Ponnyridning
Skulle höra hur många här som har ställt upp med ponnyridning på olika tillställningar? Vad har ni för tips och råd?
Hej.
Du skall ha med dig ngt att äta dricka till både dig och hästen.
Ha förvaring till pengar och sätt en bra summa.
Ex 20 kr eftersom många inte går med ex 15 kr.
Sedan om det är större omr så kanske du skall ha tillstånd om inte dem som har tillställningen redan har sagt att dem skall ha ponnyridning.
Ha en stor skylt där det framgår pris och tid.
Ha alltid ett extra grimskaft mm.
Är jätte roligt med detta, men tänk på att hästen måste vara lugn och inte bli strseead eftersom det kan komma över 50 st en dag och rida.
Men ca 4-5 timmar brukar man kunna få hålla på.
Mat/vatten mkt viktigt.
Ta med en 10 liters dunk om det ej finns vatten där borta.
Annars hö och mat.
Fråga om du vill veta mer.
Lycka till.

Tack det var bra tips!
Vi ska försöka göra vår by mer attraktiv och renskrapa dess rykte. Vi har en förening som har anordnat en "dag" för byn och det kommer att bli knallar och dyl. så man vill ju ge det man kan erbjuda. Det ska bli kul!

Hjälmar behöver man oxå ha med :) och ev en rem som barnen kan hålla i.
Tänk på att både du och ponnyn ska vara "väl putsade" så det ger ett got intryck. Man brukar även råka få bli med på fort ibland då föräldrar ofta vill ha det. Tips till pengarna är en magväska med växel i.
Ta även med grep o skovel så du kan ta upp efter hästen, sånt uppskattas.
Lycka till!

Skovel hade jag glömt!!
Kanon. Tack för tipsen! Jag har som tur e ponnyputor så handtag finns på. Det som kan "störa" föräldrar mest är, tro jag, att dom fäller så förbaskat! Det är ju 10cm vinterpäls som håller på att trilla av hihi