Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett12-foder-utfodring
Läst 983 ggr
[Anna-N]
0

Pris på grovfoder?

Vad betalar ni för grovfodret för tillfället?. (ni som köper in foder) Har priserna blivit höjda var efter man närmar sig våren eller säljs det till och med billigare?.
Här råder snudd på höbrist i trakterna och därefter priserna som skjuter i höjden.
Vad betalar ni, vilka balar är det och skriv om det är hö eller hösilage. Intressant och se hur det skiljer mellan regionerna i landet.

Milla
0

Jag betalar 450 kr för en storbal ensilage den väger 400 kg, det har jag betalat hela säsongen då vi beställde alla balarna innan hösten.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Pheobe
0

Jag köpte lite ensilage i söndags och fick betala drygt 2 kr/kg. Han skulle ha 3kr/kg för höet. Här finns det lite att få tag i

Har beställt till hösten och för det betalar jag 1.8 kg för ensilage

[Anna-N]
0

Här betalar jag 2,25:- + moms för annalyserat hö - 12 kg balar.

balotte
0

300 kr för en 400 kg hösilage 300 kr för en 250 kg rent hö

AnnaLundin
0

Jag har betalat 300 kr + moms/ensilagebal, tredjeskörd med bra värden i. Tunga som bly, väger nog i snitt 700 kg, varav ca hälften är vatten…

Trine
0

Har betalat 250 kr för hösilagebal och har väl haft tur och betalat 1 kr kg för höet hittils men nu har den bonden slut för iår så nu får jag nog betala 2 kr/kg + moms om jag inte klarar mig med det jag har..

Annelie-P
0

Jag betalar 2.40 kr/kg inkl moms för hö. Köper det av en bonde en km bort. Hämtade i september, december och februari, priset har varit detsamma.

Stall-Stjarna
0

Jag betalar 1,50kr/kg för hö "små balar" (12kg/bal)

Stall-Stjarna
0

Glömde skriva, har betalat samma sedan jag började köpa i höstas…

Hanna-D
0

Konstaterade idag att vårt hösilage kommer att räcka april månad ut och i början på maj räknar jag med att släppa alla utom de som ska föla på bete. Har ett hölager i reserv (2,50 kr/kg) och 2 kr/kg för analyserat hösilage. Köpte allt i höstas/vintras.

Pyttis
0

1,40kr/kg hö 12kg/bal

Samma pris hela tiden, senaste hämtningen i söndags.

Anna-72
0

450:- för en hösilagebal. Torr som hö, jag säger plastat hö. Vet dock inte om det är rätt.

Får ny bal efterhand som det tar slut (köper) Tror den väger runt 350-400 kg Vet faktiskt inte. Varar i 14 dagar till en nordis, shettis och en welsh.

stallostby
0

1,65 kr per kilo plus moms, för ca 180 kg fyrkanstsbalar. (skaraborg) fritt levererat.

Frida-E
0

Har i år (eller ja, rättare sagt förra året) betalat 2,25 kr/kg för hö i småbalar. Jättefint hygieniskt kvalité men har inga supervärden så de flesta hästarna får tillskottsfodras. (Så då borde man ju egentligen räkna med kostnaderna för kraftfodret också)..

Ahnna
0

Jag betalar cirka 2:- per kilo för analyserat hösilage, 77% TS. Har betalat samma hela säsongen, leverans ingår i priset. Köper pallar med 8 fyrkantsbalar på varje, pallvikt mellan 650 och 750 kg. Just nu ligger både protein och energivärden skyhögt så ingen äter kraftfoder, bara en skvätt betfor per dag för att hålla magen i trim och gömma mineralerna i.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se