Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: beteckningar-fölningar
Läst 1795 ggr
runas
0

Skendräktigt sto?

Jag misstänker att mitt ena sto är skendräktig. Hon har mjölk i ett av juveren o är INTE betäckt -08.

Vad kan man göra för att avbryta det hela o kan jag skicka iväg henne på betäckning eller blir det inget då hennes kropp redan tycks vara inställd på att vara med föl? Vill ju betäcka henne i år! Rådvill o vet inte vad jag ska göra, aldrig varit med om detta förr o inte heller hört nåt om skendräktiga hästar heller…

Tips, råd, erfarenheter etc mottages väldigt gärna!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Hanna-D
0

Först och främst - ta reda på om hon är dräktig! T ex genom rektalisering och utgå från det svar du får då.

[Billan]
0

Har hon inte träffat hingst kan hon väl rimligtvis inte vara dräktig !!

runas
0

#1 hon bara inte kan vara dräktig, den sista hingsten hon gått med var hennes son 7mån gammal i slutet på dec-07 början på jan-08. Sen bara ston o valacker.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Hanna-D
0

Sorry, läste slarvigt! Skäms

runas
0

putt

HanniBunni
0

I vissa fall ges ju injektion för att bromsa upp hormonförändringen i kroppen, ochså för att komma i rytm till framtida brunst och betäckning!