Levande Mirakelkammar...
Kråkorna såg sin chans till snabbt få färdigt "nya bostaden" med byggmaterialet nära till hands!
#0+1 Det är ju kajor
.
Brukar ha ett par som sitter på mina oxå, tjejerna tycks tycka det är skönt o låter dom hållas. Har tyvärr inte haft sån tur som du att få det på bild. De flesta fåglarna runt stallet bäddar med hästludd, enkelt o mjukt att boa med. Har till och med sett ekorren springa och plocka ludd som jag kammat av utanför stallet
, han var ursöt med hela munnen full med hår!
Härlig bild iaf.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Härlig bild! Ibland har man verkligen tur med sina foton 

#0: Vilken härlig syn, Johanna! 
Hon ser så rund och go' ut om magen, Pavlova! Det skall bli spännande att se vad som döljer sig i magen!

hihi vad mysigt hihi
#2 Är sååå dålig på fåglar så jag brukar kalla ALLA för kråkor!
Underbar bild!!
Måste vara rena paradiset för fåglarna att hitta så mycket bomaterial på ett och samma ställe 
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Härlig bild!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Ur söt bild <3 :D

#6 Jag med. Har de däremot ngt vitt på sig, så är det skator. Men annars kallas de kråkor. 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#6 och #10 Jag brukar säga "fågel" eller "pippi" när jag inte vet vad det är för sorts fågel så avslöjar jag inte min okunskap

#0 så praktiskt! :-) :-)
Orlando hade i höstas några små pippifåglar som satt på honom då och då, det var så sött! En annan gång såg jag en liten fågel som satt på Linus bensnören, under honom alltså :-) Det snöade så den ville väl ha lite tak över huvudet :-)
#12 Så gulligt 
En av mina små pållar vaktar sitt revir noggrannt. Kommer en fågel lite för nära så går han till attack…och nåde den hund eller katt som sätter sin tass innanför staketet, han jagar dem i full galopp med sänkt huvud och bakåtstrukna öron tills de tagit sig utanför staketet igen ;) Himla tur att han är gudasnäll mot oss tvåbenta =)
Sådana där väluppfostrade fågalr har jag också
Himla praktiskt.

Hmm, även här brukar de där svartvita "kråkorna" hämta ludd från pållarna, tyvärr lämnar de sina visitkort i form av stora blöta blaffor…. vilket inte är så kul, blä….
#15 vad de var otacksamma
Det är så äckligt när fåglarna skiter på hästarna.

Jag är inte särskilt förtjust i fåglar… Förmodligen kan det ha något att göra med att jag för ett antal år sen fick städa ur en lägenhet där en flock duvor flyttat in. Jag tycker de är rätt äckliga efter det.
Även jag har varit med om att kajor plockat hår direkt från hästen när jag hade min ridhäst. De lämnade oxå visitkort, fast i form av stora lusar (sk lusflugor/älglusar) som höll på att driva min stackars häst till vansinne innan vi fick fatt på dem.
En kompis hade besök av en skata i sitt stall som tog sej in genom kattluckan för att äta kattmat (identitetsproblem..?). Hon fick oxå lusflugor på hästen.
Så med risk för att punktera den glada stämningen i den här tråden, så tycker jag inte att det är det minsta gulligt med fåglar på hästar… 
#17 Tänkte på samma sak, vet inte om de har samma sorts löss och liknande men de borde ju kunna sprida en hel del…
#17 Ojdå, det lät inte särskilt trevligt. Tur att jag har en effektiv fågeljagare i hagen då 
De brukar man inte se så där! Fin bild!
här hämtar kajorna hästbajs i hagen för o isolera sina bon med gissar jag…problemet är att mga ggr tappar dem det över vårt tak så vi har hästskit på taket…bra städning av hagen men mindre najs o ha det i trädgården!!!