Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 449 ggr
susanne-s
0

visa på vintern

Hur gör ni med era hästar inför en vinterutställning, med all päls. Är det neg. med MYCKET päls eller mindre lång päls. Jag ser ju stor skillnad på hingsten som står inne på nätterna mot stona som går ute. Hur fixar ni dom på vintern, ngn skillnad mot sommaren. Har ni tex manen lika välfrissad, slät som till sommarpäls. ser det inte konstigt ut med slät, ev sprayad man till en jätte rufsig långhårig häst?

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

VeronicaP
0

Jag delar manen även på vintern ….

Cattis
0

Delar manen. De får ha täcke på sig på resan dit, så är pälsen inte alls så "fluffig".

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

susanne-s
0

Jag menar inte att den är delad utan mer att hästarna oftast, dom jag sett, har väldigt "platta"man kammar, en ofrissad hästs man ligger ju inte "slickad" så. Förstår du? om hela hästen är långhårig och lite rufsig är även manen mindre "platt" då?

www.gullsmyrastuteri.se

Annette
0

Det brukar gå bra att platta till den med pälsglans, tycker jag.

Cattis
0

Jag plattar till dem även på vintern. Iom att pälsen plattas till så ser det helt okej ut.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

AnnaLundin
0

De ser inte så himla rufsiga ut om man lägger på dem ett täcke natten före utställningen. Det behöver inte ens vara ett tjockt täcke, även tunna kläder plattar till pälsen.

susanne-s
0

Tack ska ni ha, ni förstod mig till slut…Generad

www.gullsmyrastuteri.se