Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettpremiering
Läst 970 ggr
Mmia
0

Hingstpremiering i Norge ?

Är det någon som vet om den har varit i år eller när den är och vilka hingstar som är anmälda/visade ?

Kris_J
0

Veritas odium paretFörvånad

Charlotte-Aveback
0

Spännande! Glad

Hanna-D
0

Håller en tumme för Epus halvbror!

Kris_J
0

Klicka på ponnyns namn så öppnas dommarkortet.

Veritas odium paretFörvånad

Hanna-D
0

Godkänner man hingstar som har tendens till hakning? Förvånad

Ellinor Johansson
0

För mig känns det konstigt när en hingst som får tre 6or på slutet i sin rad. och får en tredje premie.

"Hingsten er kåret fordi den er avlsgodkjent i annet ISPC-land."

Ellinor Johansson
0

#6  Mycket oroande. Kan man inte slå ut en veterinär icke godkänd hingst som är godkänd i annat ISPC land i Norge?

Hanna-D
0

#8 Vet inte, kanske kan någon av våra norska vänner som är medlem här förklara för oss.

Kine
0

#6 En hingst skal ikke kunne godkjennes dersom den haker, i avlsplanen står det at lidelser i ledd skal bedømmes strengt. Det står "tendens til haking". Kanskje det er "tendensen" som gjør at hingsten går igjennom, at det ikke er nok til at veterinæren kan slå den ut..

Kine
0

#7 Dommerne i teorien godkjenne kårede hingster fra ISPC-land såfremt den ikke går ut på veterinær. De tildeler 3.premie da det er den laveste graden eldre hingster kan tildeles.

Selv synes jeg det er uroende for avlen at avlsgodkjente hingster fra ISPC-land må kåres selv om de på papiret er av dårligere kvalitet enn de kravene som stilles til norskfødte og ikke tidligere avlsgodkjente hingster. Med de kravene moderlandet har fått kan man jo i teorien importere middelmådige hingster og kunne avle på de etter en tur på hingstepremiering.

Hanna-D
0

#10 Jag tycker "tendens" är illa nog, görs det någon uppföljning av detta?

Kine
0

#12 Jeg var dessverre ikke på premieringen, jeg vet ikke nok om dette.  Jeg synes det er rart at de har kåret hingst med denne vurderingen av veterinær.

Ut i fra det som står avlsplanen skal ikke hingst med slike feil premieres.

Se avlsplanen side 14: Avlsplan