stegra (:
Hur börjar man att lära sin shettis att stegra? Hur gör man dom första gångerna och hur fortsätter man tills det sitter?
Kram *
hade en häst jag lärde stegra på kommando men den började stegra i andra situationer med.
Jag börjar med att ställa en motfråga =)
Stegring är ett sk dominant trick. Därför är det viktigt att man lär in icke dominanta trick först.
Tex kompliment, buga, ligga. När hästen accepterar dessa trick utan problem kan man gå vidare till stegring.
Bara ett tips =)

Håller med Anna. Du sätter ledarskapet på spel när du lär hästen stegra. Så jag tycker också att du kanske borde testa med bugning å lite innan.
Min Sixton håller jag på att lära lite trick. Men vi ha inte börjat med stegringen än då han är ganska lätt i framänden från början. Så vi håller på med buga, ligg och lite.
Du gör ju som du vill så klart, men tips är ju aldrig fel
Tack för tipsen ;)
Dolly kan buga , nästan sitt ;)
en fråga bara, vad händer om man bara går rätt på så och börjar stegra? ;)
#4 Hästen kan ta över ledarskapet, och börja stegra i alla situationer som den inte tycker om, eller helt enkelt för att demonstrera vem som bestämmer, för att förklara det kort.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#5 okej taack :DD