Hingstval
Vem väljer ni att betäcka med i år?
Själv blir det inga föl gjorda i år, men 2010 vill jag ha Ekskogens Jinx!!

Vi leasar Älvåsens Latcho e Nocturne af Jäboruder av Carthorse Stuteri i år.
Han kommer att få betäcka alla de ston jag tänker betäcka iår.
En kanontrevlig, snygg och användbar hingst.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Här betäcker vi i år:
Kryddgårdens Lingon = Furunäs Porfyr
Kryddgårdens Salvia = Furunäs Porfyr
Ivette v.St Dijkzicht = Ekstrands Hiawatha
Malin har en egen plan för Gracia och det får hon skriva om själv.
Amor vincit omnia 
Nords Grace går till Thunderstorm
Nords Tess går till Roson (fodervärdar)

Dalsgårds Jasmin går till Slättens Bethoven
Dee-dee har jag bestämt hingst till
Ska Corint betäckas så går hon till Slättens Madgic
Har ett russ som även ska betäckas med Dalsgårds Kanon

Tänkte inte betäcka någon i år.
Almnäs Gazette går till Stjernens Epus igen, är så nöjd med avkommorna hittills.
Fixy van Bunswaard betäcks med Stjernens Epus eller Kilskogens Gentzel beroende på vad det blir föl kön på årets föl.

Här är hingst bokad och klar 
***Rosa Lee v.d Zandkamp - Jozo RS 387
*Rosa Caprie from secret flowers- Jozo RS 387
* Violette vh Zesspan - Jozo RS 387
**
Mina 3 äldsta ska till Hamras Kelzo om allt går som det ska.
Lillan får vänta till nästa år…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Här går om fölningen går bra
Tilia - Riccardo v.d. Langenhorst.
Sen funderar jag än …Men hade viljat ha en till betäckning.
Får väl se om jag får ha Crispa på foder ett år till…Isf så vet jag vilken hingst jag vill betäcka med.
Får se om jag får för hingstägaren om det blir så.

Men vad ni är snabba!
Jag har inte hunnit att boka något än. Men jag är intresserad av en hingst, men frågan är om man får betäcka. 
Sen väldigt nyligen blev jag nyss upplyst om en dansk hingst som är SKITSNYGG rent ut sagt. Så han är ochså på listan.

Grönlunds Myra och hennes dotter Åkaregårdens Guvele betäcks med Kameleon i år.
Ytterhalls Evita betäcks troligtvis med Perigueux v. Isala då jag är så nöjd med stofölet jag har med den kombinationen.

Ska betäcka 5 ston i år:
*Spektras Thira - Skäpperöds Tarik
*Gaias Binka - Skäpepröds Tarik
*Therra v.h Aeghterhuss - Fridhems Kim
*Stina - Fridhems Kim
*Vilda Matilda - Fridhems Kim

#10: Vilken härlig bild, Anna! 
Vi vänter tre föl i sommar och tänkte göra ett litet uppehåll och inte betäcka någon i år.
mitt eget sto kommer inte betäckas i år. däremot har jag funderingar på att betäcka de sto jag ska låna med Epol.
Mina ston kommer få träffa Ekstrands Hiawatha, som enligt planen ska tillbringa sommaren hos oss. 
Kommer helt säkert betäcka Zandra och Esska, har inte bestämt mig helt än för om Cassis också ska betäckas. Får väl ha lite MBL-förhandling med maken också, antar jag…
Ska betäcka 2 st tror jag :-)

Ska betäcka Arizette, kanske Hälleluja. Några hingstar står på önskelistan, men inget är bestämt och inget bestäms heller förrän de har fölat i år.

Jag ska eventuellt låna ett sto som ska betäckas med
Watson v. Bunswaard. Hoppas allt går vägen, vore trevligt med en bebis efter den fina hingsten.

vi kommer betäcka 5 ston i år. De kommer gå till våra hingstar hemma.
Natasja v Ramsburg - Yaght vd Belschuur
Wendy vd Bloemhof - Yaght vd Belschuur
Hartside Jenny - Jozo
Damora vd Veldhoeve - Jozo
Busebo Anja - Jozo
som det ser ut nu ivf.. Damora är fortfarande osäker vem hon går till
Kommer betäcka mitt enda sto Kontura med Hamras Hurricane RS 478 

kommer inte att betäcka någon i år då jag väntar på 2 fölisr som också ska tas om hand.
Tror inte att jag kommer att betäcka alls, men gör jag det ligger Jozo väldigt nära till hands då det föl mitt sto har med honom har blivit väldigt bra!

Ge mig några bra förslag på snabba shettishingstar med en bra extriör???
Om fölningarna går bra i år så ska jag inte betäcka någon. Annars får jag se hur det blir.
#25 Förutom Titol som är den bästa
så finns ju Gläntans Domino, Röding och varför inte Pepsi. Han har inte betäckt många ston så han borde vara värd att använda. Sir Douglas är fin och lämnar bra travare men han är ju i norra Sverige nu….. Allgunnens Micko gillar jag också, det finns säkert flera snabba och vackra men jag kommer inte på flera just nu.
#25 Charley vd Provincialeweg RS 257 , har lämnat bra travare och utställningsponnyer.

#27 Vad har de för rek då?? och var kan man hitta de hingstarna?? jag är skit dålig på shettisar.
#29 Om Charley kan du läsa på www.hamraponny.com

#28 Vad har han för rek och vad har hans avkommer gått?

#30 Du var snabbare än jag ;)

#25 Det beror på hur långt du vill köra… Cherry Boy utanför Örebro, Hamras Fridolf vid Mullsjö och sen har du Pompe som är min personliga favorit, som har helt fantastiska rörelser och exteriör. Han finns söder om Tingsryd. Pompe är inte startad på travet, men är efter Center (e: Dollman) och morfar till Pompe är Flagg som är pappa till Hamras Fridolf. Jag betäckte mitt sto Emmeros Gardenia med honom 2008 och väntar nu spänt på resultatet 

#0 För att svara på frågan så ska jag inte betäcka något sto i år.

#33De beror ju på hur bra hingsten är ;) hur långt jag kan köra.
#32 Förstod att frågan skulle komma 
Det bästa med Charley avkommerna är att de är så sammarbetsvilliga och gör sitt yttersta i allt. Att de sedan även är både vackra och användbara är ett plus

Bilder på Pompe finns på vår hemsida www.shetlandsponny.eu och kontaktinfo till ägare mm finns på http://www.shetlandsyd.se/hingstar.asp 

#36 Jag titta på honom och han var verkligen fin men jag har ca 70mil till er det är en lång bit…

en snabb travare är också FELIX. står i Nossebro hos Pernilla Nilsson, Nillas stuteri

#39 Vad har han för rek?
#27 Titta på webbstamboken, där finns alla stammar men tyvärr inte travtider. Röding tror jag har gått 2.26, Pepsi omkring 2.39, Kärlingehults Orkan har lämnat bra travare men jag tror inte att han själv har startat….

Vi skall betäcka tre ston. Två av dem är bokade hos hingst och till det tredje funderar jag mellan två olika.
#38 Ja, det är en bit att åka.
#40 Vill du inte åka så fruktansvärt långt har jag Love Spring här även i år. Förvisso har han ingen superduper travtid själv, 3.29 med två segrar men han har inte startat så enormt många gånger. Däremot har han avkommor som går 2.56 som bäst i Sverige och 2.36 i finland. Han har flera avkommor på travet.
Love själv visades sist som 18 åring med 40p och Guld. Du frågade ju också om Exteriören =) Han har mkt fina rörelser.
För att svara på ovan så svarar jag nog att jag inte kommer betccka något sto alls i år. skulle jag göra det så har jag tittat på Sandbackas Paul Newman
#42 Annette, frågan är VEM man ske betäcka med!

#45. Det får du väl se nästa år
.
Furunäs Lassie(som jag lånar)-Epol
#25 Kanske bättre att starta en egen tråd om det?

#49 Behövs inte jag tror jag hittat en hingst ;)
Ingen betäckning i år men ev nästa år.
Jag vill se vad som kommer ut, blir den fin så åker hon nog tbx till Menno.

Gracia Kommer att betäckas med Furunäs Porfyr iår! Och om allt går enligt planerna så hoppas jag på att kunna åka till Riccardo 2010!

Jag ska betäcka med Titol :)
#54 ojdå, då ska pålle åka båt =)

#55 Ja de ska hon :)
Kommer förmodligen att betäcka en i år ev två. En hingst är bokad, en annan tilltänkt.
Bara en liten tillrättaläggelse från TS: frågan är VEM man ska betäcka med, inte ATT man ska betäcka!
Lite nyfiken får man väl vara?