Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 673 ggr
Kris_J
0

Avel

Veritas odium paretFörvånad

Anna-72
0

Det är fruktansvärt. Livslångt lidande…… De ska väl inte behöva lida, en spruta så de får somna från eländet. Hemskt är det. Blir ledsen av sådant, orkar knappt se det.

[Billan]
0

Ja visst är det hemskt. Detta är bara en liten del av de defekter som finns, och en liten del av de raser som är drabbade. Dagligen får man i mitt jobb se saker som man inte får prata om, vi har tystnadsplikt som är hur sjukt som helst egentligen. Bra att en del kommer i dager.

För övrigt är det lika jävligt i kattvärlden.

PP
0

#2 Nyfiken: Är det "lika jävligt" bland vanliga bondkatter som det väl oftast är "naturligt urval" på snarare än avel?

Eller var jag fördomsfull nu..? Obestämd 
(Gillar bondkatter och hoppas kunna skaffa en till hösten)

Emma-Andersson
0

tror inte det är "lika jävligt" med bondkatter de är ju blandraser och de brukar inte vara så extrema som de renrasiga. Är nog samma med blandrashundar, sen finns det alltid undantagsfall men det finns det överallt.

Kul att du ska skaffa kise till hösten.

[Billan]
0

Nej pernilla, bland bondkatter är det mindre konstiga saker om de inte är korsade med raskatter med rasbundna problem. Är de det kan samma fel dyka upp bland dessa.

exitingsvillemo
0

#5 det kan man ju aldrig veta dock, med korsningar, vilka raser det är i dom.

Oftast har man ju ingen aning om vem som är pappa till en kull bondisar. Har man otur kan det vara en hankatt med ärftliga defekter.

Anna-72
0

Ja de där katthanarna vet man ofta inget om som kommer och gör vid flickornaSkrattande Har två hanar som kommer hit, och de verkar vara perser korsningar.

Tycker mig ha sett något program om hur de förstör perserkatterna. FOLK är inte vettiga som inte ser till djurens liv istället för att de ska vara "demolerade" i huvudet. Kolla bara på den vackra schäfern som de förstöde den för utställningar.

Tycker ju utställningar borde vara för att visa upp indivder som kan lukta, röra sig, se och allt annat som är naturligt utan problem