Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 545 ggr
zettan
0

God morgon 15 April

God morgon

Här har de regnat i natt. Men de verkar som de är uppehåll just nu i allafall. Ska strax åka till jobbet. Jobba mina timmar och sedan hem och ut till stallet. Har en del som bör göras som jag bara sjuter framför mig hela tiden. Sen har vi fel på elen i staketen så jag måste höra med stallägaren vad vi ska göra. Bastic kommer snart hem och då räcker de inte med 2000V i hagarna.

Ha en bra dag alla

runas
0

God morgon!

Ännu en natt där nån av 3 katter kissat i hundarnas säng, blir vansinnig! Har en misstänkt…

Annars verkar det bli en fin dag, igen, härligt. Jobbade Hedda o Doris igår, tog lite bilder som blev…ok.

Ska ut o jobba Ditte o Bina idag, ska bli intressant.

Ha en fin dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

shettismaffian
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon !

Här är lite disigt nu på morgonen men förhoppningsvis spricker det upp och blir fint.

Idag är jag ledig min lång ledighet på 3 dagar, så det blir stallet idag igen hela dagen.

Igår var jag och en kompis ute på körtr med fika korg kanon mysigt och lilla Puzz var pigg och glad, så underbart.

På tal om pållar hur många av era äter konstiga saker?? Puzz tiggde av min prickig korv smörgås och fick smaka och hon åt upp det Tungan ute.

polgara
0

God förmiddag!!!

Idag regnar det här, bra för betet iaf men tråkigt ändå.

Hästarna är fodrade o vattnade för morgonen, det är så skönt nu när de går ute dygnet runt o man slipper all mockning.

Idag blir det en lugn dag, ska jobba i natt så jag ska bara lata mig under dagen. Ska iof ut på en långpromenad med hunden.

Ha en bra vårdag allihop!!!

Mulla
0

God Morgon!

Idag är det mulet och trist. Hoppas det blir bättre under dagen.

Ska alldeles strax bege mej till jobbet. Usch.. Idag var det tungt att gå upp ur sängen. Dom ska åka iväg och tävla i helgen så det är träning för hela slanten nu.

Och Gracia ska få sej en ordentlig genomgång oxå.

Ha en bra dag.

Trine
0

God morgon .

Här är det mulet och det började stänka när jag tog ut mina tre pållar som står inne. Men det är bra för snön tryter och det vill man ju..Blir lite deppig när man läser att några släppt har släppt dom på bete!!! Känns som det ligger långt fram i tiden för mig..(se bilden)

Få se hur vädret blir det styr vad som hittas på idag…

Ha det.

VeronicaP
0

Morrn morrn .

Ännu en dag med sol och det verka bli fint väder idag med, blåste nog lite mer idag bara.

Gräset växer kanon bra så det är planerat att vi ska släppa hingstarna i slutet på april på sitt bete , har bokat hovslagarn nu med så att de blir verkade och fina innan betet.

Idag är det tandläkarn för sonen och möte på travet i kväll som gäller efter jobbet så jag lär inte hinna med att göra allt för mycket med hästarna idag kan jag tro.

Hanna-D
0

God förmiddag

Fint väder idag. Ska i väg och vaccinera mig mot TBE, otäcka djur! Sen blir det bio i kväll, Fast and Furious, har en del biobiljetter kvar som måste användas innan sista april så det är alltid lite panik så här i slutet av månaden.

I går var vår ordinarie hovslagare tillbaka, både jag och hästarna var nöjda igen!

Hoppas ni får en bra dag.

ThiffannyJ
0

God lunch!

I dag har pållarna äntligen fått springa loss på sommarbetet! Jag har dragit en massa hår på unghingstarna och några av stona! Strålande sol och varmt väder, en toppendag!

Bifogar en bild på stona i sin sommarhage!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com