Gissa årets föl - 2009
Snor idén från Connemara-ifokus…
Vad tror du att ditt sto får för föl i sommar? (kön och färg)

Jag börjar med att gissa att Fantasy(svart) och Fernando(svart)
får ett svart
hingstföl.
Samt att Amitza (svart) och Zorry (svartskäck) får ett svart stoföl.
(Jag önskar mig två ston och en svartskäck)
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Zebrarndigt tvekönat
Jag skulle bli förvånad om mitt föl inte blev svart. Kön vågar jag inte gissa än, ingen känsla har infunnit sig.Kanske om några veckor.
Veritas odium paretFörvånad
Ja, jag tror Tilia får ett skäckföl, säkert sto iom att fölet inte är mitt.
Och hon är gosigare än sist, bete´r sig inte lika som förra dräktigheten.( då blev det hingst)
Crispa tror jag på svart stoföl för hon har "småjollat" o retat hingstarna hela vintern…(mkt flickhormoner
)
Sen får ju tiden utvisa…
Jag får tre svarta och en skäck !
Jenna hoppas jag får ett svartskäck sto, dottern vill ha en svsk hingst.
Akleja får ett svart sto ( önsketänkande ) men ändå.
Klarijn har nog en hingst
Kyra vill vi ha ett sto av, vilket jag också tror att det är.

Jag tror min Valkyria (rödfux) får ett brunt sto med Allgunnens Micko (brun). Så det blir säkert en svart hingst. 
Caramella får en hingst, fux med Skäpperöds Ulan.

Fannytösen får ett skimmel stoföl(det beställde jag när jag lämnade henne)
Furunäs Lassie får ett svart hingstföl

Jag tror Farina får ett brunt hingstföl, visserligen skulle jag bli glad för det men helst vill jag ha ett skimmelsto… 
Almnäs Nobless och JR Orlando tror på en svart hingst och vi har inga andra önskemål än en frisk allroundponny:-)

Jag tror att Fatima får ett fux- färgat föl. Tror det är ett sto och hoppas det ochså!
Whoopi ville jag egentligen ha en vit/skimmel hingst men fick ett musblack sto
Så egentligen så kvittar det nu i efterhand!

Jag tror att Cpirite och Kameleon kommer att få ett hingstföl och att More Than a Feeling och Kameleons föl är ett sto. Färger har jag inte någon aning om.
#3 Linda, jag är heeelt inne på din linje!
Min Bonnie kommer att få en fux, det finns inga tvivel om det, och jag tror och hoppas på en hingst.
Jag tror Unni får en rödblackskäckig hingst (önskar mig ett rödskäckigt sto) med Ward of Berry
Vildagumman tror jag får ett sto, med Vipke, men vilken färg har jag ingen anining om. Pappan är cremello, men jag önskar mig en isabell.
Men huvudsaken allt går bra och att det överhuvudtaget blir föl, friska föl.
Ghia får nog ett hingstföl denna gång och färgen till en början är ju med all säkerhet fux
Jag tror den kommer bli skimmel dock.
Sen tror jag att Disa som jag sålt kmmer få ett stoföl i färgen svart (kan bara bli svart, tja eller skimmel förståss) och det blir säkert en skimmel för att jag ville ha det =)
Love Spring pappa till båda
Jag tror att min Wincenza af Järborud får ett litet fuxhingstföl helt utan tecken. Önskar att den får bläs (isabell är ett stort plus) pappa är Menno

Primrose kommer att få ett svart förhoppningsvis stoföl (har fått ett hingstföl innan) e. Junibackens Rembrandt
Lusett får ett fuxföl, med bläs tror jag,( båda avkommorna innan har haft det) hoppas på ett stoföl, då hon förlorade sin flicka förra året. e. Kompis Birger
Amulett får ett fuxigt hingstföl (har fått ett stoföl innan) e. Kompis Birger
Naturligtvis är det viktigaste att allt går bra

Önskar mig:
brunt stoföl (Donar vd Molenweg, fux x Hälleluja, svart)
svart stoföl (O'regen vd Kleine Tip, svart x Lillegårns Arizette, svart)
så jag får antagligen två svarta hingstföl :)
Men hellre två av samma kön än en av varje. Sen är jag ju tveksam till att Arizette verkligen ÄR dräktig längre (UL-ad i dec). Så vi får se vad det blir, om det blir…
Tror att min lilla Kobie (nu är hon minsann inte så liten) får ett stoföl. Gärna ett musblackt eller varför inte brunblack.
Är nog dags för henne när som helst

har fått ett hingstföl redan som jag trodde var sto… men han mår prima ivf. o ett stoföl som vi trodde var en hingst..
väntar ett till mellan Damora o Talisman som jag hoppas på en hingst. svart förstås
#20 Fina Wendy! Minns henne väl från när vi var på Stjernen.
*Trixy v. Bunswaard X Midas v. Bunswaard, kan ju inte bli annat än svart
Men där önskar jag mig ett sto.
*Sabrina v. Liemeer X Talisman af Jäboruder, blir oxå svart men ser gärna en hingst då Sabrina har endast fått ston hitills.
*Jasmina X Gläntans Morendo, blir ju fux men de skulle inte sitta fel med en mörkfux! kön kvittar..
Men huvudsaken är ju att allt går bra o är friska!.
Lilly, isabell x Q, brunskäck = Jag tror det blir en gulbrunskäck hingst. Lilly ska föla när som helst nu så det är spännande.
Möjliga kombinationer för Lilly och Q är isabellskäck, rödskäck, brunskäck, gulbrunskäck, isabell, gulbrun, brun och fux.

Väntar ju ett shetlandsföl Fridhems Kim x Stina och jag tror det blir en rödskäck hingst (bara för att jag vill ett sto :D)
Sen väntar jag ju även ett NF föl och det tror jag blir ett brunt sto föl

Inte så lätt… Jag har fått för mig att det blir en svartbrun krabat (precis som sin vackra pappa) men kön har jag ingen aning om… Hingst kanske? Tiden får visa…
#0 vad tror du om dina? :)
#10 är hon musblack?? måste komma och titta när du får hem henne 
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#19 höll på att flina sönder nu, jag har sprungit in efter en fölning skickade sms till alla mina vänner om Sunday Girl som var född…. Fick senar dementera haha för det var oxå en kille.
som mamma =
Jag börjar med att gissa att Fantasy(svart) och Fernando(svart)
får ett svart
hingstföl.
Samt att Amitza (svart) och Zorry (svartskäck) får ett svart stoföl.
(Jag önskar mig två ston och en svartskäck)

Tror Sweetie bär på ett hingstföl, då hon är väldigt olik sig mot förra året. Jag som vill ha stoföl…

Nu gick det inte att hantera inlägget heller…
Glömde ju färgen. Blir fux eller rödblack om jag har tur.
Påninas Coffee Cream är pappan.
Blondie och Smevallens Bonsai får ett fuxfärgat stoföl (önsketänkande :-)). Men det är säkert en hingst ;-)