God morgon 25 Mars
God morgon =)
Brr vad kallt de är ute. Höll på att frysa ihjäl när jag tittade ut genom fönstret. Mina små pållar sover inne igen och de är de nog glada för =).
Idag är det en lite stressig dag. Ska till syncentralen efter jobbet. Sen blir de stallet och sen blir de MULLSJÖ
. Få komma hem och andas in massa massa shettisdofter
. Home sweet home som jag brukar säga när jag kommer dit. Ska bli kul att umgås lite med Anne och Ben.
Ha en bra dag alla
God morgon
-12 minus hemma och -10 här på Arlanda - burr! Men hästarna gillar det, dom åkte ut vid fyra tiden. Ska på lite chipmärkningsuppdrag i eftermiddag.
Ha det bra!
Säger som ovanstående, burr! Här är det -11 o jag eldar för fullt, bara 16 grader inne.
Idag ska jag till tandis o dra ut en riktigt elak visdomstand, ser inte fram emot det, jo, att slippa ha ont men inte själva besöket
.
Ser iaf ut att bli en strålande vacker dag med blå himmel o sol.
Så alla, ha en trevlig dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#2 Stackare! Tandläkaren är det värsta som finns…

God morgon!!!
Här är det kallt men solen skiner iaf. Idag blir det lite stallgöra o så ska bilen besiktigas, den gick inte igenom förra gången så vi får hoppas den gör det nu när den varit en sväng på verkastan.
Har inget mer planerat för dagen iaf så det blir rätt lugnt.
Ha en trevlig dag i våren!!!
God morgon!
Här visade termometern -15 iiihhh kallt, men solen skiner så det bli nog varmare snart. Jobba först sedan ryktning av pållarna jag förstår inte att dom kan ha så mycket päls men det är ju gott vid -15 grader
Ha en bra dag alla!
Godmorgon..
Ja vi har haft -24 inatt..Den är på - 18 nu , solen kommer och värmer upp nu, det behövs
.
Ska gå ut o kolla om bilen hoppar igång för jag har ingen motorvärmarkabel åt den och det har inte varit så kallt sen vi skaffade den.Spännande!
Saknar tidningen, klant jag som betalade på fel giro…
Få se vad man hittar på efter jobbandet idag…
Önskar alla en trevlig dag!

God morgon!
Vaknade till -21 grader, men det har snabbt blivit varmare. Nu är det bara -15.
Ska iväg till jobbet om en stund. Missar dessvärre sambon och hans arbetskamrater som kommer hit i eftermiddag. Dom ska köra några fordon till Storforsen och passar då på att stanna till här på en fika :) Typiskt att missa fika…
Hoppas alla får en bra dag!

God morgon!
Ja, här vaknade man upp till ett bitande kallt väder, men soligt. Vi hade -12 när man kom upp, höll på att få dåndimpen när man såg detta.
Idag ska man på utvecklingssamtal med stora tjejen, vår lilltös är fortfarande dålig, nu har hon dessutom fått krupphosta och feber ovanpå allt annat, hennes astma lever sitt egna liv just nu, den här omväxlingen i vädret är inte gynsamt för henne, hon har jättejobbigt nu.
Nej, nu ska jag dyka ner i tvättkorgen.
Ha det gott alla
God morgon!
-20 grader här. Var är våren? Enligt det senaste blir det kallt och snö ända fram till påsk……Men sen så skulle värmen komma :-)
Ha en bra dag alla!
God morgon!
Här i skåneland är det också lite kallt. Vaknade till - 3 men med en hyfsat stor sol som lyser.
I dag blir det skola och prov. Sen blir det pyssel med hästarna.
I bland kan man undra hur sjukvårdsupplysningen fungerar. I går kväll kom Fia ner och var alldeles förtvivlad, hon hade som hon sa " jätteont i hjärtat när jag ligger ner och det känns som om hjärtat krampar" naturligtvis så slänger sig jag på telefon och ringer och får då till svar " ni måste köra in akut då det handlar om hjärtat, vill ni att jag ska beställa ambulans"? äum sa jag är det så allvarligt? " om ni är två vuxna i bilen med henne så kan ni köra själv då ni inte har så långt"
Så vi körde i hundra nittio till Lund och kom in direkt, dom kollar henne lite halv som halvt med temp, puls och lyssnar på hjärta och lungor och säger åt oss att vi kan åka hem igen. Allt lät bra och dom ansåg inte hon behövde stanna kvar. Dom fattade inte att sjukvårdsupplysningen hade förstorat upp det så.
Hon har i allafall fått tid i dag till läkare som ska kolla upp henne lite mer. Dock mår hon prima idag.
Hoppas ni alla får en bra dag!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#10. Är inte det bra då? Vad hade du sagt om de avfärdat det och det verkligen varit allvarligt? Sjukvårdupplysningen utgår väl från det patienten säger till dem.
# 11 jo det är ju bra, men det jag reagerar på är att vi lämnade samma uppgifter både till sjukvårdsupplysningen som till sjuksköterskan i Lund och i Lund sa dom direkt att detta inte var något farlig. På båda ställena är det ju sjuksköterskor. Jaja det viktigaste är att det inte var något allvarligt.
Det jag menar är att vi blev ju super stressade och var helt säkra på att Fia var riktigt dålig, hjärtat är ju hjärtat och man blir ju livrädd.
Men jag håller med om att det är bättre dom är för noga än för slappa.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#10 Så skönt att det inte var något, hoppas de inte hittar något, och så bra att sjukvårdsrådgivningen reagerade. Vår skola hade krisberedskap i måndags då en 16årig flicka avled under helgen i något med lungorna som de inte trodde var så allvarligt.
Igår tömkörde jag merlin och det gick superbra. Nu har poletten trillat ner, och nu har det klaffat med styra och stoppa. Nu kan jag tömköra honom i kantiga åttor med draglinor efter som hänger runt benen, och han har förstått vad ptroo betyder.
Malin har börjat träna agility på egen hand med muller, och igår vågade hon för första gången att springa o hoppa över hinder med honom i grimskaft.

God förmiddag,
strålande solsken och underbart väder fastän det är några minus. Var ute och hjälpte till med gödningen tidigt i morse, nu har de anställda tagit över och jag är hemma för att dricka förmiddagskaffe innan det är dags att sätta igång o jobba igen.
Två betfrösorter är återkallade, varav den ena är årets mest sålda sort. Hela dagen igår gick till att ringa runt och hämta frö hos de olika odlarna, idag ska jag hämta de sista kartongerna och lasta allt så det kommer upp till sockerbruket. Snällt sagt katastrof att detta hänt, men för egen del säger jag att det är tur i oturen att det inte är det fröförädlarföretag som jag jobbar för ibland som har råkat ut för det.
Ha en bra dag!

God morgon!
När jag kom från jobbet för en timme sedan var det -9 och nu är det redan 6 grader varmare, vi har strålande sol och vindstilla, härligt! Vakar av idag efter tre nätter och jag är väl tvungen att sova några timmar i alla fall. Sedan ska jag ut och njuta av sol och pållar. 
Ha en skön dag alla!

#13 Vad roligt att det går bra med Merlin och att han sköter sig :-)
#10 Behöver inte vara något fara alls , så kan man känna det också om man är stressad(kan vara inre stress) och när jag får min magkatarr kan jag också känna på det viset.
God morgon här skiner solen och här har varit riktigt kallt i nattnästan -10 grader , men nu är det snart 3+ och solen skiner ju gott. Jag hoppas att jag kan få med mig någon att gå ut och gå efter jobbet på galgberget i stan då jag inte behöver stressa från jobbet och hämta sonen på dagis då han ska åka med en kompis hem.