Godkännande av hingst
Vid vilken ålder kan man tidigast få en hingst godkänd för avel? Måste man ha ställt upp i en viss mängd utställningar eller premieringar innan? Känner att detta är lite utav en djungel 
Du kan tidigast visa din hingst på hingstpremiering när han är två år på hösten. Du behöver inte visa på någon utställning innan om du inte vill.
Lycka till med din hingst!
Kan han bli godkänd redan då? 
Japp.
Jösses. Men då är han ju inte ens färdigväxt? Nåväl, jag tror jag väntar tills han är lite äldre än två tror jag :-)
Jag tycker det är bra att åka till en utställning inte så mycket för själva utställningen utan för att hingsten ska få lite träning och rutin.
# 4 Det är olika endel hingstar blir klara tidigt och andra vinner på att man väntar. Du kan fråga ägaren till hingstens pappa hur gammal han var när han godkändes.
Tänkte börja ställa ut from två år. Tycker det blir lagom. Premieringar kommer senare.
#6 Han blev riksstamboksförd hingst 94. Betyder det att han godkändes? Isåfall var han fem år gammal då.
jag har en hingst född 95, men han är inte godkänd, har bara visat han på utställning och då fick han 38 p och då visste jag inte ens hur man visade..är jättedålig på det..kan man godkänna en hingst som är så gammal/ ung
. Och kan man få hjälp med visningen?
#9 Självklart kan du visa en äldre hingst också och få visningshjälp brukar aldrig vara några problem heller.
Fadern till din hingst är ju importerad. Kanske är han godkänd i annat land först. Han blev ju godkänd här 1993 då han visades som 4 åring