Skum brun färg
Sådär, nu har jag fått till en någotsånär bra bild på hur min minsting ser ut i ansiktet. Ska jaga rätt på några helkroppsbilder också.
Ungefär vad kan man vänta sig för färg på henne när hon börjar fälla fölpälsen? Gissningsvis?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Ja du … det verkar som om det är Kalypso som ger den där lustiga färgen med grått i. Min Boccacio efter samma hingst har ju också skum färg

#2 Ja, precis min tanke! Det syns inte nu, men i somras var hon verkligen VIT i pannan och på näsbenet. Nu är nästan hela svansen vit med lite svart "underst" och manen är blyertsgrå. 
Jag klagar inte, alltså - det är jättekul med en lite "annorlunda" häst!
Men jag startade tråden för att flera har efterlyst bilder på färgen.
www.stuteriprecious.se
Så där såg vår minihingst "The Next Episode" ut som föl. Han har behållt färgen ganska bra, dock så har han kanske blivit lite mörkare… Bilder finns på www.minishetland.com och sedan hingstar, klicka på hanns namn 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Gud vilken häftig färg, jag har aldrig sett en sådan.

Hon matchar de vissna ormbunkarna rätt bra! 
www.stuteriprecious.se

#4 Har tittat på The Next Episode nu - vilken söting!
Den bruna nyansen han har påminner om min fölis mamma, förutom att hon är vit under magen och i ljumskarna, precis som fölisen. Båda är också ljusare på mulen med kolsvart längst ut på nästippen/runt näsborrarna.
Men din kille såg ut att vara ännu ljusare som föl än min fölis är! Coolt! 
www.stuteriprecious.se

Hon är jättesöt Ahnna! En riktig skogsmulle! 
Hon är jättesöt!
Glöm inte att visa en bild när hon har tappat sin fölpäls det är lite spännande vad hon till slut får för färg.

Självklart blir det fotosession när all vinterpäls och fölpäls har åkt av. Jag tycker att det är så spännande så jag nog kommer poppa popcorn och sitta i en fåtölj utanför hagen och vänta när pälsen väl börjar lossna! 
www.stuteriprecious.se
Vilken sötnos!!
vilken liten söting ahnna!!! ska bli kul att se vad det där blir för färg! hoppas själv snart här att få en fölis med ngn kul o spännande färg, men med min tur får jag väl en svart igen!!! 
Vilken fin färg!
Naaw, vilka sötisar, :)

Gud så söt!:D

#14-15 Vilken mysponny! 
Min lilla loppas päls har börjat falla av och under allt krull är hon SVART, men under DET är hon ljusbrun. Jag hajar nada!
Hon är fortfarande helt cremevit i ansiktet.
Fortsättning följer!
www.stuteriprecious.se