Skendräktigt sto?
Jag misstänker att mitt ena sto är skendräktig. Hon har mjölk i ett av juveren o är INTE betäckt -08.
Vad kan man göra för att avbryta det hela o kan jag skicka iväg henne på betäckning eller blir det inget då hennes kropp redan tycks vara inställd på att vara med föl? Vill ju betäcka henne i år! Rådvill o vet inte vad jag ska göra, aldrig varit med om detta förr o inte heller hört nåt om skendräktiga hästar heller…
Tips, råd, erfarenheter etc mottages väldigt gärna!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Först och främst - ta reda på om hon är dräktig! T ex genom rektalisering och utgå från det svar du får då.
Har hon inte träffat hingst kan hon väl rimligtvis inte vara dräktig !!
#1 hon bara inte kan vara dräktig, den sista hingsten hon gått med var hennes son 7mån gammal i slutet på dec-07 början på jan-08. Sen bara ston o valacker.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Sorry, läste slarvigt! 
putt

I vissa fall ges ju injektion för att bromsa upp hormonförändringen i kroppen, ochså för att komma i rytm till framtida brunst och betäckning!