
0

Solen skiner inte längre men det regnar ju inte hellerFlört Idag skall vi åka och titta på en B-ponny till dottern. Hoppas att tycke uppstår! Annars är det skönt att det är helg = tid till pållan som ska fortsätta få pälsvård! Tänk att det finns såååå många hårstrån i en vinterpäls!

Ninnii
0

Idag har jag vart ute på Heden och kört en runda med Bill. Hna var riktigt taggad, så han fick sträcka ut i en friskt galopp. Solen skiner, men tycker inte det är speciellt vart alls.

Ska i väg och jobba i kväll + helgen. Sen är jag ledig i två dagar. Nu är det bara en vecka kvar tills jag och Bill har vår första tävling för i år. Ser fram emot det, men är faktiskt lite nervös redan.

Ha en bra dag!

RebeckaSvensson
0

God eftermiddag!

#10 Det är väl så att det är lantbrukarnas levebröd, får inte grödorna gödning blir det heller inte någon skörd. Knappast någon som går upp bara för att jäklas med någon annan, så roligt är det inte.

Klockan ringde 4 i morse och sedan var det dags att ge sig ut och köra gödning på rapsen och veten innan solen kom fram och tinnade upp marken. Efter gödningskörningen har vi kört ut betfrö och de allra sista enheterna ska jag köra ut med personbilen senare i eftermiddag. Sprutorna har vi också hunnit titta över och de är nu på funktionstest.

Vår nya 6m Rapid (såmaskin) ska far och Sven köra och hämta nu, så att vi förhoppningsvis kan komma igång med sådden snart. Jag har varit inne och ätit och gjort lite pappersarbete men nu är det dags att gå ut och göra lite mer vettigt. 

Nu är det vår och full fart på lantbruket :-)

Ha en bra dag!

Mija
0

#14 Hm, lite fuskigt alltså, här har inte bönderna riktigt vaknat än, jag längtar faktiskt efter deras maskiner, det är ett säkert vårtecken Skrattande

RebeckaSvensson
0

#15 Det gäller att bo i rätt landsände Flört. Maskiner som är ute överallt och alla ligger i startgroparna för att även komma ut med harv och såmaskin. Den första vårspannmålen är redan i marken och de flesta planerar komma igång riktigt i helgen/början av nästa vecka. Som du säger, ett säkert vårtecken Glad

JennyR
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm. här dröjer det innan några bönder börjar med dyngspridning *asg*

[Anna-N]
0

Säger detsamma…hos oss ser det ut som på Jennys bild. Dröjer nog lääänge innan det blir något vårbruk här. Suck! Rynkar på näsan

icansson
0

17 och 18# var bor ni?

lider med er som har snö kvar, här njuter man av barmark o härligt solsken.Glad

JennyR
0

#19 Alaska Cool

Nä… :-) 3 mil nedanför Umeå.

Hanna-D
0

#0 Oj har ni grästillväxt redan som planerar att ha hästarna ute på natten?

[Anna-N]
0

#19: Nordpolen här då ;-) Känns så iaf…men det är mellersta Dalarna.

ThiffannyJ
0

#5 Gratta lilltjejen från mig Skrattande Och ja, jag fyller hela 24 år gammal i dag Skrattande Hoppas att hon har haft en bra dag!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Sasser
0

#23 GRATTIS !!!! Hoppas att du haft en bra dag. Hälsa mamma att jag utan framgång kollat det hon undrade över. Vi ses snart! Stor Kram på din födelsedag!

Pernilla77
0

#23 Hon grattar tillbaka. Hon har haft en rolig dag.
Hoppas att du oxå får en trevlig födelsedag!!!

ThiffannyJ
0

#34-25 Tack! Skrattande Det ska jag hälsa henne. Vi ses snart ju, bara två veckor kvar, spännande!

www.minishetland.com

sanne
0

GRATTIS LINAN !!!

ThiffannyJ
0

TACK SANNE!!! Tungan ute

www.minishetland.com

carina-w
0

Grattis Linan på din födelsedag  Skrattande

ThiffannyJ
0

#29 Tack Carina!

Själv jobbar man till 21 i kväll, mindre kul…

www.minishetland.com

ElisabethA
0

#30 Grattis på födelsedagen!

#17 så ser det ut i Boden också, men det har varit töväder några timmar denna veckan… :)

zettan
0

GRATTIS LINAN

#21 måste man ha gräs tillväxt för att börja ha hästarna ute?

2 av hästarna är ute i natt med fulla höhäckar. Den ena fick gå in som sällskap till d ponnyn

ThiffannyJ
0

Tack Skrattande

www.minishetland.com

Hanna-D
0

#32 Om de ska gå ut hela dygnet ja.

#33 Grattis!

Lauth
0

#33 Grattis! Cool

Annelie-P
0

#33  Gratulerar på födelsedagen - den är snart slut!

UG
0

"#32 Om de ska gå ut hela dygnet ja."

Varför då? Mina går ute året runt, dygnet runt. Det har de alltid gjort.

Ninnii
0

#30 Grattis i efterskott!

ThiffannyJ
0

Tusen tack alla!

Gårdagen var jättetrevlig!

www.minishetland.com

fuxar
0

Stor Grattis KRAM i efterskott Thiffany!!!!!!/GunillaGlad

ThiffannyJ
0

Tack gunilla Skrattande

www.minishetland.com

Hanna-D
0

#37 Då har de en ligghall antar jag, det framgick inte att #0 hade det till sina hästar.

RebeckaSvensson
0

Grattis i efterskott Thiffanny!

Johanna-Granberg
0

Grattis i efterskott önskar jag också Skrattande

Charlotte-Aveback
0

Grattis i efterskott, Thiffanny! Glad

icansson
0

Grattis i efterskott!