När slutar de växa!!!! Shettisar alltså
Jag är ny på det här med shettisar. Min lilla som är två år i maj, mäter ca 93-95 cm. Hur hög kan jag räkna med att hon blir på ett ungefär? Någon som kan gissa. Tror hennes mamma Smedjenäs Turina, ska ligga på runt 95 och pappa är Fridhems Kalle och han är nog 85 cm. Jag har aldrig varit intresserad av minishettisar. De är för små för mig med mina 180 cm
Tycker de är bedårande men inget för mig. Kan ju undra varför man då köper en som kan bli mini
såg henne och blev förälskad.
Så åter till min fråga, hur länge växer de, hur mkt och var tror ni hon hamnar.
Det är ingen mini du har. Minigränsen går vid 86 cm som vuxen. Hon kanske blir metern som vuxen, jättesvårt att säga.
Amor vincit omnia 
Jag vet hon inte är mini
Missade att skriva att i annonsen stod det kunde bli mini. Jag som inte vill ha mini köpte denna lilla flicka ändå
Men mina fundering var just på var hon slutar.
Så då kan jag räckna med några cm till om jag har tur. Nöjd vilket som, men som sagt jag vill gärna ha henne så stor som möjligt. Winnie är ju 106 cm ca och jag gillar henns strl. Bra att arbeta med.
Tack för svaret
Jag har två tvååringar i samma storlek, räknar med att de blir 96-98 cm.
Lilla Fia växer nog inte så mycket mer skulle jag tro. Men ge henne en stor puss från mig.
Mina brukar bara växa 1-3 cm till från 2 år
#4 japp ska pussa henne
hon ska sättas i vagn nu.
Tycker det är skoj ändå och hoppas hon växer de 3 cm. Spelar ingen roll. men man vet så lite. Gjorde "tattar mått" när hon var 1 år och då fick jag det till ca 95cm. Så vi får se var hon hamnar.
Tack alla

Man kan ju kolla på hasen oxå, har hon längre has än mamman så blir hon större än henne tex ;).
#6 Lycka till och med körningen.
#7 Hasen?
Jag har hört att man kan jämföra moderns skenben med fölet för att få ett hum om storleken.
7# Hasen menar du mäta nu eller vid vilken tidpunkt då. Fia har nog redan växt om sin mamma. Jag gillar dock de här måtten "tattarmåtten"
9#Hur menar du med att jämföra. Plusa ihop på något sätt. Tänker på kommande föl alltså.
Det är så skoj med de olika mätningarna som personer går efter. Jag vill gärna veta och prova om det kan stämma för mina.
#10 Ögonmått eller använd ett måttband. Skenbenet växer i princip inte alls så det är ett ganska bra mått.