Nästan ny Nhs-vagn bytes !
Hej
Ett litet försök;
Har en ny Nhs-vagn som jag köpte nyligen för 12 500:-, svart med silver färgade ekrar i hjulen, är en helt underbar vagn som har många inställningsmöjligheter men är tyvärr lite för stor till min lilla mini. Vagnen är använd. 5 ggr. har stått under tak hela tiden. Har även köpt till snabbkopplingar för 500:-.
Undrar nu om någon skulle vilja byta med mig till en bättre beg. Roslagsvagn av nyare modell (vill ha modell med löstagbara skaklar samt 15 " hjul för att passa min mini), vill också att vagnen är i bra skick.
Egentligen är jag helknasig då denna vagn är den bästa och skönaste vagn jag någonsin kört med och har verkligen allt en vagn skall ha, men tyvärr är den inte optimal då min mini är så liten 80 cm, passar bättre till maxad mini samt standard shetland. Har själv haft en roslagsvagn innan men tycker eg. mycket bättre om denna, dock är min häst för lite för liten….
Maila för mer info om vagnen, kan skicka fler kort.
Hör av dig om du är intresserad med pm, maila då din mailadress så hör jag av mig ! (bor linköping).
Mvh Lotta

Jag tyckte Ulrika Gindemo sa att man kunde beställa 15-tumshjul till NHS. Hör med henne!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#1 Har pratat med tillverkaren av NHS, hans lev. har/gör bara från 17", han skulle kunna höra sig för isf för att ev. kunna göra med 15"hjul
Så det var inte så enkelt…..Frågade om man skulle kunna köpa hjulen som görs till Roslagsvagnen, men de passar inte NHS:en, tyvärr

#2 Störande!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#0 har skrivit till dig.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Hej
Jag har en ideal harness sele och skulle den kunnat gå att ändra mera så jag kunde höja så skaklarna kom ca. 5 cm högre upp så skulle allt vara jätte bra, tyvärr går inte min sele att ändra mera (skall försöka se om jag kan få hjälp med ev. ändring).
Alternativ är att ha en helt annan sele vilket jag funderar på, så antingen ändra vagn eller köpa ny sele
eller större häst…….. 
Detta är den bästa vagn jag någonsin kört i, den är helt underbar, har haft roslagsvagn innan och eg. tycker jag mycket bättre om denna.
Mvh Lotta

Eller det kanske kunde gå att få nya skaklar som inte är lika mycket uppåtböjda? Det borde väl göra viss skillnad?
Nu syns förvisso inte skakleänden på bilden, så jag vet ju inte hur stark/svag böj det är nu… 
Hej
Det är som du skriver vid snabbkopp. som det inte går att höja mera, behöver ca. 5 cm till för att det skall bli helt bra !
Har faktiskt själv funderat på detta med att beställa nya skaklar som är lite annan "böjning" på, ev. bocka om de jag har är också möjligt.
Vill helst ha vagnen kvar, den är som sagt super skön att åka med…
Är också möjligt att byta med någon som har större häst än jag 
Mvh Lotta

Hejsan!
Jag kanske skulle kunna tänka mej att byta… Om den finns kvar? Har en svart roslagsvagn i bra skick.
Är ny här och kan inte funktionerna, så jag vet inte hur man mailar.. hahaha!
Hej !
Ville bara skriva och berätta att jag får nya skaklar nytillverkade från Westerdal som kommer passa häst, sele perfekt !
Westerdals som tillverkar vagen är mycket hjälpsamma och tillmötesgående och jag får detta kostnadsfritt.
Nu kommer vagnen passa mina mini-shetland optimalt och jag kan behålla min fina vagn.
Ville bara skriva och tala om detta .
Kan bara varmt rek. denna vagn som är av super kvalité samt helt underbar att köra med.
Mvh Lotta
#10 Vad roligt! Du får gärna visa bilder på ekipaget sen.