God Morgon 18 april
God morgon!
Strålande sol men blåsigt här i Boden. Fortfarande inget föl i sikte men det märks att det börjar bli tungt för henne. Hon ligger ner mer än vanligt på nätterna och hon andas väldigt tungt. Stackars! :(
Idag blir min systerdotter döpt (som jag är gudmor till) men eftersom det inte blivit föl ännu fick resan till dopet i England ställas in. Jag hoppas det blir en riktigt fin dag och en vacker ceremoni och ser fram emot foton därifrån :)
Just nu håller jag på att baka bröd. Degen jäser för fullt och det är strax dax att börja knåda. Längtar tills jag kan ta en halvljummen macka med smör - jummi!!
Hoppas alla får en bra dag!
God morgon
Svårt att sova i natt, inte bra när man ska upp vid 4
Kommer bli en lååång dag… Pälsvård och stall väntar i eftermiddag.
Ha en bra dag!

God Morgon!
Här är strålande sol idag också!! Så härligt!
Jag läste på yr.no (norsk väderlekstjänst, brukar stämma bättre än den svenska…) att det ska mula på sig framåt nästa vecka, så det gäller att njuta av det vackra vädret så länge man kan.
Har inte heller kunnat sova så länge som jag önskat, ska jobba två nätter nu… Men jag får vila lite frampå dagen istället, sitta och slappa i solen kanske.
Det blir i alla fall en lugn dag för min del, med lite småpyssel bara.
Ha en skön lördag alla!
God morgon!
Blåsig men fin start på dagen, enda molnet var att jägarna varit ute o skjutit ett mufflon på morgonen och lämnat mag innehåll mkt lätt åtkomligt för mina hundar
. Vi delar inte riktigt synen på hur lämpligt det är att mumsa råa inälvor.
Annars så står det stall på schemat hela dagen…pälsvård, lädervård och arbeta ponnys.
Ha en bra dag alla!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

God morgon!!!
Idag skiner solen, dock lite kallt fortfarande. Idag blir det simning o vattengympa på förmiddan, hästvård efter det o sen sova lite så man orkar jobba i natt.
Annars har jag inga planer. Nu är det bara en månad kvar tills Polgara är beräknad att föla, så nu börjar nerräkningen
Ha en fin dag i våren allihop!!!
Godmorgon!
Här skiner solen, hästarna har fått frukost och är ute. Ska snart köra till Karlskrona på kalas så gubben får vara hemma och sköta hus och djur.
Ha en bra dag alla!

Morrn morrn
JAg har knappt sovit i natt. Oroat mig så för en av hästarna. Hon skenade på stora vägen med sele och träns och tömmar hängandes. Hon fick ett stort jack i munnen. Veterinären som hade jouren igår tyckte jag skulle spola rent och avvakta tills idag. Stackars liten var helt panikslagen på stora vägen. Jag ska strax åka ut till stallet och ta hand om henne. Ska bara få upp föräldrarna ur sängarna. Pappa ligger ju i magsjuka så jag hoppas verkligen jag slipper de. Men enligt rapport så åt hon av sitt hö på morgonen.
Hovis kommer idag och ska fixa fötterna på tjejerna. Ska hinna med pälsvård idag och försäka ta mig goa Rosa på en körtur.
Ha en bra dag alla
God förmidda!
Här skiner solen men vad det BLÅSER! Fick kolla vilket håll och sen lägga frukosthöet så det blåser mot träden.
Få se hur mkt dom hinner knapra.
Funderar på att åka på äventyrsbad idag med barnen , sen man gjort det man måste.
Igår blev travselen smörjd och jag har tagit bort gammal söm på dom ställen det behöver lagas , nu fattas bara tråd , så ska den bli fräsh igen.
Ha en trevlig helg!

God morgon .Strålande väder idag med .
Jag tyckte att jag var på bättringsvägen i går med min förkylning men ack vad jag bedrog mig idag mår jag ännu sämre , har varit dålig ett tag nu och man börja känna sig sliten.
Idag ska jag förhoppningsvis hinna åka upp till hingsthagen och jobba lite , sen ska jag köra dottern och hennes kompis till skogen så de kan träna shetissarna idag , förhoppningsvis hinner vi med 4 st idag.
I går kvalade Amanda vårat fina russ Mary och hon klarade kvalet så nu blir det start för henne i Halmstad den 26 april