Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 683 ggr
zettan
0

God morgon 31 Mars

God morgon Här blåser de som sjutton ute. Brr de drar genom mitt fönster. Får nog klaga lite till hyresvärden Flört. Här är de full rulle idag. Först ska jag åka till jobbet. Sen direkt till pållarna och sen till tågstationen. Idag bär de av mot Mullsjö igen. Förberedelserna inför hingstpremieringen på Söndag väntar Skrattande. Är riktigt laddad hihi

ha de gött

balotte
0

God morgon!

Idag blir det jobb sedan kommer hovis och verka hästarna, jag tycker hovarna har växt mycket sedan sist. Ikväll blir det en lugn hemmakväll Inget speciellt på schemat.Grått på himlen men plusgrader och blåst, det torkar upp bra.

Ha en bra dag alla!

Anette
0

God Morgon!

Vaknade 5.20, pigg som en mört! =O)

Ska försöka få ut mesta möjliga av denna dag då jag har lite ågren för att jag mest gick och drällde igår… Finns ju alltid en massa att ta tag i.

Här är blåsigt och lite mulet just nu men det ska bli soligt och upp till +10 grader frampå dagen, härligt!

Ha en bra dag alla!

Trine
0

God morgon!

Här är det -3,5 och solen är uppe, ingen blåst än iaf.Ska väcka barnen nu och dona dom till skola/dagis.Sen jobba lite och sen pyssla med mina småtroll.

Tog bort Flöjta igår , idag känns det lite bättre har lugnat ner mig nu och tårarna kommer inte lika lätt(tror jag) att det ska vara så jobbigt fast man har vetat om det och fått vänta i en vecka…Men huvudsaken är att hon slipper ha ont nu..

Är bara is här nu, hoppas det töar bort fort.

Ha en bra dag allihopa !

runas
0

God morgon!

#3 sänder styrkekramar, nu har hon iaf inte ont…

Här verkar det som om solen tänker hitta fram bland molnen. Bytte hage på hästarna igår o de blev jätteglada att komma bort från värsta leran. Ska ta tag i Binas träning nu o få henne i vagn innan hon åker iväg till hingsten. Annars allt som vanligt.

Ha en underbar dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

[Anna-N]
0

God morgon!
Här har vi sol och minusgrader efter en natt med spöregn som dock kanske tagit med sig lite mer snö men det är IS överallt istället ! Fick sanda för att få ut hästarna…när ska denna vinter ta slut?
#3: Skönt att det känns bättre idag..

Önskar alla en bra dag!

polgara
0

God morgon!!!

Har nyss kommit hem från jobbet, fodrat o släppt ut hästarna har jag men gjort. Får hela 2,5 timmars sömn innan det är dags att åka till stallet för hovis kommer, sen ska grabben till optikern o så börjar jag jobba kl 19 igen

Blir en tuff dag för att inte tala om natt när man jobbar till kl 7 imorron bitti

ha en bra dag allihop!!!

SHV-Pysen
0

Morrn Morrn!

Kom just till skolan och ska ha datakunskap. Snart kommer min nya hemsida upp på webben ^^

Och idag är det inte vilken dag som helst, det är den sista mars! Det betyder Studiebidrag!! Nu ska jag gå och köpa en ny vårkollektion till mig själv som är så efterlängtat ^^

SaraDoos
0

God morgon!

Sol och varmt i min del av Skåne, 8 plus just nu *härligt* Siter på jobb och här sitter jag till halv fem. Sen är det träning av häst i kväll, och som vanligt, päls-avdragning…

Hanna-D
0

God morgon

Hästarna utsläppta och nästan hela stallet klart. Fick nyss veta att det varit inbrott i ett grannstall - tredje på kort tid! Obehagligt.

Blir eventuellt en sväng till tippen idag, har en del saker som ska kastas.

Ha en bra dag!

Charlotte-Aveback
0

#9: Så obehagligt, Hanna! Hoppas verkligen att inte ni drabbas.

Charlotte-J
0

God förmiddag!

Försovit oss idag så snart ska jag skjutsa småtjejerna till skolan. Anton har som tur är studiedag så honom behöver jag inte skjutsa. Sen ska det packas och postas mer paket och i eftermiddag kommer det hästspekulanter. En dag full av sysslor som alla andra dagar Flört Måste också hinna sitta och sy lite då det droppat in några beställningar på visningsgrimmor. Tänk om dagarna kunde ha lite fler timmar Glad

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

SHV-Pysen
0

#11 visst är det lägligt när vi precis förlorat en ^^

Charlotte-J
0

#12 Glad

Amor vincit omnia Kyss

shettismaffian
0

Godförmiddag !

Här är man hemma förkyld, inge kul men men….

Blir en liten sväng upp till stallen och titta till så de har det bra iallafall.

Här skulle jag behöva verka lillan igen även fast det bara var dryga 4 v sen sist, de har växt massor.

Vädret är underbart, riktigt vårigt ute idag.

#0 Ta en massa bilder nu Sandra och frästa med, längtar tills jag ska dit i maj/juni.  Hälsa så gott och ha så riktigt trevligt nu. Håller tummarna på söndag.

Hanna-D
0

#10 Finns nog inte så mycket att hämta här. Mamma har tagit in sina fina sadlar och har dem i huset eftersom vi inte har några ridhästar kvar. Det skulle vara min sele i så fall Skrikandes Stallen de har varit in i har haft flera ridhästar, är nog mer attraktiv utrustning än dito till ett gäng leriga shettisar Flört

Trine
0

# 4 o 5 Ja, visst känns det bättre nu när det fått sjunkit undan lite och tack för tankar o kramar..Kyss Det värmer.

Nyss spöregnade det uteObestämd jag och ungarna rusade in för en 50 minuter sen..Men det tar nog bra på snön Skrattande.Ser nu att det minskar och börjar klarna upp.