Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 774 ggr
sanne
0

En lycklig häst

kolla in denna lyckliga häst ! tror dock inte ägaren blir fullt lika glad…

http://www.youtube.com/watch?v=EJmwiJxh5Fs

Sasser
0

haha…. ja vad säger man. Att så lite roar så mkt…

Ninnii
0

Ja kan berätta en gång när jag hade min quartervalck, vi stod på Hanaskede då och han stod i en hage brevid ridhuset. En helg var det ko träning där och det stod en häst uppbunden vid sin trailer med täcke på. Efter ett tag så hängde det täcket så fint över min hästs hageGlad Då hade Swampen som min häst hette, på något sätt dragit av täcket på hästen som stod där vid sin transport.

Saknar Swampen väldigt mycket, han hade mycket roliga hyss för sig.

h00jff
0

Lycklig häst? Skulle snarare säga olycklig häst. En ensam häst (ser dessutom ut som en unghäst) i en liten hage… Skulle inte tro att den hade betett sig på samma sätt i en stor hage tillsammans med kompisar. För mig ser hästen understimulerad ut. Ledsamt…

IdaS-A
0

hehe vilken söt en!

runas
0

Ja gudars säger jag bara…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Aribigga
0

Ja går man i en sån liten tråkig hage så får man ju roa sig själv.

lurvponnyn.vimeddjur.se

QuickStep
0

ja haha den hästen skulle behöva en kompis! =)

JMax
0

Hehe!Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Maliiin
0

Haha ah understimulerad va den ju säkerligen! Men han roade sig ju iafSkrattande

zettan
0

hihi vilken total lycka =)

Hanna-D
0

Tycker snarare den verkar understimulerad än lycklig.

Maddengen
0

Den här hästen ser däremot lycklig ut!!! Å gud vilken häftig teckning!!!

http://www.youtube.com/watch?v=15G2iCYSWP8&feature=related

sus-sharon
0

nog ser den ut att vara understimulerad, nog.

men hur ska man definiera en liten hage? man har inte översikt över hela hagen på filmen och den verkar vara tilltagen så pass att hästen kan utföra alla sina gångarter naturligt. att sedan underlaget ser ytterst tråkigt ut, det är nog en annan sak.

medarbetare på djurskydd.ifokus

h00jff
0

#14 Jag definierar en hage där hästen kan utföra alla sina gångarter som liten, det skulle ju i princip räcka med 20x20 meter = liten hage för mig… Men vi definierar ju alla saker på olika sätt…

sus-sharon
0

#15 det är skillnad på en hage där hästen kan utföra sina gångarter och där den kan utföra sina gångarter naturligt.

som jag också skrev så får man ingen överblick över hela hagen, vilket innebär att den kan vara bra stor, eller att den kan ta slut alldeles efter "kanten" av vad vi ser.

det går dock inte att uttala sig om hagens storlek utefter filmen, som jag ser det.

att hästen är understimulerad och inte "lycklig" råder det förstås ingen tvekan om, tilltagen hagstorlek eller ej.

medarbetare på djurskydd.ifokus

h00jff
0

Man ser även högerdelen (vitt elband) av staketet, så någon stor hage är det inte… Men som du skriver spelar det inte så stor roll… stor hage/liten hage, hästen är understimulerad.

Aribigga
0

#13 Det där såg ut som en lycklig häst :)

lurvponnyn.vimeddjur.se