God morgon 2009-03-29
God morgon
Hoppas ni kom upp i rätt tid i morse
Jobbar extra idag, känns bra när lönen kommer men tungt när klockan ringde vid 4 i morse.
Hoppas ni får en trevlig dag!
God morgon!
Kom, tack vare påminnelser från sidan, ihåg att ställa om kl innan jag gick o lade mig igår. Härligt m sommartid.
Annars så är vädret grått, trist o disigt, munnen värker trots värktabletter o hundarna ser ut som begagnade disktrasor efter promenaderna.
För att inte tala om hästarna…
Ha en bättre dag än jag allihopa!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

God Morgon!
Vaknade kl. 6. Pigg och glad hoppade vi ur sängen och tänkte att i dag ska vi kunna få undan en hel del som behöver göras på gården. Hmmm, fast vi glömde visst ställa fram klockan i går så väldigt tidigt är det ju inte….
Vi har nollgradigt och lite dimmigt här just nu men kanske spricker det upp frampå.
Fåglarna kvittrar för full hals, det är en riktig kakafoni av ljud i skogen nu, så härligt!!
Ha en skön söndag alla!

God Morgon !
Hade sovmorgon idag då gubben tog stallet, men då är man ju naturligtvis klarvaken vid 7 snåret, varför är det alltid så ?
Annars är det lite grått här i Katrineholm.
Ha det gott !
God morgon!
Här i Dalarna är det en grådisig dag till mötes. Men det är uppehåll och plusgrader och dessutom sommartid :-) Man får se det positiva.
Ha en bra dag alla!

God morgon
vaknade tidigt här, fast resten av familjen kom upp för en stund sen, klockan har ju hunnit bli ganska mycket när man vred fram den men va gör det ! vi ska fortsätta med gödsel idag o jag hoppas hinna med lite pälsvård oxå.. Wendy håller på sig o ingen bebis än, men jag hoppas den snart kommer för nu längtar man verkligen..
ha en bra dag alla där ute !

Morrn morrn
Hästarna utsläppta och stallet är mockat. Hoppas hinna med en hel del pälsvård idag. Men allt hänger på vädret. Leran har även hittat ner till mina hagar så nu är de inget vidare att ha svartskäckar
. För de vita är inte så vitt.
Måste även försöka tvätta och börja packa lite inför dagarna på Jäboruder
ha de gött alla

God förmiddag
Grått väder men vindstilla, det blir nog lite eldning idag igen. Bara att passa på innan all snö är borta, helt plötsligt varnar de för gräsbränder på tv igen. Om hästarna är torra i pälsen på eftermiddagen ska jag borsta också, det är ju så kul att göra det när de fäller tycker jag. Blir sugen på att köpa Avelsextra som det stod om i en annan tråd, men har nog inte vägarna förbi någon affär idag. Den brukar ju vara intressant och speciellt när det handlar om shetlandsponnyer!

MOrrn morrn , härligt vårväder idag och Millan och Ch ska komma hit och hälsa på idag.
Själv är jag väl lite seg och har nog lite skalle bank efter nattens bravader på stan *ler* men det var värt det ;-) Klockan hann ju blev nästan 5 på morgonnen innan jag kom i säng , tack vare man hade ställt om klockan *S*
#0 då gick du upp när jag kom hem i natt då *S*
Gomiddag.
Sitter å funderar på om jag skall göra ett ryck å städa lite grann. Har egentligen ingen lust men det måste ju göras ibland.
Så kanske det blir en sväng ut till huset för att fortsätta fixa där.
Måste aktivera sonen lite grann iaf. Nu är det iaf dags för matlagning.
Go´kväll!
har varit på fotbollsträning med minsta grabben och sen hem och göra lunch till barnen. Samtidigt kom hovslagaren o äldstan fick göra klart maten. Så nu har hästarna fått sin manikyr. Skönt!
Ikväll ska Kefir bli riden av hästtjejen, kul!
God kväll!
Idag har jag nog fått mer motion än hästen. Osenta har "försökt" longera men då hon e en liten buse fick sambon longera henne o jag springa brevid henne så hon skulle förstå. Hon lyckades förstå tillslut men då började hon stegra o sparka ist…..efter ett tag fick jag några fina varv med henne o avbröt då de gick som bäst. Imorgon blir de mer jobb med denna tjej, hon har ju mkt energie
De dräktiga stona lunkar runt i hagen o njuter o så får de bli fram tills fölning endast någon promenad.
Resten av kvällen ska jag bara koppla av.
Ha en fortsatt trevlig dag alla!

God eftermiddag (eller är det kväll?)!
Det har varit lite stiltje med att isolera sadelkammaren, men idag blev taket färdigt och det känns jätteskönt! Väggarna är påbörjade, men inte klara eftersom taket skulle vara klart först. Längtar tills jag får värme där inne!! Känns som om jag misshandlat mina selar hela vintern :(
Sen bakade jag två rulltårtor som förmodligen kommer att gå åt vid kvällsfikat :)
Idag har det snöat hela dagen och jag är så himla sugen att ploga med hästarna. Jag tycker dock det är synd att ploga med Gardenia som ska nedkomma vilken dag som helst och om jag går iväg med Elina så "flippar" Gardenia… Måste vara något hormoniellt eftersom hon aldrig tidigare i livet haft problem att bli lämnad ensam en stund. Grannen kommer förmodligen och plogar imorgon med traktorn, så det är ingen katastrof, men sugen är jag…
Hoppas alla haft en bra dag!
GOd efterrmiddag!
Har haft en trevlig dag hos Gonkan idag. Kom hem och skulle vattna stona och ser att Carmen ligger ner, går dit och får henne att resa sig och ser att hon knappt kan ta sig fram. FÅNG! Hon står nu i stallet och jag sitter i kö till djursjukhuset. Vi måste köra in med henne och jag tror inte att hon får följa med hem. Många tårar är redan fallna men vi hoppas ju att dom ska kunna hjälpa henne.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#14 fy vad jobbigt! Ska hålla tummarna att det går bra.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Mne herre gud! Hoppas att det går bra!
Ånej Milla!
Hoppas på det bästa.
#14 Lider med dig, vet precis hur j---t det känns…
Nu skiner solen här men det har regnat och snöat om vartannat tidigare idag..har knäppt mina sista kort på Flöjta och pysslat extra med henne idag , imorron går hon vidare till dom gröna ängarna…Känns så tungt just nu…Många tårar som faller här med.
Ha en fortsatt trevlig söndag..
#14 Håller tummarna!
Jag har också ett sto med fång (dräktigt) hemma, och i fredags kväll/natt fick hon kolik…. Skräpigt värre… Hon inte så bra aptit, så jag är livrädd för hyperlipemi…. Men hon har iaf svarat på behandlingen för fången, så det är ju då nånting positivt iallafall… :-/

#14 Vad tråkigt men det kan vara dags nu kanske att låta henne vandra vidare. Hoppas att Carmen slipper lida och ha ont mer i allafall, det är jobbigt för er kan jag tro men man måste ju tänka på hästen.
Tack för en trevlig dag Millan och dottra :-) hästarna var duktiga tycker jag och vädret visade ju sig från sin bästa sida *ler*.
Sen körde jag Betis i paddocken och han var skitduktig idag och jag var så nöjd med honom och då som du vet Millan att han har hingstarna precis jämte sig och stona på andra sidan paddocken , det är super träning att lära sig att jobba med sådana störande ston och hingstar jämte sig ;-) .

#14 Hur har det gått Milla? Cicci ringde och sa att ni hittat rätt i a f :)
#21 jo det har gått bra. Tack snälla du för att du hjälpte mig. Carmen har svarat jätte bra på butan och idag har jag fått utskrivet mer till henne. Var i kontakt med djursjukhuset i går och dom sa att iom att jag hade ordnat buta så är det bäst om hon kunde bli hemma, det är inte att rekomendera att man lastade henne och körde iväg. Hon ska nu medicineras och sen ska hon röngas om 10 dagar så vi ser hur det ser ut.
Hon har inte alls lika ont som i går så det känns jätteskönt!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#22 Oj, vad skönt att det är bättre
! Läskigt det där m fång…