Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 407 ggr
thira
0

Tips om TV-kanaler

Gjorde en ny kanalsökning ikväll och fann att det ramlat in en del nya bra, bland annat TV4 Guld som visar gamla serier som Kojak, Dallas, Baretta, Baywatch, 21 Jump Street, osv

FredrikN
0

inte i alla områden..bara vissa sändare har dessa kanaler

Cattis
0

Jag har dem INTE. Jag skulle så gärna vilja ha tex TV4 Fakta. Men icke, den här bostadsföreningen tänker inte utöka utbudet i sitt avtal. Vilket resulterat i att många köpt egna paraboler. Kanske får göra det vi med vad det lider…

TV4 Gold skulle ju också visa TwinPeaks. Den serien ser jag gärna igen. Iaf första säsongerna. Innan det blev alldeles för skruvat. Har inte sett det på 15 år, så jag vill se från början igen.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

Jag har dem *ler*

FredrikN
0

#2 Kruxet med parabol är att om man ska få både 3.an och 5:an så måste man köra både canal digital och viasat. Det kan bli lite kostsamt. vi körde parabol innan.. Satt ju och gjorde mina egna piratkort. Sen gick vi över till Boxer.

Finns ett alternativ och det är att köra en dreambox med delade kort så får man ner kortavgiften .

VeronicaP
0

Vi har både och faktistk och det behöver ju inte bli så dyrt om man bara har kortet om man säger så och då får man ju det viktigaste

Cattis
0

#4 Men får du både 3 o 5 med Boxer då?

Dreambox?

Hjälp!?

/Cattis

FredrikN
0

#6 Jepp.. ska man ha 3:an och 5:an så är boxer det enda alternativet.

Dreambox är en digitalbox som man får installerar ex. linux på.

Sen så skaffar man ett gäng vänner som också har en dreambox. Det räcker att en av dessa dreamboxar har orginalkort från canal digital och viasat. Den dreamboxen delar med sig av korten till de andra dreamboxarna via ett internet nätverk som man själv får länka ihop.

Cattis
0

Kan man ha Boxer oavsett vad bostadsföreningen har för avtal med leverantörer?

/Cattis

FredrikN
0

#5 allt är ju relativt.

vi har ett tvillingkort och disney till ungarna det drar ändå iväg på 277:- i månaden plus kort avgifterna som kommer varje halvår. 277 * 12 =  3324 + vad nu kortavgifterna ligger på. tycker 4 papp per år är rätt saftigt ändå.

Är inte insatt i priserna på canal digital och viasat. men det blir dyrt att köra 4 kort för att få kanalerna på 2 tvappater. Visst det går att koppla förbi det också och köra cardsharing via ett hemmanätverk

FredrikN
0

#8 i värsta fall så funkar det nog med en liten bordsantenn för er, om ni inte har en centralantenn på taket. kolla www.boxer.se för täckning. Men fjollträsk borde ha bra täckning

Cattis
0

FJOLLTRÄSK! Hmpf! :-D

/Cattis

Annette
0

Vi har Boxer och har köpt till Boxerpaketet utom filmkanalerna. Det kostar 217:-/mån. Nu kan vi bara se på TV i ett rum, så vi funderar på att köpa digitalbox utan kort. Då kan man åtminstone se på några kanaler. Jag tycker det börjar bli hutlöst dyrt med TV, jag tittar dessutom nästan aldrig på något. Sitter här i stället.

thira
0

#2 Kollade på Twin Peaks igår…..Glad

Det var även med en ny sportkanal med bara motorsport (vissa i familjen gillar det), en med NHL-hockey, och TV4 Komedi.

#7 Tack för tipset om dreambox, vi kör inte viasat idag och har därför inte 3:an

Milla
0

vi har canal digital och får in dom där nya programen dock är det endast tv 4 fakta som vi tittar på

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Mysko
0

Vi har Viasat och har en hel del kanaler, bla tv4 fakta och en himla massa barnkanaler. Betalar 1184kr i kvartalet tror jag det är. Priset har gått upp. Saknar inte kanal 5 men filmkanalerna kunde visat bättre filmer

thira
0

Vi betalar 189:-/månad för Canal Digitals familjepaket och då ingår en herrans massa kanaler, bland annat alltså dessa nya som jag skrivit om.

cinna
0

Har en box med dubbla kortläsare, Strong. I o m det kan vi ha både Canal digital(familjepaketet) och Viasat(Bas) i en och samma box. Blir ett tvillingkort till äldsta dottern när hon får TV på rummet till julen…