Bruks Bro
Proppen till bruksen i Bro som Sh. Nord arrangerar den 6/6 Har kommit ut. Det står hur man ska anmäla och vart man ska sätta in pengarna, men det står inte hur mkt det kostar per klass?
100 kr/ per klass.
------
Detta är en förenklad propp som ligger ute, kommer en mer utförlig inom kort.
100kr?! De brukar ju ha 50kr per klass 

Måste bara säga att jag tycker 100 kr/start i agility och handlerhoppning känns rätt saftigt. Det krävs ju inga direkta domarinsatser som kan motivera det höga priset, till skillnad från exempelvis dressyr.
Men det kanske utlovas 7-helsikes till priser till alla..? 

Oj, då blir det nog inga klasser för mig den här gången.
Men man är ju bra sugen, asså… Jaja, man får väl glädjas åt alla andra istället!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Återigen…specifika föreningsfrågor som anmälningsavgift o dyl kanske är bättre att ta upp inom föreningen istället för här på forumet. Då har den ansvarige en chans att svara direkt innan det blir en höna av en fjäder.
jag håller verkligen med.. Då ska det vara bra priser om man ska betala så höga summer för o starta så lätta klasser 

Får jag fråga ? Vi var nyligen och tävlade tävlade på RKS tävling i Säva. Där kostade startavgiften 80 kr ( efteranmälan 100 kr ) . Barnen fick varsin rosett. Hur många extra priser förväntar ni er om ni betalar 100 kr istället för 80 ?
Varför ska handlerhoppning/agility vara billigare än de ridna klasserna ? Agilitybana är mera jobb att förberera och bygga än en hoppbana .
Handlerhoppningen har samma bana/domarinsats som den ridna hoppningen, så varför ska det skilja i pris ?
#2 RKS , där du själv nyligen arrangerat tävling, har 80 kr startavgift. Du förväntar dig att Nord ska ha 50 kr. Varför?
I Nord har dom haft 50kr per klass (i alla fall på dom tävlingar jag varit på).
Det Pernilla menade med domarinsatservar väl att en dressyrdomare tar betalt för att döma och det ör inte lika lätt att hitta en domare till de än till hoppning eller agility, vilket vem som helst kan göra.
Vi hade visst priser på Säva. Vi hade köpt stora rosetter till Bästa Sto, Bästa Hingst och Bästa Valack. Sen hade vi köpt statyetter till Bästa Barn och Bästa Senior.
Anläggningen var så otroligt dyr att hyra i år, vilket klubben egentilgen inte har råd med. Men vi fick in så pass många starter så vi klarade av avgiften.