Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett24-köpes
Läst 663 ggr
AnnaLundin
0

Trygg barnponny sökes

En flyktigt bekant till mig, hästkunnig sådan, söker med ljus och lykta efter en TRYGG barnponny, som varken nafsar, busar eller springer över barnen (vilket varit svar på direkt fråga på flera av de utannonserade ponnyer hon ringt på… Skrikandes).

Den bör vara väl grundutbildad som ridponny och lämpa sig som läromästare åt barn av det mindre slaget.

Har Du något sådant stående i stallet som du kan avvara?

Jag förmedlar kontakten…

Kris_J
0

Hur små barn? Jag har en mkt välutbildad men pigg och en annan mindre utbildad men sävligare och lika klapp och kramvänlig som den föregående.

Veritas odium paretFörvånad

AnnaLundin
0

#1 - en typ 4-åring och en 7-åring, om jag inte minns galet… Tror det är viktigast att den passar den mindre, som tycker stora hästar är läskiga.

AnnaLundin
0

Knuffar upp den här tråden, då den fortfarande är aktuell. Det är inget bråttom för dem att hitta en ponny i och för sig, men de vill inte missa tillfället om "den rätta" dyker upp.

Det får gärna vara en äldre läromästare, då den ändå sannolikt kommer finnas kvar i familjen genom sin ålderdom. Och inte alls nödvändigt att det är en fin utställningsponny eller ponny med avelsvärde.

kristina-axtorp
0

Du har PM!