Sommarpremieringarna - nu är datumen ute!
Nu ligger datumen för årets sommarpremieringar ute på www.svehast.se (under avelsvärdering)
Äntligen!
(snacka om att man är rastlös när man vill ha alla datum klara flera månader innan anmälningstiden går ut… )
Åhh, DÅ blir det till att kolla NU, har också väntat lääänge

Tack för informationen, har också kollat lite då o då 

Jag får ta och visa i Hjärnarp i år då , Tvååker är lagd i vecka 28 och det är den veckan som vi alltid är i väg på semester och är våran hästfria vecka *S*

Känner att jag blev lite förvirrad… Det är två dagar bokade för kallblod och ponny i Rättvik. Hur ska man veta vilken dag min häst ska visas? Hade ju velat åka till utställningen i Värmland som är på lördagen…
Får väl ringa och fråga. Men frågan är om de kan svara innan anmälningstiden gått ut och de vet vad och hur många som är anmälda..? Öhum, kan inte hitta sista anmälningsdag heller… 
#4 Såg också detta med Rättvik, + hittar inte heller sista anm.dag…
Får väl "bombardera" dem med telefonfrågningar

finns det ingen propp eller så?
Är ny på det här med sommarprem.

#6 Inte än. Men har för mej att det fanns enskilda proppar förra året, så det kanske kommer. 

ok tack!
#6 Detaljerade bestämmelser för avelsvärderingen hittar du i storeglementet, den lokala arangörenspropp kan man få genom att kontakta dem, ibland ligger de ute på respektive arangörs hemsida.
Veritas odium paretFörvånad

I Skåne brukar sista anm dag vara 1 juni!
Ska visa i Hjärnarp eller möjligen på uppsamlingen i Åstorp.
har en liten fråga kan man preimera ett sto som har sitt ostammade föl med sig?
I dag åker anmälan till Julita i postlådan!
#11 varför inte, så länge stoet har 3 godkända led, reg i sss o pass så borde det inte vara nåt problem, tycker jag. Men jag är inget proffs på det finstilta så… någon annan som vet?
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

#11 ja, det tror jag alldeles säkert att du kan. Det är ju stoet som premieras.

Nu finns det propositioner till några platser utlagda! Positivt att föl och unghästar får visas till en lägre kostnad. Det måste vara något nytt, åtminstone i Dalarnas län. 
(Fast jag har iofs inte haft anledning att visa på premiering på några år)
12 o 13# tack för svar då kan jag vara lugnt
För premieringen i Svenljunga finns info och anmälningsblankett på www.sehf.se under blanketter.
Sista anmälningsdag är här redan 15 maj!

JAg ska anmäla 2 ston till Svenljunga
Här finns info om Halland, Skaraborg, Södra Älvsborg och Göteborg och Bohuslän:
http://hs-r.hush.se/?p=10570&m=2933
Sitter nu och fyller i mina anmälningar, vet inte om jag skall höja en eller två och eventuellt visa någon ettåring eller tvååring. SVÅRA beslut

#18 Bara höj på och visa du ;-) Själv ska jag ju visa i skåne i år då Tvååker krockar med våran inplanerade semester vecka :-)
#19 Vad du ställer till det för mig, så du menar att om jag vill träffa dig måste jag åka över den förbannade åsen

#20 Precis så hårt är det över åsen och in på grusplanen där kommer jag att vara i år 
Jag är helt novis inom detta.
Får man vara med me en 2-årig hingst?
Har massor att lära om utställningar och premieringar
#22 - ja, det får man