Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 3548 ggr
Gefjon
0

Hovboots

Undrar om det är någon som använder sig av hov-boots till sina shettisar? Har funderat på det då min gumma är ganska ömfotad på grusvägar. Har provat att sko en gång med mindre lyckat resultat. Märken, storlekar, fördelar, nackdelar. Alla tips emottages.

Maliiin
0

Är det barfotaskor du menar? Typ såna som finns på Hööks? I så fall tror jag det finns en tråd om detta där det finns bra tips. Kommer inte ihåg vad adressen är till det som de brukar köpa ifrån, men någon annan vet nog?

Gefjon
0

Japp det är barfotaskor jag menar. Ska söka vidare.

Majja12
0

Jag är också nyfiken på dessa barfotaskor då jag precis som du inte kan sko mina shettisar. Hittade en tråd som egentligen handlar om att ha hästen barfota när det är halkigt på vintern, men det finns något inlägg om barfotaskor där också.

http://www.shetlandsponny.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=4381b38c-280c-4dab-8d25-4259d5292cf3

Ska leta vidare om jag kan hitta någon fler tråd om ämnet =)

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Majja12
0

Hittade nu en annan tråd

http://www.shetlandsponny.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=6d5e6f0c-715b-4f11-9da2-6620d375c248#threadlist-anchor

De som använder hovbootsen verkar nöjda, kanske ska testa sådana =) Jag är dock lite orolig att de ska orsaka skav, för det borde vara svårt att hitta en sko som passar perfekt till varje hov… Kanske köper två till att börja med och ser hur de passar, jag får fundera på saken =)

Majja12
0
[Shettisar]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Använder Easyboot epic med inläggs sulor på min äldre shettis vallack. Jag är överlag helnöjd med dom. Använder bara fram dock.

Det enda jag kan tycka är "bökigt" är att få hovarna att komma på plats i bootsen. Måste raspa dom regelbundet för att de ska passa. För övrigt fungerar de bara bra. Vallacken blev riktigt förvånad av att inte vara öm på vägarna efter att bootsen kom på.Nu är han glad,framåt och kan pinna på braGlad

Majja12
0

#6 Intressant! Glad Jag ska nog ta och köpa två och prova på mina shettisar =)