Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 461 ggr
Ryssen
0

Hoppförmågor?

Jag har två shettisar och vi pysslar lite med allt möjligt(är för tung för att ridaGråter)Bla tycker speciellt mitt sto att det är ur kul med löshoppning. Nu undrar jag hur högt…och långt era hästar kan hoppa. Hydras rekord är 1.05m högt har inte mätt längden än men hon hoppar "längre än hon kan hoppa högt".Vore kul att få lite resultat att jämföra med…Räcka ut tungan

Sehvrin
0

Min ena, Nickolina, är ingen hopptalang hon går hellre igenom ett högt kryss (mellan bommarna och hinderstödet) än hoppar över det, så hon hoppar vi inte särskilt högt med, kanske 70 cm. Den andra, Lolly,  däremot älskar att hoppa och det högsta hon hoppat är 1 m. Men det är inte så ofta vi löshoppar, och ännu mer sällan vi höjer till den höjden, eftersom de inte är jättevältränade.

Tycker dock det är jättesynd att Lollys riktiga ägare inte vill rida och hoppa henne, för hon tycker ju det är så kul (även om hon testar rätt mycket när man rider/arbetar med henne)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

JMax
0

Min valack Nelson har löshoppat 110 cm!!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Sehvrin
0

Det är faktiskt väldigt imponerande hur högt shettisar kan hoppa, tycker jag Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Ryssen
0

Wow jag blir imponerad… Mitt sto är 95cm och min valack är lika hög men hans rekord i höjd är 50cm…hmm märkligt så mycket som påverkas av hästens instälning…undrar vad höjd hopp rekordet för shettisar är?Skrattande

Annette
0

Min 3-åring är bara löshoppad några gånger på max 80 cm. Han tycker att det är jättekul.

IdaS-A
0

har ett sto som hoppat 110 cm över staketet.. hennes lägsta rekord måste väl vara 30 cm, då hon petar under mulen under staketet och kryper under så isolatorerna flyger.. Hon slutade dock med det när hon blev lite äldre..

Ryssen
0

" hennes lägsta rekord måste väl vara 30 cm, då hon petar under mulen under staketet och kryper under så isolatorerna flyger.. Hon slutade dock med det när hon blev lite äldre.."

Längsta inte lägsta sa jag…Oskyldig *S*                                

110cm verkar va rekordet nån som slår det…?

Är det bara jag som roar mig med längdhopp…FörvånadSkrattande 

IdaS-A
0

jaha, längsta.. Det vet jag faktiskt har aldrig mätt.