Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 452 ggr
thira
0

Nästa års utställningar?

Finns det något preliminärt planerat på utställningsfronten nästa år? Öst har ju varit på hugget och redan lagt ut lite på sin hemsidaGlad, men hur är det i de andra lokalföreningarna?

Annette
0

Preliminära datum och platser för Väst är:

• 3 mars Vartofta
  • 3 juni Uddevalla
Ellinor Johansson
0

Nord?

Annette
0

I vilket område kan riks tänkas gå nästa år?

RebeckaSvensson
0

Syds planer är för tillfället följande:

Vinterutställningen blir ev på Mila 10/2 (?)
Bruksutställning i Vellinge i juni
Ljungby eller Tingsryd i juli
Bjärsjölagård i augusti
Gråmanstorp i september

AnnaLundin
0

#3 Riks ersattes väl av ESG i år, då i Väst. Året innan dess var det i Örebro och dessförinnan i Tingsryd. Borde väl bli österut-norrut nånstans, enligt min logik - som inte alltid är rätt… :P

#4 Mila är = Milamässan antar jag. VAR ligger det? Malmö?

Milla
0

ååå springer iväg och hämtar kalendern för att skriva in ev datumarSkrattande

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

kacka
0

Bruukar inte Vartoftautställningen vara i februari och Uddevalla i maj??

RebeckaSvensson
0

#5 Ja, det är Milamässan. Mässhallarna i Malmö.

Annette
0

#7. Jo, men i år förskjuts det förmodligen en vecka.

susanne-s
0

Någon som vet ngt om Nord?

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

VeronicaP
0

Ok , ja Udevalla brukar jag vara och visa några i allfall , tar det som en lillsemester jag , åker upp dan innan och sover över hos släkten och har hästarna i deras stall funkar ju kanon , det enda man får se till är ju att de är hemma.

Rose-Marie
0

Såg att Nord nu har lagt ut sina utställningar (preliminärt) på hemsidan. Många långt uppe i norr men de måste väl få fler chanser att visa de också.

Blir till att åka på några av östs också. För mig är gränsen 20 mil för att åka på utställning så då finns det ju några att åka på ändå.

Längtar…..

AnnaLundin
0

#12 - skulle jag sätte 20 mil som gräns så skulle jag möjligen få EN utställning att åka på. Men jag utvidgar det till 30, eventuellt med råge, så kan jag åka på måååånga… :D

Och kom då ihåg att jag bor i SYDsverige!

Annette
0

Är det några av de lokala ponnyföreningarna som har datum klara så här tidigt? Örebro t ex.

susanne-s
0

nu har jag också antecknat i almanackan. Nu kom nästa problem, vilka ska man visa i första hand,  1 åring, 2 åring eller sto med föl…

Oj oj oj hur ska jag få hjärnan att fungera…Förvånad

Det är så mkt tt ta in och så mkt jag vill.. ha ha jag stupar väl innan jag kommit någonstans

www.gullsmyrastuteri.se

Annette
0

#15. Du har hela vintern på dig att ta in allt, så det går säkert bra ;).
Jag vet inte vart du bor, men det finns massor med utställningar och premieringar, så du kan säkert visa allihop om du vill.
Ett tips är att inte anmäla för många till samma ställe om man inte har någon till hjälp. Det är lätt att det kör ihop sig annars.

thira
0

Tycker det är tunt med utställningar i t ex Örebro-området, men ÖPAF kanske ska ha någon som vanligt?

susanne-s
0

Jag finns i Tärnsjö och det fanns ganska många inte så långt bort Glad

www.gullsmyrastuteri.se

SaraDoos
0

Syds vinterutställning ska väl vara i Önnestad 17/2?

Vad jag förstod så kommer SSS att hålla i MILA-utställningen och det var inte alla som fick delta (enbart guld-hästar?).

I vilket fall som helst så är det himla bra att redan nu kunna skriva in i kalendern, planera, och LÄNGTA!!!!

RebeckaSvensson
0

#19 Ja, Syds vinterutställning blir i Önnestad eftersom det inte gick att få så lång tid till utställningen som behövdes på Milamässan.

AnnaLundin
0

Det BLIR alltså utställning på Mila också? KUL i så fall!