Sto söker fodervärd.
Shetlandssto söker fodervärd
Född 2001, svart, 105cm.
Django vd Romer - Zeger v Amstelhof.
En underbar liten ponny som nu söker en ny familj att bo hos. Hon utlånas till ridning, inkörning, avel eller sällskap. Hon är en mycket trevlig ponny med fin stam, god exteriör, välriden, mkt tömkörd och väluppfostrad. Älskar att bli klappad och borstad. Inga problem med barn, hundar eller katter och går jättebra i flock med både ston och valacker. Har diplom och är guldbelönad ett flertal gånger. Många domare har sagt att det är en fin avelshäst så är du intresserad av att ta ett föl så är det inga problem. Skulle nog funka utmärkt till körning också, är mkt tömkörd och tycker det är väldigt roligt. Har hoppat 50cm med ryttare och löshoppat 70cm, utbildad lite i dressyr, gör tex skänkelvikningar, öppna, sluta och fram o bakdels vändningar. Utlånas en längre tid och är ev till salu om ni trivs med varandra.
Är du intresserad av min ponny? Välkommen att skriva ett PM.
Finns utanför Göteborg.
putt
Hon har jättefin stam, henne skulle jag gärna avla på
.
Jag har själv en kanonfin 1-årig hingst e. Django och två av mina ston har jag köpt på Dalsgårds stuteri. Har flera gånger tittat på stoet som är mamma till din häst.
I nuläget har jag dock tillräckligt många hästar…
Jag hoppas du hittar ett bra hem till henne, Lycka till.
Ojoj du har ingen bild o visa henne ? Förmodar att det är hon( huvudbilden) på din egen sida?
Hade nog passat fint till Crispa…
#2 tack tack :) Dalsgård har väldigt många fina hästar!
#3 Jodå jag har bilder men ingen helbild. Kan fixa och mejla dig om du är intresserad.
#4 Jag ska försöka pm dig, se om jag lyckas..
Putt
Har du hittat någon lämplig fodervärd till ditt sto ?
Nej inte ännu. M
putt
synd att hon är så långt iväg annars hade jag varit mycket intresserad:)
ja jag var mkt intresserad ,men tyvärr jag bodde för långt bort jag med ,synd nog.( ca 60 mil).
Ja många har svarat som bor lite för långt bort :P Men antagligen ska en komma och titta nu i helgen som bara bor 1 mil bort :) Men ni är fortfarande välkommna att skriva pm, jag skriver här när hon har blivit utlånad!
Uppdaterar lite :)
Hon fick 99988-43p i Frillesås. En 41p eller mer till så är hon berättigad SUCH.
All utrustning skickas med. Hon är vaccinerad och regelbundet verkad, aldrig varit sjuk eller halt, endast kolik när hon bytte stall (båda hade ensilage), så man får vänja henne ordentligt bara, men det gör ju dom flesta ändå. Nu äter hon hö och det går jättebra men ensilage skulle säkert funka eftersom hon har ätit det förut. Skriv ett PM om du är intresserad!

Hej,
Jag är jätteintresserad!!!!
Finns i Alingsås. Har Islandshästar och söker häst till min son som han kan utvecklas tillsammans med. Berätter mer på e- mail.
Gott!Gott!// Assi
#15 Hej, jag har beslutat att ha kvar henne över sommaren och ev låna ut henne till hösten istället. Jag vill kunna åka på utställningar nu i sommar för att få henne SUCH berättigad. Mvh Johanna