Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 683 ggr
zettan
0

God morgon 17 April

God morgon

Här är de frost på backen. Men de ser ut att bli en fin dag.
I dag blir de först jobbet. Sen blir de hem och göra de sista i hagen där Bastic och hans kompis ska gå. Ska bli så kul att få hem honom igen.
Sen tänkte jag försöka hinna med pälsvård också

ha en bra dag

Anna-72
0

Godmorgon

Här är det oxå kallt som sjutton…. +1 brrr jag ska hem och ge mina alla djur mat. 9 stycken av olika sortSkrattande Häst, hund och katt.

sen ska jag sova

Anette
0

God Morgon!

Även här är det vackert frostigt idag och solen är på G för att värma upp till ännu en härlig vårdag.

Dagens "måsten" besår idag endast av veckohandling, den har jag tänkt klara av tidigt så jag kan njuta av sol och pållar resten av dagen.Glad

Ha en skön fredag alla!!

Trine
0

God morgon!

Här är det -0,8 men ser ut o bli fint.

Vet inte riktigt vad jag ska göra idag..Dona klart selen förmodligen, jösses vad skitig den var..(Som jag köpte)Behöver ett par nya remmar om den ska vara ordentlig med.

So long..

runas
0

God morgon!

Gråmulen start på dagen men det är inte kallt. Krattade löv i går o ska fortsätta idag, sen ut till stallet och jobba ponnys.

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

polgara
0

God morgon!!!

Här har oxå varit frost i natt, men nu är solen på väg o den värmer redan ganska gott. Ska köra mellangrabben till skolan i stan om en stund o sedan blir det stallet. Idag ska jag inte göra nått särskillt mer än lite pälsvård på pållarna, simning o vattengympa på kvällen.

Ha en bra dag i vårsolen alla!!!

Hanna-D
0

God morgon

Sitter på jobbet och det är väldigt lite att göra just nu. I går kväll ville stona inte komma in, jag fick gå och hämta dem i hagen, de ska snart släppas på bete men jag vill inte ha dem på betet så länge det är frostnätter.

Ha en bra dag!

balotte
0

God morgon!

Här var det -5 när jag gick upp idag men nu är det plus det blir säkert en fin dag idag. Skulle gärna vilja ha lite regn så att gräset ta fart. Jag blir snart galenSkrikandes på lilla Alfred han rymmer hela tiden. Igår satte jag fyra trådar i hagen hoppas han stanna där idag, han bryr sej inte om elen, får snart ha 380 volt rakt ut i stängsletFlört.

Ha en bra dag alla!

SaraDoos
0

God morgon!

Kallt som attans i morse! Men solen skiner så det blir säkert en skön dag idag med. I går tränade vi agility med Salsa, hon gick som tåget och brydde sig inte om 'nyheterna' vi presenterade. Däcket klarar hon inte själv, får lyfta i benen. Men vi ska nog komma runt banan på Syds bruksdag :)

Efter jobb ska jag hämta grejer inför styrelsemötet, sen till stallet och fodra och vattna, sen hålla kväll med familjen. Äntligen helg! :)

Ninnii
0

God morgon!

Sitter och äter frukost vid datorn, hästarna är ute och det är mockat.

Ska ta och städa och tvätta golvet. Sen ska jag och Matilda och hämta peter som äntligen kommer med tråget efter 17 dagar i Brasilien. Ska bli så skönt att han är hemma. Ska även åka och hämta hösilage hos min syster i eftermiddag.

Ha en bra dag i solen!

sanne
0

Go förmidag

underbart väder ! sitter på frukostrast nu, men i em ska jag ta upp små killarna från skogs hagen o fixa fötter på dem innan bastic o yari åker i morgon. Vår lille fölis har fart för flera, han håller igång sin mamma o gammeltanten Jenny (25år), men så skönt o se en pigg o glad fölis i hagen !!

imorgon ska jag äntligen hämta mina datorer, då väntar en lång uppdatering av hemsidan o massa surfande !

ha en go helg

shettismaffian
0

Godförmiddag !

Sitter och planerar för hästarna och sommaren, ska båda betäckas eller bara Puzz . Det bästa vore ju att ha båda dräktiga så de har sällskap av varandra och även fölisarna sen.

Här är solen framme, kanske bara för att jag ska jobba snart. Fast det är skönt, man blir piggare av solen.

Pollen har man börjat känna av me, mindre kul med rinnande ögon och näsa.

Ni får ha en riktigt bra dag

Carita
0

God kväll!

Underbart väder, det känns i ansiktet att solen tar när man är ute och jobbar hela dagarna. Jag älskar våren fast fästingarna kan kvitta.

I går kväll åkte jag och hämtade en kille som ska vara på "träningsläger" hos mig i någon månad inför utställningssäsongen, en riktig godig! Enligt ägaren så var han ragnlåg hemma med 5 ston, här med 2 valacker och en hingst så var han tuffare minsann och skulle sätta dem alla på plats. Jag gissar att han sover gott inatt. I morgon blir det en tur med vagnen.