Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 611 ggr
polgara
0

God morgon!!! 9 april-09

Morron!!!

Utanför föstret regnar det o jag sitter här dunderförkyld o kan inte sova.

Idag blir det en lugn dag, bara fodra hästarna o ev. stängsla lite om jag orkar. Skönt nu när de är ute dygnet runt så man slipper mockningen, har bara lösdriften att mocka o det går ju rätt fort.

Ha en bra dag allihop!!!

Hanna-D
0

God morgon

En seg morgon, är ledig en natt sen på det igen till helgen. Är ganska kallt här, hoppas det blir värme och sol senare, regnet som kom igår gjorde hagarna leriga igen Rynkar på näsan

Ha en trevlig dag!

zettan
0

God morgon

Här regnar de lite smått. ska snart ner och äta frukost och sen bege mig till jobbet. Sen är de lång ledigt igen.
Hade behövt mocka lite mer i hagen idag. Men vi får se vad som hinns med. I första hand ska hästarna motioneras. Mockning av hage hinner jag ju med när stona åker till hingst. För de är inte så långt kvar tills de åker =)

Ha en bra dag alla

runas
0

God morgon!

Regnat hela natten mer eller mindre o nu är allt lerigt och äckligt igen. Dimmigt nu på morgonen men såg ändå 21 tranor flyga förbi på låg höjd,kul! Hästarna ser ut som chokladbollar o jag kommer behöva bada dom alla för att få rent domObestämd.

Igår hade jag Bina i vagn för första gången o det gick jättebra!

Har fått ett stort bakslag med min mun då värken o infektionen spridit sig till lymfkörtlarna, så ska tillbaka till tandis idag igen, suck. Jag som har tandläkarskräck, kan säga att allt detta INTE har hjälpt till på den frontenRynkar på näsan!

Ha en trevlig dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Trine
0

Morn!

Här är det världens dimma och +0,regnade och snöadeSkrikandes i gårkväll men det blir bara mer lera..

Ska kolla på småstjärnor idag, skola /dagis som anordnar det, sen är det påsklov Glad.

Idag har Tilia prick 4 v kvar..Det närmar sig..

Fortsatt trevlig dag!

Gosa
0

Godmorgon,

Jag ska strax iväg till jobbet.. hoppas bli klar ganska tidigt idag så jag kan åka hem tidigare.

Jag väntar och väntar på första fölet, Boccia har nu gått tre dagar över tiden och hon har sett väldigt färdig ut den senaste veckan Obestämd. Nu hoppas jag på ett litet påsk-föl Glad.

Ha en bra dag alla.

Anette
0

God Morgon!

Här har oxå regnat lite men nu är det uppehåll och vi väntar på solen. =O)

Roger är ledig i dag och ska fixa helghandlingen medan jag verkligen måste ta ett tag här hemma, dammtussarna yr omkring och det är allmänt stökigt. Fattar inte hur vi kan ställa till det så, bara Roger och jag….!Förvånad

Men sedan har vi en gemensam ledig långhelg! Det händer ju inte för ofta så det ska bli riktigt skönt!

Ha en bra dag alla!

Moheda
0

Här är det också grått och regnigt men det har lovats bättre väder framåt dagen. Imorgon bär det av till Halland där vi ska hämta vår nya ponny, Clara! (Clara är en korsningsponny welsh/fjording)  Det ska bli såååå kul!

HannaDolly
0

Hejsan !

Här har det regnat färdigt ;) regnade igår och i förrgår (tisdag och nsdag) Inatt har det regnat men solen tittar fram mellen molnen , hoppas solen skiner hela dagen, idagb lir det tömkörning med Dolly och löshoppning med en kompis häst (varmblodig travare :D)

Kram allihopa !

Ninnii
0

God morgon!

Idag är man utan jobb igen, hade min sista dag på mitt vik igår. Sommarjobb har jag ju, så det är lungt. Ska ringa poolen idag om inrgning. man brukar få ganska mycket jobb så det går ingen nöd precis.

Idag ska jag hämta hösilage och handla till Matilda och hennes kusiners påskägg. Börjar bli långtråkigt att vara själv hemma nu. Peter har vart borta en vecka och har ytliggare en vecka kvar i Brasilien.

Här skiner solen och är 9grader varmt, underbart!!!

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God morgon

Här har det regnat hur mycket som helst i natt och hagarna är leriga och goa igen. Men nu skiner solen och det verka bli en underbart vacker dag.

Ska snart fixa mig och åka till jobbet sen blir man ju lite lång ledig , skönt.

Har fortfarande inte fått tillbaka min dator , så jag har inte kunnat uppdatera min hemsida och sådant hm hoppas jag får tillbaka den idag :-)

SaraDoos
0

Strålande solsken idag! Har regnat rejält i natt - perfekt för betet!

Och idag slutar jag redan halv 2. Man blir på strålande humör av solsken och ledighet Skrattande hade dottern med i stallet i går, så det blev bara borstning av hästar och det där vanliga (fodring och vattning), men idag ska jag ta fram agilitygrejerna och träna lite.

Ha en skön påsk allihop!