God morgon 2009-04-08
God morgon
Ser ut att bli en fin men dimmig morgon. I eftermiddag ska vi åka och titta på ett hus, jag tror inte att det är något för oss men titta kan man ju alltid göra, innan dess ska jag helst hinna sova lite och fixa hästar och stall.
Ha en bra dag!

Godmorgon.
Här är riktigt blåsigt idag på våran första påsklovsdag. Men milt är det, och jag har för mig att det skulle börja regna idag med. Det ska bli skönt att få genomvattnat och lite vått i hagen. Den har börjat damma ganska mycket, och Muller har hostat till ibland. Han har lite ont av bronkit så jag (och hästen) gillar inte torka alls.
God morgon!
Här är det oxå dimmigt o lite rått i luften, får hoppas solen tittar fram sen.
Idag ska jag ut o köra lite ponnys, fira att min tjockisponny Bina fyller 6år och fixa till det sista i min maskerad kostym inför Shavf´s utställning/maskerad den 26:e. Ser verkligen fram emot det!
Ha en bra dag alla!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Godmorgon !
Sitter här och äter frukost innan det är dags att åka til jobbet.
Idag ska sambon och min pappa åka och hämta en 4-hjulig vagn till Puzz. Det blir spännande och se vad hon tycker om den. Här är det i övrigt grått och kallt men jag hoppas det spricker upp och kommer fram en liten sol senare.
Ni får ha en bra dag

God morgon!!!
Här är det ingen sol idag, får hoppas den kikar fram senare iaf.
Hästaran ska fodras men jag är förkyld o febrig o har ingen lust alls. Igår var jag o Marica på Bluemull o hämtade hem ett litet 1årigt sto som Marica köpte, vilket steg hon har den lilla.
Idag blir det en slappedag mest med att kurera förkylningen så man orkar jobba hela påskhelgen.
Ha en bra dag allihop!!!

God Morgon!
Här är mulet idag och lite regnstänk men milt och gott. Säkert sätter det riktig fart på växtligheten när den utlovade solen återvänder lagom till helgen.=O)
Jag vakar av idag och är ledig tills måndag, skönt. De har dragit ner på personal hos oss och det har märkts tydlig skillnad dessa två nätter… Är helt slut!
Nu ska jag fixa för pållarna och sedan sooova.
Ha en bra dag alla!!

Godmorgon
Här ser det ut att kunna börja regna när som, hästarna har fått bytt hage idag för igår tröttnade Frida på den gamla hagen och gick igenom trådarna
.
När jag släppte ut dem i morse var det lilla gräset mer frästande än ensilaget de får som frukost så de verkar helnöjda.
Väntar på att min lilla dotter ska vakna så vi kan gå ut och göra stallet och göra rent badkaret i nya hagen. Sen blir det till att åka och mjölka kor / Anna

God morgon!
Regnet har dragit förbi Skåne i natt. Vattenpölar lite här och där, men det verkade fortfarande torrt i marken så det kan inte ha varit speciellt mycket. Vi skulle behöva en rejäl dusch får att gräset ska ta fart. I går kväll var jag och fick massage, är fortfarande lite öm på de punkter massören tryckte hårt på. Men det är det värt, känner mig inte lika vingabruten idag.
I kväll blir det bara vanligt hästpyssel, kanske hinner med att träna lite agility på hemmaplan. Sen hoppas jag få mycket tränat i helgen då jag är leeeeeedig 4 dagar i sträck 

God morgon .
Här är det dimmigt och ser ut att kunna bli regn , lite synd då vi har planerat att gå iväg med fritidsbarnen att grilla men vi har en andra plan också , att vi stannar hemma och tittar på film och äter popcorn , man måste ju ha en reservplan.
Här hemma är det lugnt med hästarna ska erkänna att jag inte har gjort allt för mycket med dem då min kropp inte är i form ännu efter premieringen och jobbet går före. Snart är man ju ledig i 4 dagar och då har jag väl tänkt föröska jobba med några , sätta igång Mozart och Amadeus är ju tanken . De är ju valacker nu båda två och till salu.
Godeftermiddag får jag väl säga…. Har varit utan data på förmiddag, vaknade av världens åskoväder och strömmen försvann. Fast den kom tbx kl 9,30 men som sagt påsklov och jag får fajtas med ungarna om datan
Veterinären varit här och vaccinerat flickorna mot stelkramp och Winzenca fick sin andra mot influensa oxå.
Så nu ska väl fölen vara skyddade oxå mot stelkramp.
Winzenca har fällt av så in i bombens snabbt, har aldrig sett på maken tidigare. Visst hon har kvar men det var inte mkt hon fällde vid rykten idag.