hakning pga bogledsatros?
Idag när jag va ute o skulle gå på promenad med min shettisvalack, och vi kommit en liten bit så helt plötsligt hängde sig hela hans högra framben. Han kunde inte stödja på det utan stod några minuter med de hängandes i luften.. Kan detta bero på hans bogledsatros han har på vänstra sidan? Eller kan det va nån patella uphakning? Har aldrig varit med om att det hakat upp sig så innan.
Han har ju fått tebax atrosen igen på den sidan.. Han haltade nämligen rejält i tisdags o ha haltat en svag aning hela förra veckan.. Kommer ju ringa ner t Helsingborg imon fm pga av atrosen kommit igen, och hoppas med på att hans veterinär som behandlat han tidigare är där så jag kan prata med han.
Inte helt säkert, men patellaupphakning får hästar bara på bakbenen väl? I vilket fall som helst låter det lite läskigt.
jo jag ha med för mig att dom bara kan få d på bakbenen men då hans ena framben hakade upp sig idag så va min tanke det.. men kan ju berå på atrosen han ha på andra sidan.. ja d va läskigt idag när d hände.. känns inte alls kul detta. Bara hoppas på att d ska bli bra.

Lycka till med din häst, det llåter inte roligt alls, hoppas det löser sig, håller tummarna.
Tack! Ja detta är inte alls kul..
Mår såå fruktansvärt dåligt över detta, lider så med han, inte alls kul när ens älskling e sjuk.. Även idag låste sig hans högra ben igen några antal grr.. Bogledsartrosen som kommit tebax på vänstar sidan och nu när hans högra framben ska hålla på och låsa sig, usch kan det kan inte bli värre?? Man ser på han att han ha ont men ändå e hans såå godhjärtat och visar sig såå pigg och glad när man kommer..
Ha pratat med hans veterinär idag nere i helsingborg som behandlat han ett antal ggr förra året för bogledsatrosen och troligtsvis kan låsningarna bero på atrosen.
Ha fått tid t han nere i Helsingborg igen på Torsdag Fm och hoppas på det bästa.. Men är rädd för det värsta! Bara göra det bästa av situationen nu innan han ska in…