Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1572 ggr
Sasser
0

Nordvästra Skånes Hästvänner

På söndag den 5 November kommer det att hållas en Hästutställning på Åstorps Ridhus. Kommer ngn att ställa ut där?

Morgan Johnsson och Kurt Larsson är domare.

Jag bor i Dalarna men en av mina hästar kommer att ställas ut där. Jag finns inte på plats men är sugen på att höra resultat därifrån.

Snälla ni som skall dit…. Skriv och berätta!!!

Den som möjligen kan fota lite extra så har min ponny startnummer 91.

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska dit och visa häst , jag ska visa ett russ och hennes föl denna gången , shettisarna får stanna hemma . ska se om jag kommer ihåg att fotografera då .

Sasser
0

#1 Vore kul om du kom ihåg… Lycka till med dina fina ponnyer…

VeronicaP
0

tack , och lycka till med din welsh hingst , det är ju fina pållar det ju , jag har ju också en welsh.

Carina.B
0

Lycka till i helgen gonkan

Sasser
0

#3 här är en bild på honom:) Jag gillar welsharna enormt. Ngt tomt nu när han står så långt bort:)

Vore kul om du kunde ge en lägesrapport efteråt. Ha dé!!

VeronicaP
0

Tack Carina *ler*

Han ser ju jättefin ut Sasser , men hans pappa är ju fin också ..

Sasser
0

#6 Hans mamma är en skönhet oxå…jag har hans syster oxå, hennes pappa är Karlfälts Bocelli..se bild

VeronicaP
0

fin ju , ja min heter ju slättens Pebbles och hon är efter Moelgarnedd Dewin RW 112

Hon är nu dräktigt med Paddock Camargue

Sasser
0

Superläcker!!! Jättevacker, lycka till med henne. Hur gammal är hon? Fått föl tidigare?

VeronicaP
0

Hon är 3 år , så det är första fölet för henne , har ju haft hennes mamma och mormor också . Hennes mamma bor i Sund nästan vid tjörn , orust och sen har jag haft en annan avkomma efter Paddock som jag sålde till Sthlm.

Sasser
0

Äh jag pm:ar dig lite senare…. Det känns som man hamnat utanför Shettisvärlden!!

VeronicaP
0

haha ja det blir ju lätt så när man har andra raser också ju , man gillar ju dem med och just welsh är så vackra *ler*

SaraDoos
0

Har redan packat kameran =)

Vet inte hur mycket jag kan plåta eftersom jag visar min häst. Både shettisarna och welsharna har starttid 14, så kanske de går samtidigt…???

VeronicaP
0

mm russen visar väl innan welsharna tror jag , så welsharna går väl sist om jag har fattat rätt, vi visar väl först rasvis i allafall , (tror jag ) borde vara så , och fölen för sig …

Sasser
0

#13 & #14 Lycka till! Hoppas ngn fångar upp min Camaro på bild!

Kris_J
0

Stort Grattis till Pia Ekstrand & Veronica Petersson till fina framgångar. Med era Gotlandsruss

Veritas odium paretFörvånad

VeronicaP
0

Tack tack Kristin jag är skitnöjd och kan ju inget annat vara *ler*…

Milla
0

meeeh berätta för oss andra också hur gick det??????

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

ha ha jasså du tycker det ;Millan ..

Jo Pias Dalsgårds Libero vann fölklassen russ (de var ju bara vi 2 som var med) han gick vidare till Bis ringen och komma 5:a i den och fick 41 poäng skitbra med tanke på att det var en del äldre hästar som åkte ut.

Min Slättens Hälge då kom 2:a och fick då 40 poäng och guld , skitnöjd var jag.

Mary var ju ensam och hon fick Guld , gick vidare till Bis ringen och vi fick gå länge *S* till slut var det 2 kvar det var vi och en skitsnygg Shire sto , min lilla fina Mary blev Reserv BIS och fick 42 poäng … Vad säger man man är ju super glad och det var ju många startande och en massa olika raser så det var ju lite extra kul faktiskt…

Milla
0

ojoj Super duper mycket grattis till er!!! Gud så skoj!!!!!!!

VeronicaP
0

Pias Dalgårds Libero

Sasser
0

#19 Grattis!! Vad roligt!!

Fick via telefon höra lite….Såg du min lilla hingst?

VeronicaP
0

Slättens Hälge kommer här

VeronicaP
0

yapp kommer en bild på din Camaro här

Sasser
0

#24 (Camaro) Tack tack tack!! Vad bussigt av dig!!!!!

Milla
0

så snygg han är din hälge!!! Ska kanske satsa på russen hehe

VeronicaP
0

och här kommer Saras Amulette

Yvonne N.
0

Stort GRATTIS till Veronica och Pia, jättekul att det gick så bra för era russ idag.

VeronicaP
0

Tack för gratulationerna Millan, Eva och Yvonne , synd bara att jag inte han se mera och fota lite mer

Hanna-D
0

Grattis Gonkan!

VeronicaP
0

Tack så mycket Hanna …

Eva har du mail adress så kan jag ju maila bilden till dig

Sasser
0

#31 ceciliarehn5@telia.com Tackar!!

Camaro fick 88886=38 p. Det var väl bra för en 1-åring?! Han var spänd i traven, som min vän sa -Ung-tuppfasoner:)

VeronicaP
0

ok , jag tycket att han ändå såg rätt lugn ut för att vara en åring och komma iväg , jag såg han bara i det lilla ridhuset om man säger så …. men poängen var det ju inga fel på och det är bara att träna som gäller…

mili
0

Ingen som vill rapportera hur det gick för shettisarna?

VeronicaP
0

Har inte så bra koll faktistk , men vet att Amulette fick 39 poäng, kunde fått bättre om hon inte hade varit i så högt hull.

Emmeros Diva fick 40 poäng och vann den sto klassen , Skogsgårdens Helena fick 39 poäng.

Svårt att hänge med när man själv visade annat samtidigt…

Sasser
0

#33 Han har endast varit bett-van i 2 veckor och tränad inför visning i 3 veckor så jag är rätt nöjd…eller rättare sagt supernöjd.

SaraDoos
0

TACK Gonkan för att du plåtade Amulette! Och GRATTIS till Marys titel!!!! *wow*

Hon fick 87888 och jag är SUPERNÖJD! Den muntliga kritiken var kanon - tror han sa 3 ggr att hon var ett MYCKET HÖGKLASSIGT STO! Skrattande … och att det var synd att hon var så tjock…

*svävar på moln*

Emmas sto fick 38 p och Caprize fick 38. Och Camillas unghingst (superläcker!) fick silver och fin kritik. Han skulle absolut sparas som hingstämne. Kul!

Midlingur! Var du där?

Milla
0

grattis till er andra också.

VeronicaP
0

Jag har skickat korten till dig Sara hoppas de kom fram…

Tack, jo Mary är en fin gumma hon *ler*

Pia740
0

Tack så mycket. Är helnöjd med Dalsgårds Libero. Har bara ägt honom i ca 4v, men har tyckt enda sen han föddes att han är en riktig snygging.

Grattis Gonkan till dina guld. Mary är en riktig snygging. Har otroligt vackert huvud.

Midlingur
0

#37 Nej, var tyvärr inte där :(