Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1095 ggr
[Rebecka]
0

Vila i frid min älskade Atom

Min älskade underbaraste vän Galenby Atom finns inte mera. Fast i mitt hjärta finns han alltid. Han fick somna in på djursjukhuset i Helsingborg idag..

Pga av sin bogledsatros som kommit tillbaks på vänster fram och låsningar i högra framben så fick jag tid  nere i helsingborg idag vid 11,20 och har varit där exakt hela dagen. Han fick 3 bedövningar i sitt högra framben och sedan togs han in för röntgen och röntgades på båda sidor av bogen. Röntgen bilderna visade inga direkta förändringar.. Han kan ha fått atros även på högra sidan då han va halt där och inte så mkt på vänster. Han kan troligtsvis belastat på nåt sätt och fått låsningarna på höger fram o ändå haltat vänster fram. Ja svårt att förklara.  Man hade kunnat behandla igen men det hade inte vatt säkert att han blitt bra. Han hade en lång behandling förra året med många återbesök och jag vill inte utsätta honom för ännu en till så lång..  Så jag tog det jobbiga beslutet att låta honom somna in..

Atom blev bara 4 år och är min första egna shettis som jag köpte av Roland Fransson när han bara var 1 år gammal år 2006.. Haft denna underbara valacken i 3 år och har otroliga minnen tillsammans. En helt underbara individ som alltid var till lags och ställa upp, älskar att få vara i centrum och får jobba. Han var alltid glad, pigg social och gjorde mej hel. Atom var något alldeles extra för mej, han var helt enkelt den jag gillade bääst och var min favorit bland mina hästar. Alltid godtrogen och fanns där och piggade upp när man mådde dåligt.. Ja han var speciell den ponnyn.

Han var e:Marculix u:Galenby Amilia

Mår fruktansvärt dåligt och vet inte hur jag ska ta mej ur denna stora sorg. Känner att jag tröttnat på detta med häst. Få försöka va glad och tänka på mina 2 ston jag fortfarande har kvar (mor och dotter), men det eär inte såå lätt..

Kommer på sätt och vis få "hem" han igen då jag ska ha hans aska.

Tack för våra fina år min Atom och även ett stort Tack till hans veterinär som behandlat honom så bra sen han fick diagnosen för ca 1 år sedan.

ÄLSKAD-SAKNAD

Du finns alltid i mitt hjärta min älskade bästa vän. Jag Älskar Dej!

VILA I FRID!

Pyttis
0

Usch vad tråkigt, MEN Du tog rätt beslut och han behöver inte ha ont mer.

Stöd/styrkekramar i massor till Dig.

PP
0

Känner med dej… Det är nu sju år sen jag fick ta bort min ridhäst, men jag minns mycket väl hur hemskt jag mådde fastän jag visste att det var rätt beslut. Tror man måste tillåta sej att vara ledsen. Så småningom tar de fina minnena över och man kan tänka på dem med glädje istället för med sorg.

Majja12
0

Oj så tråkigt. Beklagar! Gråter

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Emma-Andersson
0

usch sånt vill man inte vara med om.

beklagar sorgen

runas
0

Beklagar sorgen.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

powderpuff
0

Usch,vad tråkigt. Du gjorde det enda rätta. Massvis av strykekramar

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Turgubben
0

Fy så lessamt, lider så med dej Gråter

Styrkekramar.

Frida-E
0

Usch vad hemskt, beklagar sorgen.

Anna-72
0

Känner med dig. Styrkekram

icansson
0

finns här för dej vännen, atom har de bra nu han har inte ont längre vi klarade oss igenom när jag fick avliva min älskade vän o vi ska klara detta med. Tårarna rinner när jag fick veta detta men efter en tid så kan man le åt de fina minnen man haft tillsammans. Tillåt dej att gråta o va inte rädd för att be om hjälp jag stöttar dej! kramar!!!

[Rebecka]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla!  usch detta e helt ofattbart.  Fattar inte hur mkt tårar men har, borde va slut för längesen…  Saknar honom massor!

zettan
0

Beklagar verkligen sorgen. Du gjorde de rätta.

styrkekram till dig

Anette
0

Beklagar förlusten av din kära vän….

PetraJ
0

Beklagar…

Trine
0

Skickar styrkekramar..

Hanna-D
0

Beklagar din förlust.

Moheda
0

Så tråkigt! Men jag tycker i alla fall att du gjort vad du har kunnat och tänkt på hästens bästa, även om det måsta ha varit ett tufft beslut! Tänker på dig!Gråter

Ninnii
0

Så tråkigt och beklagar. Skickar många styrke kramar!

Charlotte-Aveback
0

Beklagar verkligen sorgen. Förstår att det är jobbigt.

shettismaffian
0

Beklagar din stora sorg   

ElisabethA
0

Beklagar förlusten!

Maliiin
0

Beklagar sorgen!

QuickStep
0

ja känner mig verkligen.
Nu var det en vecka sen ja fick ta bort min skrutt och vi fick 5 år tillsammans. Det är fruktansvärt jobbigt och ja tror jag kunde börja prata om det efter 4 dar.. annars bara grät man!

VeronicaP
0

Beklagar sorgen

JennyR
0

Beklagar din förlust!

[Rebecka]
0

Tack alla!!!  Känns såå overkligt. Saknar honom så och vill bara ha tillbaka honom.. Undrar om jag nånsin kommer att klara av denna sorg?

jackiejohn
0

beklagar vet hur de känns Rynkar på näsan Sorgen blir du aldrig av med men du lär dig leva med den de kmr bli ett tom hål i hjärtat men du har minnena kvar…tog bort min första h'st för drygt 1½ år sen ja kan fortfarande inte prata om de men så har ja ett litet eget problem när de gäller känslor..massor med tröstkramar!

LilleBell
0

Vi beklagar,
måste vara så sjukt jobbigt,
jag kan inte ens föreställa mig hur det hade varit om det hade varit Lillen.. :/