Favorittransport
Vad har du för transport till din shettis?
Är du nöjd eller drömmer du om att byta upp dig, berätta vilken är din favorit transport o varför?
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Har en boj aluminium som vi har totalrenoverat. Är extremt nöjd med denna transport och vill ej byta

Har en Cheval Libertè 2003 XL 2008 årsmodell.
Köpte en ny för då kunde jag inreda den hur jag ville.
Den blev kanon bra och jag är grymt nöjd med den.
Kommer inte byta på många år

Hade en Cheval Liberté 2002XL med inbyggd sadelkammare. Köpte den ny och jag älskade den! Kommer att köpa en likadan om det skulle bli aktuellt igen.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag har ett Kylinge, Apollo årsmodell -94. Är ett boggiesläp med frontutlastning och extrainsatta fönsterrutor på sidorna fram (högt upp). Är jättenöjd, men såklart drömmer man om ett nyare släp. Det som saknas på alla (?) släp är att man kan sänka bommarna så lågt så de passar till shettisarna, de går ju under bommarna… Har länge tänkt att fixa till detta och sätta dit utrutstning så att de går att sänka för shettisarna.

#4 mina bommar är shettis anpassade.
Glömde att min är boggi och har frontutlastning
Har en Star Safir, boggi, sadelkammare och fronturlastning med extra öppningsbara takluckor (vill ha in extra luft).

Har en Boj, vet inte vilken sort. Äldre i a f. Ska bygga om den i sommar så att den blir shettis-anpassad, och då får jag ju den som jag vill ha den. Behålls troligen några år till.
Har haft en Reko -00 tidigare som jag var väldigt nöjd med men sålde då jag behövde en högre för de stora hästarna. Nu har jag en Kylinge -92 boggi och fronturlastning som är x-tra hög och bred med utbytbara väggar för att även kunna göra 2-4 boxar/spiltor år shettisarna.
Tillägg till #6: Är mycket nöjd med mitt släp, det bästa vi haft!

Jag har ett Läckösläp årsmodell -08 och är helnöjd.
Har en Värmlandsvagn som vi haft sen den var ny. Den är en jättebra vagn att köra Shetlandsponnyer i tycker jag. Sen finns det ju en del mindre bra också men så är det väl generellt med alla transporter.
Har dock börjat titta runt efter ett nytt släp, men jag kommer vara mycket noga och kräsen, så vad och när det blir nått annat får vi se.

Har en Värmlandsvagn -07:a som jag är nöjd med. Det enda som är krångligt är systemet med infästningen för mellanväggen, speciellt för mig som tar ur mellanväggen när ridhästarna körs.

Vi har en Cheval Liberté 2003, årsm.-08 som vi köpte förra året. Det är en boggie med shettisanpassade bommar, frontutlastning och den är lite bredare än standard. Vi kan med ett enkelt handgrepp ändra ramperna både bak och fram för att få dörrar i stället. Bra om man vill ha "step up" eller behöver använda transporten att frakta saker som kan lastas med truck tex.
Vi är jättenöjda med den och det är såå skönt att slippa hyra längre.
Jag har ett enaxlat Värmlandssläp av modell -93. En mycket bra trailer, som passar utmärkt för mina hästar.
Har haft ett Brenderup boggisläp tidigare, men det bytte jag bort!
Star Safir, boggi, fronturlastning, extra takluckor. Det är nr 2 av Star Safir i min ägo, som bägge köptes nya, är alltså nöjd.
Jag har en värmlandsvagn -oo boggi. Önskar mig en ny, tycker värmlandsvagnen är lite ranglig och så vill jag ha individuellt "fjädrande" hjul.
Har en Dalavagn -05 Boogie som vi haft sen den var ny. Är supernöjd med den och där sitter bommarna så lågt original så shettisar kan stå uppbundna utan problem. Problemet nu är att vi bytt bil och jag inte längre kan dra den så jag får ta den gamla V70:n om jag ska dra den. Vet inte om man kan väga ner släp längre.
Amor vincit omnia 
Ifor Williams HB 505r, ett mycket stabilt släp. Med frontutlastning/Gunilla.
Har ingen hästtransport men önskar det högt!!
Ska vara en fronturlastad då den jag provat Kyllinge var bra.
#17 Du kan väga ner om du gör en teknisk förändring och gör en registreringsbesiktning.
Har en Boj Bravo -04 som vi haft sedan den var ny. Är supernöjd med den, shettisanpassade bommar fram och innerdörrar bak. Skulle vilja ha ytterligare en transport, som rymmer typ 4 st…. :-)

Har en Ifor Williams som jag är väldigt nöjd med. Fronturlastning och luckor överallt - det finns en anledning till att transporterna från Ifor kallas "julkalender"…

Har en Boj Stabilo boggie som vi renoverat genom åren är super nöjd med den. När vi gjorde vid golvet så shettis anpassade vi bommen fram också så mina shettar åker i den. annars åker halvbloden i den nya Boj Bravon
Läckösläp, köptes ny 97 då var den min favorittrransport för det var min första egna! Idag vill jag nog ha en Boj. Vill ha en lättare transport med hela luckor bak istället för bommar som shettisar kommer under…
När vi köpte våran ny så beställde vi fronturlastning (till ingen större nytta) samt extra fönster, tror jag är bra. Samt tvåaxlat, bra kanske.?