Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett20-föreningsfrågor-sss
Läst 1049 ggr
Marta
0

Årsmöte 26/4

Senast i morgon vill vi ha din anmälan till förtäringen på årsmötet i Hjo den 26 april.

Fm fika och lunch kostar 170 kr.

För anmälan maila bluemull@hotmail.com eller ring 033- 266016, 0703 56 44 06

Välkomna!

VeronicaP
0

Kan tyvärr inte komma dit då dottern tävlar samma dag här i Halmstad på travbanan , alltid ska de krocka med något.

PP
0

Efter att ha läst valberedningens förslag, kan jag bara beklaga att man valt att inte presentera alla föreslagna namn utöver valberedningens förslag till styrelse. Jag fick lära mej att det hör till god ton när jag gick Ridsportsförbundets kurs i föreningsteknik.

Fördelningen över landet/regionalföreningarna är fortfarande ojämn även om syd verkar ha tappat till Nord. Men finns det ingen gotlänning som är intresserad av att jobba för föreningen..?

Hursomhelst är det positivt (om än självklart i mina ögon) att valberedningens förslag presenteras i förväg. Nu väntar jag bara på eventuellt inkomna motioner.

Linnah
0

#2 I flera föreningar där jag är/varit engagerad presenterar man bara valberedningens förslag. Ibland presenteras de som fortsätter att kandidera mot förslaget, men aldrig de som kandiderat längs vägen men som inte väljer att kandidera emot.

PP
0

#3 Som jag skrev fick vi lära oss att det hör till god ton att presentera alla föreslagna (även de som tackat nej). Det innebär naturligtvis inte att det är ett krav eller ens något som tillämpas i någon majoritet av föreningar. Flört

Men det hade underlättat med alternativ om man inte känner förtroende för någon/några som föreslås av valberedningen.

Linnah
0

#4 Jag skulle snarare se det som ganska förolämpande om jag var en person som blivit bortvald i processen och inte vill vara öppen med min kandidatur om jag inte blev föreslagen. Valberedningen har i regel tystnadsplikt om sitt arbete för att kunna göra ett effektivt jobb, och till det tycker jag att det hör till god ton att det är upp till var och en om de vill vara öppna med sin kandidatur.

Jag var 2007 sammankallande i valberedningen för LSU - Sveriges ungdomsorganisationer, där det är oerhört prestigefyllt att sitta i styrelsen (vilket bl.a. Anna Lindh och Carl Bildt gjort på sin tid), och hade sett det som oerhört underligt om jag skulle ha presenterat de som inte föreslagits (bland annat av prestigeskäl), däremot såg jag det som självklart att vi skulle låta de som kandiderade mot förslaget få en lika stor chans att presentera sig för medlemmarna och skickade därmed med även deras presentationer tillsammans med vårat förslag.

Nu är SSS en annan organisation, och jag håller med dig om att de borde ha presenterat eventuella övriga kandidater som fortfarande kvarstår vilket ju också skulle möjliggöra för dessa att faktiskt ha en chans och för medlemmarna att veta om det finns andra alternativ. Däremot håller jag inte med om att det är sed att presentera samtliga tidigare kandidater och tycker inte att SSS gjort fel som inte gjort det.

PP
0

#5 Men då är vi ju rätt överens ändå. Flört