Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 605 ggr
Cattis
0

God morgon 2006-11-10

Go'morron!

Vad skall ni hitta på idag?

Själv skall jag bege mig till stallet strax (ska du med Maggan?). Sen skall jag hem och tvätta det berg av kläder som vuxit upp från absolut ingenstans ? :-) Så blir det då man är hemma och är sjuk och ömklig en vecka. Men nu är det dags att hoppa på tåget igen.

Bara ett sjukt barn och en sjuk make hemma nu, så det börjar arta sig! :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

thira
0

Godmorron!

Sitter på jobbet som vanligt….blir nog inget särskilt som man hinner med ikväll mer än det vanliga - mockning, fodring, insläpp….barnen och jag är själva ikväll för min gubbe är på tjänsteresa, ska försöka ha lite mysigt ändå!

Pyttis
0

Morning!

Ja, det "värsta" här är gjort, nämligen städningenFlört! Den börjades med direkt efter att hästarna gått ut (05.30) och "städningen" efter dem var avklarad. SKÖNT, nu har jag heeela dagen för mig själv och hästarna. Solen strålar så jag börjar med skogspromenad med 2 av hästarna, sedan tar jag lite tömkörning, bäst att passa på i det vackra vädret!Glad Sedan tror jag det fixas en god räkpaj samt kyls "något" gott därtill ikväll.

Anette
0

Godmorgon!

"Gubben min" är iväg och kompletteringshandlar till vårt lösdriftsbygge. Sedan hoppas vi få reglat taket, upp med plåten och få spikat klart några väggar till….Jaja, det går ju alltid fortare i tanken…..Flört

ZABA
0

Sitter också på jobbet och "jobbar". Idag blir det dock lite variation i det vanliga kontorsarbetet. Ska med arbetsgivarena till travtränare Stefan Hultman (Yttersta på Menhammar, Ekerö) för att spana in "våra" hästar i träning. I övrigt har dagen varit som den brukar än så länge med fodring, stallstädning osv. Soligt ute men blåsigt. I morgon åker en av mina sålda ponnyer till nya ägare. Snyft!

Kratern
0

Morron!

En tråkig dag på jobbet som vanligt. Ska väl ut och leta farsdagspresent efter jobbet.

Hanna-D
0

God morgon

Ledig i dag och sitter och väntar på hovslagaren som ska komma om ca en timme. Vad jag gör sedan har jag ingen aning om, Epus ska i alla fall få snowgrips och broddar så sen är vi rustade för snö och oväder!

Skulle nog behöva åka och vaccinera hunden iofs…

Cattis
0

#6 Eller låta honom komma o leka med min hund Räcka ut tungan

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Minsanne
0

Go morron
Idag ska vi börja avmaska alla pållarna. Sen ska vi desinficera (hmm stavas det så?) sista lösdriften. Det är väl ungefär allt vad man hinner med en dag. För övrigt så har vi strålande sol här, fast kallt.

Hanna-D
0

#7 Hrm, om någon vecka kanske Oskyldig

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

Kaos på jobb..blir mycket övertid och det känns som om ögonen hänger vid knäna.

Ser verkligen fram emot en lugn helg!!

RebeckaSvensson
0

God middag!

Tillbaka i Uppsala och ska försöka ta igen allt det jag missat när jag varit hemma. Ingen bra kombination att vara hemma ett par dagar när man läser en extra kurs. Haft föreläsning i ordinarie kursen nu på morgonen, ska ha i extrakursen i eftermiddag och därefter är det en övning som jag missat ikväll.

AusaBausa
0

Sitter på jobbet o har precis varit o handlat för att slippa det sen. Sen ska hästarna matas, mocka etc. hem o säga hej till gubben o ungarna och sen fixa till sig och sen ska jag ut o äta på restaurang med styrelsen på lilltjejens förskola. Gött Gött!!!

Annette
0

Jag har kommit hem från stallet. Testade att mocka och tar jag det sakta och böjer på knäna så går det, fast det tar tid.
Sonen skall på scoutövernattning, så vi får väl packa lite.
Skall göra lite småplock här hemma innan det är dags för stallet i kväll igen.

IdaS-A
0

Mocka, köra ut mat till hästarna, snickra lite på stallet som håller på att renoveras och förhoppningsvis hinna med att göra något lite roligare också, skulle inte vara helt fel med lite god mat och jäsa i soffan framför en film..

Milla
0

goddag idag har jag jagat både bil och släp allt i sista minutenGeneradDet är inte klokt vi har två bilar och bägge är kass. Jeepen går ju att köra med men den läcker bensin som bara den och ha den på båt med häst och släp är inte så bra,min får jag på måndag.

Nu har vi fått tag på både släp och bil i allafall. Ska snart iväg och få min jacka broderad sen ska jag inte göra mycket mer idag.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Tigrou
0

God eftermiddag!

Har jobbat tills nu det har varit super väder för att rida och köra långturer. Inga flugor, lagom varmt med jacka och solen som värmer mmm. Man blir alldeles rosig om kinderna.Generad

I kväll är det plastparty, så om det är någon som vill ha nå´t så hojta till.Flört

Midlingur
0

Nu efter att jag kommit hem efter stallet så lär det jag såg i bajshögarna hemsöka mig ;-) Annars så ska jag bara ner till Bussgods och skicka iväg en jacka. Lugn kväll hemma.

SannaHolmgren
0

Har hittat på:

Har jobbat, hovslagaren har varit ute hos oss, har gjort middag och väntar nu på att maken ska komma hem. Ska nog dricka en god öl medans jag väntar.

Trevlig helg!!:-)

thira
0

Hemkommen efter jobbet, lilltjejen hade mockat åt mig (jippie) bara att släppa in hästarna och sen värma lite glögg…