ALLA godkända hingstar!
Finns det ingenstans på nätet som man kan hitta alla godkända hingstar, alla kategorier som verkar i avel??

Inte sedan länslistan togs bort tror jag… Hittar du en sådan sida - så berätta gärna om den.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
SSS Webbstambok, händelser, riksstamboksförd hingst. Är ju en ganska heltäckande sida.
Veritas odium paretFörvånad

Fast, den visar ju alla som är gdk, men inte vilka som är i avel? Eller?
/Cattis

Länslistan saknar jag mycket faktiskt.
Går det inte att lägga in någon form av länslista här??
Amor vincit omnia 
Varför tog länslistan bort egentligen? Var det pga PUL??
Jag saknar den också! Den finns ju inte ens i tidningen längre?! :-(
#3, observera ganska.
Veritas odium paretFörvånad
I och för sig finns ju ponnysajten, men hur pass aktuella är uppgifterna där? Någon som vet??

Den försvann väl för att det var en fantastiskt arbetskrävande uppgift att vara ansvarig för. Att hålla koll på alla stationer osv, så att allt stämde. Blev väl ett rackarns liv om ngt stod fel i listan.
Det vi har pratat om at tha här är en hingfstlista, men på frivillig basis - så lika heltäckande kan den inte bli eftersom alla inte har internet eller är medlemmar här. Men vi får se, vi måste också få klart med PUL o hur vi löser den biten då det ju handlar om adresser o tfnnr.
/Cattis

#8. Ponnysajten upplever jag som ganska inaktuell. Åtminstone det jag letat efter.
#10 Håller med. Är inne just nu och det verkar inte vara "sorterat" någonting och uppgifterna är väldigt inaktuella. :-(

Jag skrev faktiskt ut länslistan, visserligen är den inte jätteaktuell längre då ett par hingstar har dött, fått nya ägare osv. Men håller man lite koll i tidningen på vilka som bytt ägare, dött, tagits ur avel osv. så har man ju koll. Visst en gamal länslista är inte lika bra som en ny hade varit, men det är rätt kul ändå att ha även om den inte är super aktuell som sagt