Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 802 ggr
Milla
0

Så trött jag blir

hittade annons på Pirat där han är utannonserad som valack!!!! Dock har inte jag själv annonserat, känns mycket olustigt. Är det fler som har råkat ut för något sånt här??

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Midlingur
0

Jösses! Det inte bara är någon som "lånat" bilden?

Milla
0

hm  nä dom har skrivit ut hela hans stam och lite till samt gjort om honom till valack. Hittade honom på hästnet och den annonsen är nu borttagen samt buke och där har jag skickat mail om att den ska tass bort

Midlingur
0

Men vem gör något sådant? Snacka om att behöva en hobby…

Milla
0

japp precis

VeronicaP
0

Det är inte jag , jag lovar…

Finns väl någon som är avis på dig kanske *gumman*

Sehvrin
0

Usch, vad olustigt….. hoppas de kommer på vem som gjort det. Vem sjutton får för sig att sälja nån annan ägodel? Skrikandes

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Charlotte-Aveback
0

Sanslöst! Nu kan de ju som tur är inte sälja någon annans ägodel - Millan har ju honom hos sig, inkl. identitetshandlingar (pass), m.m.

Frågan är dock vad "säljarna" får ut av de hela - har de en upphittad/stulen/lånad ponny som de försöker sälja under någon annans identitet (Pirats) till en köpare som inte bryr sig om pass, o.dyl.?

Det skulle vara intressant att få reda på vad administratörerna på Hästnet och Bukefalos lyckades gräva fram bakom annonserna!

Milla
0

Det som är mest underligt i allt detta är ju att mailen går till mig!!!!!!!!!! och det tackar jag för verkligen!!!!

Har själv plockat bort annonsen på hästnet och har mailat till buke men inte fått svar ännu. Har även mailat hästnet för jag vill ju verkligen veta VEM som har satt ut annonsen

Det kusligaste är att allt stämmer förutom att dom har gjort honom till valack. Fast egentligen är det kanske inte så konstigt dom kan ju hämta allt om honom på hemsidan.

Milla
0

"5 hehe avis,ja jag säger då det. Visst jag klagar inte men dom får gärna ta över mitt liv en vecka så ska dom se hur himla roligt det är att vara jag hehehehe

Midlingur
0

Men Milla, du måste ju godkänna annonsen innan den läggs ut på Bukefalos. Så hur kan de ha godkänt annonsen, om svaren går till din mail? Hmmm.

Milla
0

ja det funderade jag också på jag vet inte. Dock är mailadressen havsrosens och inte min vanliga så ev om dom har skrivit in mer en en mail, nä jag vet inte. Jag hoppas jag kan få svar från buke ganska omgående för annonsen ligger kvar där ute

RebeckaKihlberg
0

Jag reagerade faktiskt när jag såg den och tänket.."Jasså så hon har kastrerat honom nu" Jag har för mig att jag såg honom på www.hastannonser.se och att där var en mängd olika bilder på honom.

Milla
0

ska gå in där och kolla!!

Hittar ni fler annonser så snälla säg till.

Annette
0

Både Pirat och Berra är med på www.hastannonser.se men de annonserna kanske du har satt in själv?

Milla
0

ja Berra har jag satt in och Pirat som hingst. Hans annons är ganska så gammal

kacka
0

Det jag har varit med om är att folk försöker radera mina annonser och då får jag ett mail där man mste vidimera det…  Synd att man inte får reda på vem som försöker…

Milla
0

hm ja jag har fått ip adress från hästnet, hästannonser och buke dock lämnar dom inte ut namn på ägarenSkrikandes då måste jag först stämma dom som har lagt ut annonsen och det gör jag inte

Cattis
0

Du kan själv spåra ganska mkt genom att bara ha tillgång till IP-adressen.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

kan jag???? du får gärna berätta mer för mig!!!!!

Mysko
0

Låter mycket Mysko…. Man ska väl inte kunna göra så? Ska man inte bekräfta att man annonserar och då kommer ju bekräftelsen till mailen man angivit. Låter som någon i hushållet satt ut annonsen.

Milla
0

nej det är det inte har som sagt fått ip adressen och det är någon i blekinge trakten som har haft roligt

Mysko
0

#21 men varför gör man nåt sånt? Låter sjukt!

Midlingur
0

Men jösses, har du ovänner i Blekinge Milla? ;)

Milla
0

jadet kan man verkligen fråga sig,misstänker att det är någon som vill ha lite roligt och inte fattar hur fel det är……………………..

Faxlin
0

Ja det här med datorer och lagar verkar många ha svårt för. Måste vara hemskt att hitta sin egen häst ut annonserad i alla fall. Men som sagt var, man kan få fram mycket med en ip-adress.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

thira
0

Någon visade mig en sajt igår som hette birthday.se, den måtte väl vara olaglig, man kan väl inte få lägga ut födelsedatum på alla människor på nätet??

Charlotte-Aveback
0

#25: Och om nu folk har så svårt med lagar och internet, vilket de uppenbarligen har, så borde Hästnet, Bukefalos, Stallet.se, m.fl. vara desto mer noggranna i sina kontroller av annonsörerna.

moonrose
0

#26 birthday.se e ju riktigt kul och jag tror att födelsedatum är "offentlig uppgift" men inte hela personnumret.

Hoppas det så den inte försvinne…

zettan
0

hejsan!

När ja köpte min stora häst så var de ngn som annnserade ut henne i mitt namn och mina nummer i ettårs tid. Det var fruktansvärt jobbigt att se henne på anonserna. Fick en del samtal. Vet inte vem de kunde varit. Men de slutade efter ett tag.

jojjehanna
0

#28 personnummer, även de 4 sista siffrorna, är inte hemliga om man inte har skyddad identitet. Men att uppräta databaser är inte tillåtet hur som helst.