Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 729 ggr
Hanna-D
0

God morgon 20090413

God morgon

Dimma och dis ute, hoppas regnet håller sig borta. Efter sömn blir det hästar och stall för hela slanten.

Ha en bra dag!

runas
0

God morgon!

Samma elände här, dimma o dis, ser inte ens 100m. Men solen ska ju titta fram har de lovat…

Idag blir ännu en tvätt dag då min nya fina utetorkade tvätt blev nerkräkt av någon av katterna väl inneSkrikandes. Kunde strypt vem det nu var när jag upptäckte det!

Annars så står mer pälsvård på schemat, Ditte o Bina är så gott som klara, Hedda på god väg men Doris…Obestämd. Hon vill inte riktigt släppa pälsen, trots b-vitamin. Fast…kallt på nätterna ännu så kanske därför.

Nåja, Ha en bra dag alla!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Anette
0

God Morgon!

Även här är det disigt men solen är på G!

Ja då var min långledighet slut för denna gång, ska jobba två nätter nu. Men jag klagar verkligen inte, vilken underbar helg det varit!!Glad Vi har gått långa sköna promenader med pållarna, bara njutit och haft det skönt. Hmm, det känns i kroppen, har lite ont här och där efter all motion… Men det är ju ett trevligt sätt att få upp flåset lite!Flört

Ha en riktigt bra dag alla!!

[Billan]
0

Regn ! Hemkommen från nattjobbet, glömde min hund kvar så jag fick vända och äka tillbaka och hämta henne. Nu sitter jag och väntar på hovslagaren. Hoppas han kommer nu då när jag får vara utan sömn idag.

Anna-72
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vaknade i dig med rygg smärtor. Måste köpa ny madrass… Lite lätt pirr i kroppen har jag, för idag ska hon sättas i vagn min Lilla Aspholmens Fariytale Girl. Hon har dragit pulka i vinter och nu ska hon i vagn. Ja hon har burit ryttare oxå kortare stund några gånger. 5 gånger kanske så det är hon lite hemma med det oxå.

Trine
0

Go förmidda!

Här regnar det, men samtidigt bra så all snö försvinner.

Har tagit in Cissi så hon får torka på och äta inne. Hon och Wilma ska hoppa idag. Första ggn för båda o hoppa en hel bana,(blåbärshoppning) Jag har ju ingen susning själv hur detta går till men det märks nog.var så bra för jag kan gå med inne på banan.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God morgon här skiner solen och det är skönt väder ute igen.

Jag är fortfarande jätteförkyld och mitt högra öga är hur svullet som helst nu , hm jätte snyggt , måste vara lite allergi inblandat eftersom ögonlocket svullnar på det viset.

Idag kommer våran Marielle hem igen efter varit utlånad en tid till Carolina.

Ska in på travbanan idag och kolla travet då det är V65 där idag och syrrans (Ekstrandsstuteri) storhäst travare  ska starta i dag för första gången så jag håller tummarna att det ska gå riktigt bra för henne idag .

Här hemma har snart alla hagarna fått sin gödsel på sig :-)

Emma-Andersson
0

God Morgon!

Ska sticka till affären och handla lite, så jag kan baka. Allt bröd är slut så det ska bakas Matbröd, Bagles och Kanelbullar. Sen återstår diskandet, och städandet men det tar jag en annan dag Flört

LilleBell
0

#4 Det är ju halv syrran till Min lille gosse, Aspholmens Jingle Bell Boy.
Hon är 07:a va? :)

icansson
0

#4 är det inte lite väl tidigt o sätta upp en ryttare på hennes rygg hon är väl bara två år?

UG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev bättre väder frammåt eftermiddagen! Förresten fick vi föl inatt! Ett litet brunt sto u. Almnäs Ducess och e. WorcingClass Hero.

LilleBell
0

#10 Nej vad härligt!

Sicken liten raring alltså, grattis! :)

runas
0

#10 Grattis Ulrika, vilken liten skönhet!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Hanna-D
0

#10 Grattis Ulrika!

VeronicaP
0

#10 Grattis vilken liten sötnos

zettan
0

grattis till lilla söta fölis

Anna-72
0

#8 Ja hon är 07 efter Smedjenäs Turina

#9 Tidigt att bli rida på ja, men hon har haft ryttare kortare stund. Ingen ritt direkt. Sen vikten på tösen är obefintlig. 5 gånger tror jag inte hon mår illa av. Glad