Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1194 ggr
ElisabethA
0

God morgon 28 mars

God morgon!
Nyss inkommen efter att ha släppt ut hästarna. Sov i tält nere vid stallet inatt och det är så himla mysigt. -19 grader har vi nu på morgonen.

Igår fick vi gäster som ska stanna över helgen. Jag gjorde dessvärre misstaget att lämna monitorn till övervakningskameran framme vilket resulterade i att tvååringen hällde vatten på den och nu funkar den inte… Mest är jag arg på mig själv för att jag glömde lägga undan den, samtidigft tycker jag att föräldrarna kan ha lite koll på sitt barn och om de ser något inom räckhåll som kan gå sönder kanske lägga undan det så inte  deras klåfingrige unge kan få tag i det - speciellt om man gett barnet vatten att skvätta runt i hela vårt hus Skrikandes Det är inte ofta jag blir förbannad, men det blev jag igårkväll när jag upptäckt vad som hänt. Jag sa inget, men mitt kroppspråk talade tydligt om vad jag tyckte. Vi ska en sväng in till Boden idag och jag hoppas det finns någon butik som har öppet och kan fixa den. Gardenia kan föla vilken dag som helst, så jag behöver verkligen monitorn! Phu - skönt att gnälla av sig lite Glad

Hoppas alla får en bra dag!

runas
0

#0 Fy vad jobbigt när det blir så där med gäster…gnälla ÄR sköntFlört.

Igår vräkte snön ner o nu på morgonen så har vi några cm kvar då det mesta töat bort redan, suck. Hundarna är lyckliga iaf.

Opererade ut min elaka tand igår o sitter nu här med otrolig smärta o stygn i munnen trots smärtstillande. Glöm att äta nåt annat än varma koppen m sugrör. Jaja, nu är den borta iaf.

Ska bara ta det lugnt idag, min stalldag men Olivia hoppar in istället för mig så jag kan vara hemma o ta det lugnt. Skönt.

Brorsan m familj ska komma i em o hälsa på hos farmor o farfar(bor 100m bort) o då ska vi dit o säga hej, har inte sett min brorsdotter på länge o hon är nu 1 1/2 år o växer så det knakar.

Ha en trevlig dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Lauth
0

#0 Nej! Förstår att du blev arg, det skulle jag också bli. Det är ju trots allt ingen "leksak".

Här snöar det fortfarande, *suck* Ska precis skotta fram bilen och åka hem till föräldrarna/stallet och plocka upp halvblodshästen för att glatt åka vidare till en banhoppningsträning ed framhoppning utomhus. Känns lagom kul med tanke på vädret.

HannaDolly
0

Här kom det snö igår .. Skrikandes usch det var ju så fint väder, men nu på morgonen är allt nästan borta mest slask ;) Blir agility träning idag på gårdsplanen :D     Det gillar vi :)

HAr kommit in för en halvtimma sen och släppt ut hästarna , dom gillar då inte vädret precis, dom vill ha vår , dom hade sådana vårkänsor så det var galet när det var så fin väder :D

Hoppas alla får en underbar dag med vänner familj och hästar såklart ;)

KRAM *

Anette
0

God Morgon!

Precis hemkommen från jobbet och nu ska jag vara ledig ända till den6/4!!!Cool  Ska bli såå skönt,  jag hoppas få lite gjort, både inne och ute….

Snön som kom igår är nästan borta då det regnat inatt, fast hos oss ligger det kvar en del, som vanligt…

Piroger fixar frukosten till pållarna idag så nu ska jag krypa ner och sova ett par timmar.

Ha en härlig lördag alla!!

Carita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 kör försiktigt!

Fy vilken snö som vräker ner. Ska in och träna i Örebro idag men jag tvivlar på att banan är iordning. I så fall åker nog timmerkälken på nordsvensken och pulkan bakom shettisen i stället.

Tog kort från köksfönstret nu på morgonen och det bara fortsätter att vräka ner snö…

balotte
0

God morgon!

Än så länge har det inte börja regna, hoppas det blir uppehåll idag. Ska jobba lite med hästarna idag och göra iordning stallet riktigt, tycker det inte hinns med riktigt när man jobbar, och har en inhyrd som inte gör det riktigt i mina ögon iallafall. Ikväll blir det en tvkväll tillsammans med familjen ska ta det lite lugnt.

Ha en bra dag alla!

zettan
0

morrn morrn

Tog lite sov morgon idag. De var skönt. Hade ju inte utsläppet idag så då får man passa på att ta igen sig lite.
Idag blir de först några ärrenden på stan. Måste få tag på nya "springskor" till mig så jag kan springa ordentligt nästa helg på Grevagården. Sen vid 14 har vi stallmöte. Måste pyssla med svartvita gänget också. Dom fungerar så bra ihop. Ihopsläppet igår gick så bra.
Ha en bra dag alla

Annelie-P
0

#0 Usch så irriterande. Jag hoppas föräldrarna har förstånd till att betala reparation eller köpa ny. För övrigt känns det inte alls så mysigt att sova i tält i -19, kryper du ut då och då för att titta på Gardenia också? Inget för mig som fryser vid +20…

Här duggregnar det, ingen snö har kommit. Men vi har ju lite kvar från förr här och där förstås. Hästarna fäller ordentligt, men idag såg de bara blöta ut och det blir ingen borstning.

[LinneaDahlberg]
0

#0 jag förstår! blir också galen på när gäster inte har koll på sina barn.

Här lammvakas det för fullt! Har en liten grupp lamm där ute redan! *sååå söta*
(märker att jag hänger som mest på iFokus under lammvakan varje år! ;))

VeronicaP
0

God förmiddag .

Här skiner solen just nu och det känns som riktigt vårväder idag , får hoppas att det håller i sig hela kvällen då jag ska ut på stan och svänga mina lurviga i kväll/natt Cool

Vi ska in på travbanan idag och det är 2 russ som ska in och köras idag och då tänkte jag passa på att smita därifrån och åka och se om jag kan hitta någon ny snygg tröja eller nåt sådant , nu när man har *fin* jobb så behöver man ju lite andra kläder än hästkläder som jag har hur mycket som helst av *S*

Milla
0

God förmiddag!

Här är det hyffsat väder, lite sol som försöker ta sig fram.

Idag blir det årsmöte hos syd, sen vet jag inte vad som händer när jag kommer hem (vet ju inte ens när jag kommer hem). Blir det inte försent så kommer jag klippa ZIndy (vår lurvhund) för hon är förskräckligt långhårig nu.

Glöm inte flytta fram klockan i natt!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SannaHolmgren
0

Godförmiddag.

Jag har börjat mocka ut hagen, och det är ganska roligt när man hittar krokusar och gröngräs under det gamla höet. Strax ska vi åka till barnens farmor och farfar, ska bli roligt för det var länge sedan vi var där. Handla på hemvägen, och i eftermiddag ska jag köra grus till bygget med skottkärra, och om det blir tid kvar så ska barnen rida en sväng på hästarna.

Ha en bra dag.

Hanna-D
0

#0 Usch, som någon skrev ovan, hoppas föräldrarna åtminstone betalar reperationen (och att den går att rädda!). Verkar Gardenia på gång?

Goddag!

Stall och hästar klara för idag, ska slappa ett par timmar innan jag åker till pojkvännen. Fick gnet i morgon, extra pengar är välkommet men det gäller att komma i tid nu (börjar kl 6) när klockan ska ställas om, alltid lika förvirrande… Skäms

Har varit ute och kört Gentzel på morgonen, han är jätteduktig och har så mycket power och energi i stegen, det är riktigt kul att köra sådana hästar!

Ha en bra dag!

ElisabethA
0

#8, 9, 13 Tack. Föräldrarna har inte ens erbjudit sig att betala något… Skrikandes Dom lådsas som om inget hänt. Tält i kyla är riktigt mysigt - om man har en gosig sovsäck som jag Kyss Inatt gick jag ut en gång, men normalt ligger jag i tältet och kollar i monitorn. #13 Det verkar inte vara jätte på G, men det märks att det börjar närma sig i alla fall. Nästa vecka ska det bli varmare enligt prognosen, så förhoppningsvis klämmer hon ut fölet då Skrattande

ElisabethA
0

Pratade precis med mamman till barnet och förklarade att monitorn verkligen gått sönder och behöver lagas (i värsta fall köpa en ny) och efter lite obekvämt vridande på sig så sa hon att hon skulle betala reparationen eller en ny. Argumentet "det är inte min monitor utan min mammas" gick hem Glad Så snart Gardenia fölat ska monitorn skickas tillbaka till mamma så hon kan vakta sin fölning inifrån huset. Hoppas de verkligen betalar sen när räkningen kommer…

sanne
0

go eftermiddag

här har vädret varit omväxlande kan man säga.. sol, hagel, lite regn o lite snö.. men ganska varmt ivf. Vi har idag börjat med att tömma gödsel brunnen.. suck vilket skitjobb men imorgon är det klart !

wendy går med sin stora mage o tycker inte livet är så kul just nu, hon äter väldigt lite just nu o jag tycker nog att "mjölken" är istort sätt vit, så det borde inte dröja så länge till. Nu vill jag att bebisen ska komma ut o att allt går bra !

Våra vänner på Röstorps fick oxå föl idag… hmm dock visar det sig att deras fodersto är tjuv betäckt innan hon kom.. för annars fölade hon 3 !! månader för tidigt.. Men allt har gått bra o vi grattar dem till en lilten kille :)

Silenos
0

Här är det gråväder. Lilla Sillen fick hänga med på hundpromenaden idag.

HannaDolly
0

Idag blev det agility träning med Dolly :D

här kommer lite bilder ;)