Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 883 ggr
Gosa
0

Godmorgon 09-04-10

Jag vaknade redan vid 5-tiden imorse och kunde inte somna om Obestämd. Har varit ute och borstat igenom alla fällande hästar, fodrat och gosat med dom var och en…

Boccia har inte fått något föl inatt heller, men vid 5-tiden då när jag vaknade så var hon väldigt irreterad och sparka med bakbenen mot magen och vifta med svansen… kanske den kan komma senare idag?

Ha en toppendag alla!

Anette
0

God Morgon!

Här har solen precis brutit igenom dimman och det är så fint. Det ska bli 17-18 grader i helgen, rena sommaren!!Glad

Det blir pyssel med de små i dag och fortsatt röjning i trädgården. Vi ska grilla för första gången i år oxå, mums.

Birger och Bonus har gått ute inatt, de har signalerat länge nu att de inte vill gå med in på kvällen så igår fick de sin vilja igenom…Flört

Ha en riktigt låång skön fredag alla!!

Hanna-D
0

God morgon

Solen skiner, härligt! Hoppas det är fint i eftermiddag också. I morse när jag gick ut till hästarna vid 4 låg Epus och sov i lösdriften och snarkade Skrattande Lilla gubben fyller snart 8 år! Tiden går så fort, han var ju nyss föl…

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

Jag har precis vaknat, och idag blir det trädgårdspyssel och lite borstning  av hästarna. På kommande veckans schema står det också att fixa med hagarna. Upp med ny stolp och ny eltråd.
# 2 vänta bara, helt plötsligt är de 27 år….

Ha det bra idag!

SofieBroden
0

God morgon

Tuffade iväg till jobbet kvart över 6 imorse. när jag nästan var ända framme kom jag på att det är röd dag och att vi inte börjar förrän 8 då istället för 7. haha fan jag missade en timme i sängen

Hanna-D
0

#3 Säg inte så, Epus måste alltid finnas. Han måste bli 55 år, minst! Flört

sanne
0

God Morgon

idag är en riktigt god  morgon ! igår kväll vid halv tio födde Wendy ett välskapt hingstföl, allt gick bra, lite draghjälp fick assistera med men lilleman är jättepigg o Wendy mår bra. känns så skönt efter förra fölningen.

Jag o Fredrik har idag 10årig bröllopsdag, tänk va tiden går, helt sanslöst.. ska firas med goa vänner o grillparty ikväll !

vädret är underbart o vi ska ta ut den nya killen o hans mamma om en stund, sen ska jag bara njuta idag !!

ha en bra dag i solen

PetraJ
0

Idag skall vi hjälpa pappa med han ved. Han har betällt hem 30 kbm massaved som vi nu skall klyva. Sedan blir det borstning av alla hästarna. Fy vad dom fäller.

#6 Grattis till fölisen.

Ha en bra dag i solen

Ninnii
0

God morgon!

Sitter framför datorn och äter frukost.

I går kväll så åkte jag min syrra och några nattare utklädda till häxor och kycklingar till mammas jobb och busade lite grannb med henne och hennes jobbarkompis Birgitta. De var deras sista natt innan de gick i pension. De tyckte allt det var lite konstigt att de inte ska dit mer, men skönt.

Tänkte ta en tur med Bill idag, ska bli väldigt fint väder.

#6 Å grattis till fölis, skönt att det gick bra!

zettan
0

Stort grattis igen Sanne till fölis. Även stort grattis till dig och Fredrik på bröllopsdagen. Tittar nog upp i påsk och kollar på lilleman Flört.

Idag väntar först städning här hemma. Sen blir de till stallet. Tömkörning står på listan. Men även hagen ska fortsättas mockas. I påsk blir de byta av stolp och eltråd. Allt måste göras för att elen ska bli bra igen. Boombastic flyttar ju snart hem och då måste elen fungera som de ska.

Ha en bra dag

runas
0

God morgon!

Här har solen börjat titta fram efter em disig morgon. Hela åkern var än en gång full med Mufflon o deras små lammisar, så pluttigt. Ska ut till tjejerna sen o borsta av dom o jobba Bina lite i förhoppning att hon ska komma ur den troliga skendräktigheten.

#6 Grattis till fölis och bröllopsdag!

Ha en trevlig dag alla!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

VeronicaP
0

God morgon

Här är strålande väder och verka bli en kanon dag , det blir till att handla och sådant idag och få se om jag har tid att köra till hingthagen och kolla vad som behövs för att fixa till den ordentligt.

Grattis Sanne och Fredrik till både föl och bröllopsdag.

Gosa
0

#6 STORT GRATTIS till fölis och bröllopsdag, vad härligt att allt gick bra. Vi hörs sen… Kram Pia