Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 2727 ggr
exitingsvillemo
0

Vad har Du för sele?

Letar sele för fullt, men det finns ju så otroligt mycket att välja på. Så jag tänkte fråga Er vad Ni har för sele.

För-och Nackdelar? Gärna med en länk till ett inköpsställe för just Din sele så man kan gå in och kolla priser och så.

Mandah
0

Vad är det för sorts sele du letar efter?

Själv har jag 2 quick hitch selar som jag har när jag tävlar, tävlar då i trav, och 3 vanliga remselar som jag har när jag tränar..

Min nyaste sele köpte jag på börjes för lite över 3000kr, och är verkligen super bra, hel nöjd med den.

Jag vet ju inte vad du vill ha för sele, men tänkte ändå skriva vad jag har för några :)

exitingsvillemo
0

oj, glömde det viktigasteSkäms bröstselar var väl det som jag mest var ute efter, men det är kul att se andra selar också =)

Hanna-D
0

Har en Ideal Harness med ett par år på nacken nu men lika fin som när den var ny, lädret är verkligen kanon! Köptes på Börjes.

Joystick
0

Just nu har jag en loksele till Joystick Diablo.

Sitter dock och funderar över vad jag ska köpa för bröstsele åt honom.

Är inne på Ideal Harness tror jag.. men jag behöver ju snart 2 selar så vi får se..

Ideal Harness parselarna är lite för dyra så där funderar jag på Vario selen

Anna-Carin

runas
0

Har oxå en ideal harness sele från börjes, supernöjd! Har även travsele från börjes som jag är lika nöjd med.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Rubiinen
0

Du har fått PM!

JennyR
0

Har också en Ideal. Jag är jättenöjd med den. Har även en "b-sele", med baksele, som jag använder vid inkörning. Har haft en loksele, men tyvärr sålt den. När jag vinner på lotto *asg* ska jag köpa en ursnygg helcoller hade jag tänkt *hihi*

AnnicaL
0

Har oxå en Ideal Harnes! Den är köpt på Driveout.se för ca 2 år sedan, är helnöjd med den! Verkligen en kanonsele som jag gärna rekomenderar!!

h00jff
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en Ideal (brun) som jag köpte på www.selar.se. Jättenöjd med den, det som jag blev lite besviken på var färgen. Jag hade velat ha riktigt brun, men deras brun är mer åt det vinröda hållet! Annars är jag supernöjd!

exitingsvillemo
0

#9 jag tyckte den färgen var läcker =)

runas
0

#9 jätteläcker färg!

Vagnen, är det den från Jäboruder? Om, är du nöjd med den? Funderar på den själv…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

[Billan]
0

Troi. Vi har en från Jäboruder den är helt ok för oss som inte är så långa. Har även Roslagsvagnen men gillar den inte helt.

SofieN
0

Jag har en hobbysele ifrån Equilex. Är överlag nöjd med selen, men den var stor i storleken. Har bytt ut bakselen mot en kraftigare och mindre, köpt bruna tömmar (svarta ingår) och huvudlaget är också lite stort.

Nästa sele blir en brun, har funderingar på att köpa globus sele? Någon som vet hur den är?

h00jff
0

#11 Japp, vagnen är från Jäboruder (finns också hos Mickes fyrhjulingar, den "dyra" varianten för 5000:-). Är på det stora hela taget mycket nöjd med den.

Det är två saker som jag hade velat ändra på den, det första är att den är lite kort i sätet så att jag, som är 173 cm lång, sitter inte superbekvämt, hade velat ha stöd några cm till under benen (kanske 5 cm) och så saknas piskhållare (som jag blivit bortskämd med på min vagn från Jensa). Sedan har jag haft problem med ett läckande däck… men så är det väl när man köper billiga saker antar jag! Ska lämna in det och få det fixat, börjar bli lite irriterande att pumpa däcket varje gång man ska ut och köra! Glad

SofieN
0

#14 Tycker du inte att benutrymmet är minimalt? Och att mellanrummet mellan vagnen och hästen är lite för kort?

IdaT
0

Jag har en Pfiff Vario men jag har inte använt den så mycket att jag kan berätta några direkta fördelar eller nackdelar. Men hittils är jag nöjd i alla fall.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

h00jff
0

#15 Benutrymmet är helt OK tycker jag, men jag är som sagt var inte så nöjd med själva sätet som är lite för kort. Mellanrummet mellan vagn och häst ska vara kort (30-40 cm läste jag på någon annan tråd), det är helt OK. Dock så är hon lite busig i galoppen och bockar, och då kan det bli lite obehagligt att vara så nära! Ska prova med slagrem…