Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 684 ggr
runas
0

God morgon 19/4!

Kall morgon, -6 och min rabatt slokar betänkligt i kylan, vart tog värmen vägen?

Vaknade upp 5.20 och upptäckte att en av katterna kissat i sängenSkrikandes! Blir tokig, nu ska han ut ur huset!

Stallet senare på dan, ska jobba lite tjockisar och sen får vi se.

Ha en bra dag allihopa!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

ElisabethA
0

God morgon!
Blir en lugn dag idag. Ska gå lång prommis med hunden tänkte jag och eventuellt kommer grannen med sin son och ska åka runt på Elina på gårdsplanen.

Dammsuga huset ska jag nog också göra så det är fint när sambon kommer hem ikväll.

Hoppas alla får en bra dag!

Hanna-D
0

God morgon

Minus 6 grader även här i morse vid 4-tiden, hoppas det inte håller i sig, vill gärna släppa hästarna på bete snart. Inga direkta planer för eftermiddagen, ska grovmocka lösdriften, var ett par dagar sedan det blev grundlig rengöring.

Hoppas alla får en bra dag.

polgara
0

God morgon!!!

Precis kommit hem från jobbet. Solen är på väg o det ser ut att bli en fin dag idag med.

Idag har jag inget planerat mer än att jag ska titta på en lägenhet kl 16. Hästpyssel efter det.

Nu ska jag iaf sova bort nån timme.

Ha en bra dag i vårsolen allihop!!!

Anette
0

God Morgon!

Så många vakna redan, en söndagmorgon!!Glad

Har oxå precis kommit hem från jobbet och sitter vid köksbordet och tar en kopp kaffe med "gubben" Idag kommer jag snabbt i säng då Roger pysslar om hästarna och ser till att de får frukost. =O)

Just nu står han och lockar på kisseNisse för att han ska låta bli våra ärlor…..Glad

Ha en skön söndag alla!

SofieBroden
0

God morogn, nu ska jag ut och köra en långrunda med Glimma sen blir det staketlagning och kalas. En fullspäckad dag :)

// Sofie

Gosa
0

Godmorgon,

Här är också kyligt idag, bara 5 plusgrader och ingen sol i sikte Obestämd.

Jag väntar och väntar på föl, nu har Boccia gått nästan 2 veckor över tiden. Hon ser dock VÄLDIGT färdig ut så jag hoppas det snart är dax.

Idag är det full rulle här, vi ska sälja en Islandshäst och en familj kommer hit idag och provrider. I eftermiddag blir också Monzun och Pegasus hämtade (2 unghingstar), dom ska flytta till sitt ny hem.

Imorgon fyller Matilda (dottern) 10 år så vi får förbereda lite inför det också Glad.

Ha en härlig söndag!!

zettan
0

God morgon

Men Pia då inget föl än? Man blir ju hur nyfiken som helst på den lååånga väntan Flört.

Här blir de stallet om ett par timmar. Motionering av tjockisarna blir de garanterat. Ska även göra i ordning hagen för unghingstarna som kommer hem i veckan.

Ha en riktigt bra dag i vår solen

icansson
0

god eftermiddag!

Helt utslagen sen gårdagen då jag stod i kö till idol, Var där vid sex på morgonen o fick provsjunga klackan halv sju på kvällen.

Tyvärr kom jag inte vidare men fick mycket bra kritik o så fick jag kontakt med ett skivbolag som ska spela in mina låtar! Så helt missnöjd e jag inte.

Många sjöng fruktansvärt bra som inte kom med vilket man tyckte va väldigt synd, men de som sjöng riktigt dåligt fick gå vidare för att de ska hända lite i teve, men nu har man sett hur riktiga idol fungerar o aldrig mer jag åker dit igen.

Denna dag består av lite hästpyssel o sedan blir de tv:N ikväll

ha en bra dag alla

VeronicaP
0

God middag.

Här tog jag en lång sovmorgon behövde  verkligen det , min kropp har sagt ifrån länge att jag ska ta och lugna ner mig.

Nu skulle vi behöva lite lagom med regn då det är så torrt här ute och jag som är pollen allergiker tycker der för att det ska dämpa all pollen i luften här nere.

Hingsthagen är färdig och vi skulle kunna släppa dem där nu då det har vuxit jättemycket där men de får vänta till 1 maj då jag ska ha hovslagarn först och sen så vill jag ju släppa när jag är ledig och kan vara där någon timme eller två.

Idag ska jag se om jag orka ta tag i och byta lite stolpar här hemma också och så ska jag ta och tömköra russhingsten Hälge och sätta vagnen på han idag är tanken.

runas
0

#8 Grattis! Vad kul!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

icansson
0

#10 tack!!!

linnea-gullsmyra
0

God morgon