God morgon 22 mars
Morgon på er!
Vaknade för en stund sedan och då lyste solen så vackert, men nu är det grådaskigt.
Idag ska ena hunden lämnas iväg till uppfödaren för att åka på parning, själv ska jag träffa ett par andra shettisnördar och prata allvar(
) en stund.
I stallet är det lite tomt efter vår fjording Titti som åkte till ny ägare i går.
Men på måndag natt blir det fullt igen!
Ha D!
God morgon
En timme kvar på jobbet, härligt. Sen ska jag åka och hämta en fyrhjuling i Norrtälje som jag tror och hoppas att vi kommer ha stor hjälp av runt stall och hagar. Sen ska jag få hjälp att mecka med hästtransporten och sen blir det husvisning, fullspäckad dag och förhoppningsvis hinner jag sova några timmar därefter innan det är jobbet igen. Blir inte mycket pyssel med hästarna idag, bara det nödvändigaste tyvärr.
Ha en bra dag!

God morgon!
När jag gick upp för en timme sedan snö/haglade det men nu är det bara mulet. Hästarna fick äta frukost inne i dag ska snart släppa ut dem.
Jag är en av de andra shettisnördarna Teddy menar så då vet ni vad jag ska göra idag
/Anna
Godmorgon!
Väcktes 5.30 som vanligt av hundarna o har hunnit pyssla en del vid datorn nu. Ska ut till stallet sen o fortsätta raffsa päls av dom(gud vad de fäller!!) o se om jag inte kan få nån ordning på dom.
Suktar efter att bli m marsvin igen o har oförståndigt nog varit inne på en uppfödarsida o kollat in bebisar, ÅHHHH!!! Fy vad söta de är!!!
Annars så ska jag ta det lugnt idag…
Ha en bra dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
God morgon!
Här är det mulet
, efter en så otroligt skön lördag men men solen kommer nog igen. Idag blir det städning inne och fönsterputsning och ikväll blir det hästputsning håller med 3# dom fäller kopiösa mängder. Nu är frukosten färdig.
Ha en bra dag alla!

God morgon!
Här är shettis nörd nr 2. Jag ska umgås med vänner idag.
Det har varit kalas i dagarna 2, då min dotter fyllt 3 år.
Sedan blir det lite hästpyssel. Vi fick ett lamm i fredags så nu är våren här men idag är det tråkigt väder.
Ha en bra dag

Go morgon
har släppt några av pållarna, ska strax ta o börja med Yaght´s tömkörning ! Får se om han tycker det är lika roligt som mig bara.. Sen blir det lite små pyssel ute och tvätta o så inne.
Hoppas alla får en bra dag !

God morgon
Lite mulet väder men annars helt okey, morgonfodringen har klarats av och idag blir det inte så mycket pyssel med pållarna då vi ska få främmande.
Ha en bra dag

God morgon
De blev lite sovmorgon här hemma idag. Alltid skönt att ha de någon gång i veckan. Dagen kommer fortsätta med att jaga någon som vill ställa upp och köra hem min lilla häst. de 3 transportörer som hittils hört av sig kör inte sträckan om Falun.
Sen hoppas jag kunna tvätta min transport idag. Den är nästan helgrön nu den som ska vara vit 
ha en bra dag
God morgon!
Grådisigt väder men hoppas på lite sol senare på dagen. Årsmöte i vår bostadsrättförening idag, har mycket pappersjobb kvar o fixa då jag ska redovisa ekonomin för huset.
Kvällen består av borstning av pollarna.
Ha en bra dag alla!

Godförmiddag
Har träningsvärk idag efter allt eldande igår… Vi fick bort mycket sly, skönt. Hoppas jag får lite tid till att borsta idag, mycket päls som sitter lös.

Har vaknat sent idag(skönt) men tänker ta och verka lite hästar idag! Samt ta en runda med gummiskrapan och borsten. Dagen är annars rätt opretantiös. Precis som söndagar ska vara!

Goddag på Er !
Tänkte börja med tråkiga mocka ur hagen projektet nu, men känner att jag har svårt att motivera mig.
#12 Påminn mig inte… 

"12 usch ja det ville vi glömma!

#1 Vad kul med en fyrhjuling! En sådan hade vi när vi var små och med den hade vi mycket kul. Kommer ihåg att far spärrade den så den inte skulle gå så fort, men det fixade vi snabbt till :-)
God kväll !
Nu har jag blitt en ponny mindre..Wille har flyttat till sitt nya hem till Nykvarn idag..Min första uppfödning jag säljer, känns lite konstigt och lite tomt, ingen Willemule som ska mysa nå mer..
Här snöar det
inte vad man önskat sig direkt..Men vi får hoppas att det slutar snart.
Har bara tagit det lugnt idag, haft söndag ..Imorgon ska jag nog kanske hämta min nya anka om det passar ägaren.Och beställa ny sele så jag får prova nyrockarden nån ggn.
Ha fortsatt mysig söndag.
God eftermiddag!
Idag har jag varit i klippan på unghästträning hos Emma. Det var mycket trevligt och nyttigt. Jag hade bara Viking med mig och det räckte för han hade nog fått lite vårkänslor
.
Tack Emma för en trevlig dag och ett trevligt initiativ! Vi kommer fortsätta träffas så håll ögon och öron öppna för nästa gång.
Idag gick vi en tur i skogen, några löshoppade och några stod och tittade på.
SKa väl sätta mig och plugga, har prov på onsdag så det är bara att läsa lite till.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Gråtrisst väder men ganska skönt ändå! Dottern red Tamy´ (och jag gick bredvid) en lång runda i skogen. Tyvärr var det fortfarande snö och is på skogsvägen men vi skrittade på i ett ganska hyfsat tempo. Det var jätteskönt! Tamy´s fällning verkar ha kommit av sig för idag släppte knappt nå´t…. Stackars Tamy´som är otroligt sällskapssjuk fick sedan gå ensam ut i hagen då kompisen var ute på egen runda. Stackars pålle blir nästan hysterisk och gnäggar och har sig… vet bara inte hur det ska gå när kompisen åker tillbaka till skolan (ägaren bor på internat) efter påsk. Då blir hon ensam…..
Go kväll.
Har varit ute och gått i omgångar från lunchtid till kl 19 nu ikväll med två kolik hästar. Båda hingstarna har troligen ätit något olämpligt i hagen och har haft magknip och varken ätit eller bajjat. Bara gått runt och lagt sig ner.
Men nu är det som skönt är över. Båda stod med kurrande/bubblande magar och inbäddade i täcken om mumsade på kvällshöt.
#15 Jättekul! Provkörde på snön idag, sladdade och slirade som 17
Det är en stark sak, ska bli kul att prova den i arbete.

Mina föräldrar har en fyrhjuling på gården. Den är jättebra. Använder den till både skogsarbete, hämta tappade höbalar vid pressningen och när vi fixar med staketen. Plus mycket annat.
#21 Man kan nog hitta massa användningsområden. Denna har vinsch också. Första uppdraget blir dock hagmockning!