Gångarter
Har funderat på att ställa min lilla kille någon gång. Men han har ju inga bra gångarter. Åt minstånde inte traven.
Han har inga fel utan har bara alltid gått så här.
Han böjer knappt på nedre leden i benet. Det gör att han ser väldigt stel ut när han går. Han har inte ont eller några problem att böja där. lätt att böja när man kratsarhovar och när han trickat böjerhan där. Bara att han inte gör det när han travar.
Hur mycket drar dom ner på gångarterna? Vad tittar dom efter på gångarterna. Ska se om jag kan få någon att filma när han rör sig. Kanske det finns något jag kan göra åt det? någon speciell träning?
Han har aldrig varit halt eller haft några bekymmer av det.
(lite över 1 år gamal bild)
Hur gammal är han nu?
Prova att gå över bommar i skritt och trav, lyfter han bättre på benen då?

#1 han är 13 år på bilden och 14 i år:)
#2 Han brukar dra med sig, slå i eller så travar han över med lika stela ben.
#3 Har han haft fång? En väns häst går väldigt stelbent och hon har haft stora problem med fång genom åren
Prova att visa och se vad dem säger om gångarterna :) Om du bara gör det för skojs skull så spelar det väl ingen roll?
Var på kurs i tisdags om exteriörbedömning (visserligen av halvblod) och de ser så sjukt mycket som man själv inte ser. Både bra och dåliga saker.
lurvponnyn.vimeddjur.se

#4 Japp han har haft fång. Men jag har ägt honom i 14 år och han gick likadant när han var 7 månader gamal som nu. Och fånget är borta, pigg och glad och älskat att springa:)
#5 Det är sant^^ en valack kan man inte ställa mer än på skoj;)
ja det är verkligen intressant med exteriör:)
Om inte annat så är det roligt att träffa annat shettisfolk och titta på andra shettisar också :) Ens egen är ju ändå finast ;)
lurvponnyn.vimeddjur.se