Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettgodkända-hingstar
Läst 1315 ggr
Kratern
0

Köpa RS hingst?

Var hittar man annonser på godkända (RS) hingstar? Inom SSS menar jag. Inte Blocket, Hästnet eller liknande.

Oj glömde säga…Till Salu - annonser förstås. Skrattande

Hovgarden
0

SSS har ju ingen annonssida på sin hemsida, vilket är lite tråkigt, men underföreningarnas hemsidor finns ju annonser, annnars är det nog de du nämde.

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

VeronicaP
0

#1 SSS hade till salu lista innan men det annonserades för dåligt i den .

VeronicaP
0

#0 Många har nog på sina egna sidor tror jag om de är till salu sen var det ju några som var till salu nu på hingstpremieringen bla Dalsgårds Lord Gold som godkändes.

Annette
0

SSS har åtminstone tidigare haft en salulista i tidningen. Lokalföreningarna har saluannose på sina hemsidor.

Jag tror de flesta RS-hingstar säljs genom kontakter.

VeronicaP
0

#0 Dirk v.d Achterdijk är ju till salu en trevlig hingst som lämnat många bra bruksponnyer :-) och diplomston

Kratern
0

#5 OK. Intressant…

Skulle vara jättekul om de blev utannonserade t.ex här på forumet.(Där många "shettisbitna" håller till)

#3 Svårt att veta vilka uppfödare som äger vilken hingst = svårt att veta vems hemsida man ska leta på.

Hovgarden
0

#6 Jo men jag tycker det har varit flera som annonserat här inne, sen är ju inte alla shetlandsfolk engagerade på iFokus. Finns väl iaf minst 4 godkända hingstar till salu just nu.

/Katja

Kratern
0

#7 Namn?

VeronicaP
0

#6 Dirk annonseras ju ut på denna sidan.

Har varit fler godkända hingstar innan som annonserats ut.

Fast man får gå runt på olika stuteries hemsidor och kolla, sen så är det så att ibland kan man ju ringa och kolla om de är till salu om det är någon man är intresserad av , de kanske blir till salu när man frågar ;-)

VeronicaP
0

Dalsgårds Lord Gold ägs av Dalsgårds stuteriet ;-)

Pheobe
0

Kölnäs Gor-Tex har varit till salu en tid.

runas
0

Censation på Bäckdalen är visst till salu.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

exitingsvillemo
0

Damit är till salu. Och, rätta mig om jag har fel, även Jackmani

runas
0

Många fina hingstar tillgängliga för köpare helt enkeltSkrattande.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

exitingsvillemo
0

#14 Ojaa… Skulle önska att Damit eller Jackmani blir såld till ngn i mellansverigeKyss Damit är bara såå läcker

Hovgarden
0

#15 hade jag pengar hade jag inte tvekat att köpa jackmani! Damit fungerar ju han med, sånna snyggingar!!!  De var nog de hingstarna jag tänkte på. Sen vet jag att Ulla på Skäpperöd har en/flera bla godkända hingstar till salu [www.skapperod.com](Stuteri Skäpperöd)

/Katja

Annelie-P
0

Är Jackmani till salu igen?

Pheobe
0

Damit är såld

runas
0

#18 vet du vart han hamnat?

Charlotte-J
0

Jackmani såldes i höstas och han är inte till salu igen.

Amor vincit omnia Kyss

Pheobe
0

#19 Vet inte hos vem men Gävle nånstans

Kratern
0

#11 Vem äger honom?

angabogard
0

#15  Ja, Damit är tingad.  Och till ditt stora förtret Flört så kanske han möjligen hamnar i mellansverige. Men jag hör av mig som jag lovat när allt är klart så du får veta var han hamnar. Glad

fuxar
0

#22 Anja Olosson köpte Gor-Tex av mej och äger honom fortfarande.Fryebo stuteri,Skillinaryd. Gor-Tex är ur en väldigt förvärvningssäker stolinge och e. charley v.d.Provincialeweg RS.257 elit , han är även kvalad i trav. En otroligt arbetsvillig och trevlig ponny ,har lämnat flera diplom och klass I ston. /Gunilla.

exitingsvillemo
0

#23 Aaaaahhhh, skojar du med mig? Åh vilken pussgurka du är Helena som skickar honom sååå näraSkrattande Ja du måste lova att tala om vart han hamnar och informera mig om dom tänker ta emot ston till honom i år.

Betäckningsplanerna har legat nere nu en stund, men dom vaknade plötsligt till liv igen.