Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1089 ggr
[Teddy]
0

God morgon 24 mars

Ja god natt är det ju nästan…

Har precis varit i stallet och tagit emot min nya häst Jazzette! Så söööt!!!
Och det var mycket häst kan jag säga….
Så dagen idag kommer att bestå av att lära känna min nya häst, och de andra hästarna ska lära känna henne osc, osv.
Spännande!
Ha en bra dag ni andra också!

zettan
0

God morgon

Här har de varit kallt i natt. De är frost på backen. Tjejerna fick komma in i går kväll. Hörde rycktet om snö och då blev jag lite orolig. Så hela gänget fick gå in. De uppskattades för de rullade i spånet när de kom in Skrattande.
Idag får jag besök av min kompis från Stockholm som är nere några dagar och hälsar på. Så de blir lite stallpyssel och umgås med henne. Hon ska hjälpa mig lägga vagn på Lee. Så jag hoppas att de kommer gå bra

Ha en bra dag alla

balotte
0

God morgon!

Vaknade och ville somna om när jag tittade ut nästan full storm -5 och snöSkrikandes vill inte. Hoppas nu att det blir fint till helgen. Idag som vi skulle köra på med alla vinterkläder igen brrr. Jobb sedan hästarna.

Ha en bra dag alla!

Pernilla77
0

God Morgon!

Snö och kallt. Vart tog våren vägen
Jobba lite idag men först nu är det hästarna som gäller.
Sedan en snabbis förbi Teddy och kolla nya hästen.
Jag är ruskigt nyfiken på Jazzette.

Ha en bra dag och kör försiktigt

anna-mana
0

God morgon!

Grattis Teddy till hemkomsten av din nya ponny det ska bli så kul att se henne in Live!!!!!

Ska eventuellt åka och kolla på ett jobb idagSkrattande, annars blir det ganska lungt /Ha en bra dag

polgara
0

God morgon!!!

Här har snöat lite i natt, jäklar oxå, jag som vill ha vår.

Hästarna ska foderas o släppas ut o stallet mockas, sen ska jag in o jobba lite extra mellan 14-21,15

Kul att jobba på dagtid ibland o se vårdtagarna uppe o påklädda.

Ha en bra dag i kölden!!!

runas
0

Godmorgon!

Snålblåst, -3 och sol!? Konstigt väder…

Ska ut till stallet vid 10 då vi ska samlas vi 3 trognaste o pyssla m våra pållar, trevligt att få sällskap i stallet då o då.

Min kusin från Göteborg kom upp i går o det var kul att träffa henne lite innan hon ska vidare idag upp tilll Sthlm.

Ha en trevlig dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Charlotte-J
0

God morgon!

Efter att ha varit så vårlikt och fint ett par dagar så vaknar man upp till 15 cm snö och -8 grader. Det är som ett dåligt skämt. Inom loppet av 1,5 timme igår kväll kom det nästan 1 dm snö och sen fortsatte det. Det blåser en hel del också så vägen drivar igen, skitväder!! Kamin är i full gång då det var svinkallt här inne när vi vaknade så nu blir det till att elda rejält så värmen kommer tillbaka. Jaja, det är vitt och rent ute i alla fall Flört

Ska snart iväg och posta paket som vanligt sen är det pappersjobb för hela slanten.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

Trine
0

God morgon!

Grattis Teddy ! Hon var lika läcker i verkligheten som på kortet då ?

Här är det - 10 jag kommer frysa ihjäl när jag ska skjutsa barnen till skola/dagis…Men solen skiner så det blir en fin dag.Ska pyssla lite med trollen idag, imorron åker nog min andra uppfödning till sitt nya hem.

Det minskar här , men snart så kommer det nya , hoppas så att Crispa har ett stoföl , blir det första isf på stuteriet.

Ha en trevlig dag!

helenep
0

God morgon efter att ha torkat tvätt ute igår, så vaknar man upp till ett snötäckt vinterlandskap, vackert förvisso men vem vill ha snö nu??? Världen är föränderlig.

Idag blir det lite städning samt 2 utvecklingssamtal. Givetvis lite stall arbete oxå även om Camilla sköter om mockning idag.

#6 Tänkvärda ord…..

Mija
0

Ja, det var vitt och åter vitt ute när man kom upp idag, och svinkallt, Skrikandes jag blir tokig, jag vill ha VÅR!!!!

Det blir till att pulsa i snön upp till stallet idag, jippie, inget kul allsObestämd. Det blir inget annat gjort idag heller då lilltjejen fortfarande är hemma och hon blir nog som sagt hemma den här veckan ut.

Ha en bra dag i vintervädret, ni som inte har fått snö, jag är inte ett dugg avis, näe då!!!!!!!!!!!

monzun
0

Godmorgon.

Här är det oxå ett riktigt busväder, snöar å blåser. Skrikandes

Å jag å sonen som är hemma idag då dagis är stängt.

Får se vad vi hittar på idag, måste hemifrån iaf för det är två nissar från Telia här som håller på å drar bredband.

Nea-1
0

God morgon!

Lite seg i dag efter en hel…sresa igår kväll/natt. Åkte ner till Mariestads trakten (ca. 15 mil) för att titta på en bil. Vägen ner gick ju bra men på vägen hem började snöovädret! Vi fick åka massor med små vägar runt alla karavaner med stilla stående lastbilar. Har aldrig sett nåt liknande! Hem resan tog dubbelt så lång tid som resan ner! Men vi kom i alla fall hela hem och jag fick med mig en ny bil!Skrattande

SaraDoos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 grattis till nya pållan! Är det Jazzette från Björknäs? 

Här har vi tack och lov ingen snö, men -0,5 och isande nordvind *blä* Solen lyser, hoppas den värmer upp lite.

Är tveksam till om Arizette är dräktig… UL-ade henne i dec (ca 130 dgr) och då syntes fölisen tydligt och hjärtat bankade. Men hon SER verkligen inte dräktig ut Obestämd bilden är från igår, det är 2 mån kvar till beräknad fölning

sanne
0

#13 nog er hon ut som förra gången det tycker jag allt. hoppas att hon verkligen är dräktig, hon är så bra mamma ! Hur känns hennes juver ?

SaraDoos
0

#14 inget juver alls ännu, men det kan ju dröja. Ja, jag hoppas ju också… men hon är så smal och snygg liksom, inte en sån där tunna som de flesta dräktiga ston är.

VeronicaP
0

#15 Men hon är ju så stor och lång i kroppen så det kan vara så att hon bär det annorlunda och ändå är dräktig har sett andra stora ston och har hennes typ att de kan se odräktiga ut även om de är dräktiga .

Mija
0

#15 Så ser mitt ungsto ut från sidan, det syns bara den där utbuktningen neråt som du har på ditt sto, mitt sto har tre månader kvar innan fölning, så jag tror nog inte du ska vara orolig. Mitt ungsto är också större och längre i kroppen.

Lycka till med ditt sto

Hanna-D
0

#0 Grattis och lycka till med ditt nya sto!

God eftermiddag

Ska snart käka lunch, hade min första sovmorgon på länge och sedan har jag varit ute i blåsten hos hästarna. Långkallingarna åkte fram igen Rynkar på näsan 

Tur att stona fölar först i maj…

Ha det bra!

[Teddy]
0

#13 Yes, Jazzette it is!!

SaraDoos
0

#19 GRATTIS hon är ju jättefin! Skrattande Är grymt förtjust i hennes syster Sara.

#16, 17 Det är säkert som ni säger, men jag kan inte låta bli att undra. Jag får hålla mig till tåls helt enkelt.

Charlotte-Aveback
0

Grattis till nytillskottet! Glad

[Teddy]
0

Tack för alla lyckönskningar!!
Så här ser hon ut idag.

[Teddy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här:

zettan
0

#13 åååå goa Zettan =) När hon väntade Bastic satte hon juver bara någr timmar innan fölning. Sen gick de som sagt väldigt fort. Hann inte ens ut till bilen innan sanne ringde och sa de blev en hingst Tungan ute

Charlotte-J
0

#23 Åh så fin. Grattis till ett lyckat köp! Den grimman känner jag igen, det blev jättefint på henne med den färgen Flört

Amor vincit omnia Kyss

Trine
0

# 23 Jisses va läcker hon är !!

# 20 Ja Sara vart jag helt förälskad i med, men ack så långsam man var …

Underbar
0

God kväll :)

Vad förvånad jag blev i morse när det var snö uppe i stallet men inte inne i stan ;) Ponnyn fick besök av hovslgare idag, han är så himla söt den lille :) När jag gick för att hämta han i hagen så fick man sig ett varmt välkommade ett lite gnägg och var på riktigt mys humör idag :D

Nu sitter jag och väntar på killen så det blir la film eller något annat skoj :)

Ha en bra kväll  :)

Charlotte-Aveback
0

#23: Vilken härlig uppsyn hon har - och vackert huvud! Glad