Brunsta ?
Jag och en kompis i stallet kom att tänka på en sak idag , ang. att det häst brunstar
Kan en häst ha mensvärk?
Mensvärk har dom ju inte eftersom de inte har mens
Men vissa ston märker man att de inte mår bra under brunsten, andra märker man inte ens av att de brunstar. Om det beror på humör/hormoner eller värk vet jag dock inte.
Instämmer. Har haft sto som försökt få min nordis valack att ställa upp och några sto som inte bryt sig om han alls. Nordisen fattar inte varför de blöir så kärvänliga. Vet inte heller om det beror på hormon eller värk. Har dock svårt att tro de har värk, men har ingen anning
Ja, att dem har mensvärk här skulle ju inte vara helt otroligt, eftersom dem står och skriker och sparkar väggarna till flisor utan någon annan anledning, fast jag tror (och hoppas av min egna erfarenhet) att dem inte har det.
påminner mig om att det snart blir brunstston i stallet. Har fått min mens själv nu, och i vårt stall så är vi alla synkade, tjejer och hästar ^^ blir väl en vila där i månaden så vi inte slår ihjäl varandra ^^
Haha okej , tack för svaren ;)
Dolly märker man väldigt väl när hon brunstar, humöret är inte alltid på topp och hon är gärna tjurig mot mig ibland, men annars är hon underbar :DD